آموزش رمزگذاری روی واتس اپ وب برای ایمنی بیشتر

آموزش رمزگذاری روی واتس اپ وب برای ایمنی بیشتر
  • 1402/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

رمزگذاری واتس اپ وب برای این منظور صورت می گیرد تا بتوانید صفحه واتس اپ تان را از دید افراد کنجکاو حفظ کنید! تصور کنید که در محلی مشغول به کار هستید که رایانه شما توسط افراد دیگر گهگداری دیده می شود. در چنین شرایطی مطمینا حتی برای ترک سیستم و یک لیوان آب خوردن هم استرس دارید! در چنین شرایطی می توانید با قفل کردن واتس اپ وب به راحتی سدی در مقابل چشم دیگران برای دیدن محتوای واتس اپ خود ایجاد کنید.

در ادامه روش رمزگذاری واتس اپ وب و برداشتن این رمز با شما صحبت می کنیم.

 

آموزش رمزگذاری واتس اپ وب

به منظور رمرگذاری واتس اپ وب ابتدا وارد واتس اپ روی سیستم خود شوید.

وقتی مطمین شدید که اینترنت پایداری دارید در بالای لیست چت های خود در سمت راست دکمه سه نقطه را بزنید تا لیست منوها باز شود:

رمزگذاری واتس اپ وب

همانطور که در تصویر می بینید از لیست باز شده Settings را انتخاب کنید.

در ادامه تنظیمات رمزگذاری واتس اپ وب به مسیر Privacy > Screen Lock بروید.

رمزگذاری واتس اپ وب

در ادامه تیک مقابل عبارت Screen Lock را بزنید و بعد پسورد مورد نظر خود را وارد کنید. (شما باید رمز عبور خود را با حداقل شش کاراکتر بسازید و این رمز فقط شامل حروف، اعداد و علائم نگارشی رایج باشد.)

برای تایید پسوردی که قرار داده اید کافیست دوباره پسورد را بنویسید.

در نهایت OK را بزنید.

رمزگذاری واتس اپ وب

در مرحله بعد، بازه زمانی (یک دقیقه، ۱۵ دقیقه یا یک ساعت) را برای فعال شدن خودکار قفل صفحه در صورت عدم فعالیت انتخاب کنید. این مدت زمان مربوط به زمانی است که WhatsApp Web در برگه مرورگر بدون هیچ گونه تعامل کاربر باز می ماند. اگر واتس اپ وب را ببندید، قفل فورا اعمال می شود.

رمزگذاری واتس اپ وب

همچنین می توانید واتس اپ وب را به صورت دستی قفل کنید. برای فعال کردن امکان قفل کردن دستی روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای لیست چت خود کلیک کنید و “Lock Screen” را انتخاب کنید.

رمزگذاری واتس اپ وب

بدین ترتیب صفحه واتس اپ وب خود را ایمن می کنید و در مقابل چشمان دیگران از ان محافظت می کنید.

 

نحوه غیرفعال کردن رمز واتس اپ وب

برای غیرفعال کردن رمزی که روی واتس اپ وب قرار داده اید به مسیر Settings > Privacy > Screen Lock بروید. در این صفحه کافی است که تیک مقابل Screen Lock را بردارید.

برای اطمینان از این که خودتان که صاحب اکانت هستید این درخواست را دارید از شما خواسته می شود تا رمزی که تا کنون روی واتس اپ وب تان تنظیم شده را وارد کنید. بعد از وارد کردن OK را بزنید و با خیال راحت بدون دردسرهای قفل گشایی و قفل کردن واتس اپ تان را در دسترس داشته باشید.

رمزگذاری واتس اپ وب

آیا رمزگذاری واتس اپ وب ضروری است؟

اگر از واتس اپ وب روی رایانه شخصی خود استفاده می کنید که دیگران نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند، نیازی به قرار دادن رمز عبور در واتس اپ وب نیست. با این حال، اگر از رایانه خود در یک محیط اداری مشترک استفاده می کنید که دیگران ممکن است مکالمات WhatsApp شما را ببینند، این ویژگی را فعال کنید تا از حریم خصوصی خود محافظت کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید چت های WhatsApp را به صورت جداگانه قفل کنید.

 

منبع کمکی

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *