نحوه نصب و استفاده از افزونه های ورد آفیس

نحوه نصب و استفاده از افزونه های ورد آفیس
  • 1402/12/10
  • زهرا معبودی
  • 0

افزونه ها نرم افزارهای کوچکی هستند که روی نرم افزارهای عظیم تر و مادر نصب می شوند تا بتوانند قابلیت های دلخواه را به هر سرویس نرم افزاری اضافه کنند. تا پیش از این با افزونه مرورگر ها آشنا بودیم. افزونه های مرورگرها کارهای کوچکی را به قابلیت های مرورگرها اضافه می کنند. از آن جا که ممکن است همه کاربران مشتری و خواستار این قابلیت ها نباشند نصب این ابزارک های کوچک را به طور دلخواه در اختیار کاربرانی قرار داده اند که صرفا به آن ها نیاز دارند. اما خبر خوب این که مایکروسافت برای سرویس آفیس خود نیز امکان افزودن افزونه ها را فراهم کرده است. من در این مطلب به شما کمک می کنم که چگونه افزونه ورد به عنوان نمونه یکی از افزونه های مجموعه آفیس اضافه کنید. مایکروسافت آفیس به شما این امکان را می دهد که از طریق افزونه ها قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کنید.

 

همه جانبه بودن افزون های آفیس و افزونه ورد

افزونه ها آمده اند که کار ما را بهتر کنند! و خبر خوش دیگر این که محدود به صرفا نسخه های دسکتاپ نمی شوند. . بسیاری از افزونه‌های مدرن با آفیس آنلاین، آفیس برای مک و آفیس برای آیپد کار می کنند! فزونه‌ها برای Microsoft Word، Excel، PowerPoint، Outlook، Project و SharePoint در دسترس هستند. این نرم افزارهای دوست داشتنی به شما این امکان را می دهند که کوچکترین کارها تا بزرگترین و پیچیده ترین کارها را روی اسناد خود انجام دهید. حتی بهره گیری از هوش مصنوعی نیز دستاورد جدید این افزونه ورد یا افزونه های آفیس است.

 

نحوه دریافت افزونه های آفیس

به فرض مثال که می خواهید افزونه ورد را روی سرویس آفیس ورد خود نصب کنید. (دقت کنید که فرقی ندارد که می خواهید از کدام نرم افزار از مجموعه آفیس استفاده کنید. ما در این مثال از Word 365 استفاده می کنیم).

برای دسترسی به افزونه ورد به تب File بروید و از آن جا روی Add-ins کلیک کنید. کشویی باز می شود که در آن تعدادی افزونه می بینید. می توانید برای فعال کردن افزونه ورد که مشاهده می کنید روی آن ها کلیک کنید. اما اگر افزونه دلخواه تان در این لیست نیست می توانید از گزینه More Add-ins استفاده کنید.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

یک روش دیگر برای دریافت افزونه ورد و به طور کلی افزونه های آفیس وجود دارد.

برای این کار بعد از این که وارد تب File شدید Get Add-ins را انتخاب کنید.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره درست است که ما از ورد ۳۶۵ برای این آموزش استفاده کرده ایم اما همین قابلیت در همین مسیر گفته شده برای تمامی نرم افزارهای آفیس و ورد برای تمام پلتفرم های ویندوزی و مک و آی پد وجود دارد و یکسان است.

با رفتن به این بخش برای دریافت افزونه ورد و سایر افزونه های افیس پنجره Office Ad-ins برای تان نمایش داده می شود. این پنجره شامل دو تب است.

اولین تب My Add-ins است که به شما امکان می دهد به راحتی بتوانید افزونه های خود را در آن جا ببینید. اما اگر به دنبال افزونه های بیشتری هستید Store در اختیار شماست که تب دوم است. برای مدیریت افزونه هایی که تا این لحظه روی نرم افزار خود استفاده می کردید باید وارد گزینه My Add-ins شوید.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

وقتی افزونه دلخواه خود را پیدا کردید کافی است که روی دکمه Add کلیک کنید که این دکمه را در تصویر بالا در سمت راست نام افزونه ها مشاهده می کنید. برای این که بتوانید افزونه ها را سریع تر پیدا کنید می توانید به دسته بندی سمت چپ توجه کنید. بعد از این که روی عبارت add کلیک کردید یک بیانیه حفظ حریم خصوصی به شما نشان می دهد. در صورتی که موافق به ادامه نصب هستید روی Continue کلیک کنید.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

بعد از این کار افزونه سریع در پنجره سمت راست آفیس شما ظاهر می شود.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

تا به اینجا موفق به نصب افزونه ورد یا به طور کلی افزونه ها در آفیس شدیم. اما الان مهم است که یاد بگیرید که چطور می توانید هر وقت که می خواهید افزونه ورد یا سایر افزونه های آفیس را باز و بسته کنید.

نحوه باز و بسته کردن افزونه ها در آفیس

اگر افزونه های مختلفی را نصب و ادد کرده اید و حالا می خواهید به آن ها دسترسی داشته باشید کافی است که به مسیر Home > Add-ins بروید.

در اینجا می توانید لیست افزونه ها را مشاهده کنید. روی افزونه دلخواه خود کلیک کنید تا باز شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

در تصویری که در زیر مشاهده می کنید جایگاه افزونه دوم که نصب و اجرا کرده ایم را مشاهده می کنید. حتی اگر در صفحه نمایش جا به اندازه کافی دارید می توانید چندین پنل افزونه را با هم به طور همزمان باز کنید.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

توجه کنید که برخی از افزونه ها صرفا با برخی از ابزارهای مجموعه آفیس کار می کنند و برخی نه! مثلا ممکن است افزونه ای که برای ورد نصب کرده اید موقع استفاده از اکسل در دسترس شما نباشد.

اما یک نکته مهم تر این که وقتی می خواهید از افیس آنلاین استفاده کنید و نیاز دارید به همان افزونه ها دسترسی داشته باشید دقت کنید که با همان اکانتی وارد شوید که در آفیس غیر آنلاین خود از آن استفاده کرده و افزونه ها را روی آن پیاده کرده اید.

اگر می خواهید افزونه را ببندید کافی است روی دکمه «X» در سمت راست و بالای آن کلیک کنید و بدین ترتیب به راحتی افزونه بسته می شود.

نحوه دریافت افزونه های آفیس افزونه ورد و غیره

بدین ترتیب می توانید با کلیک کردن روی نوار بالای افزونه و کشیدن و رها کردن آن به هر جای صفحه که دوست دارید موقعیت آن را تغییر دهید.

نحوه حذف افزونه های آفیس یا حذف افزونه های ورد

اگر کارتان با افزونه ها تمام شده است و می خواهید آن ها را حذف کنید کافی است که در ابزار خود مثلا در ورد روی آیکون Add-ins کلیک کنید. سپس روی More Add-ins کلیک کنید.

دلیت کردن افزونه ورد

مجددا شما صفحه Office Ad-ins را مشاهده خواهید کرد که همان تو تب مرسوم که در بالا در موردش صحبت کردیم را مشاهده می کنید. شما می خواهید افزونه ای که نصب کرده اید را حذف کنید پس به تب اول یعنی My Add-ins بروید.

در اینجا می توانید افزونه های نصب شده را مشاهده کنید. در کنار هر افزونه ۳ نقطه وجود دارد که حاوی سایر آپشن هاست. روی این گزینه کلیک کنید و Remove را انتخاب کنید تا افزونه ورد یا هر افزونه نصب شده برای آفیس حذف شود. دلیت کردن افزونه ورد

دقت کنید که وقتی افزونه را دلیت کردید روی سایر نرم افزارهای آفیس نیز اثر خواهد گذاشت و حذف خواهد شد.

منبع کمکی

وبسایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *