فایرفاکس بهتره یا کروم ؟ چرا فایرفاکس ۲۰۲۴ نصب کنیم

فایرفاکس بهتره یا کروم ؟ چرا فایرفاکس ۲۰۲۴ نصب کنیم
  • 1402/12/10
  • زهرا معبودی
  • 0

فایرفاکس بهتره یا کروم! این سوال کسانی است که تا کنون تجربه چندانی از استفاده از این دو مرورگر نداشته اند. کسانی که با مرورگر در رایانه خود زیاد کار کرده اند هر از چند گاهی ناچار بوده اند تا بین چند مرورگر، سوییچ کنند! اما این تجربه می توانید به بسیاری این واقعیت را بقبولاند که فایرفاکس بهتر است هر چند در برخی اوقات ممکن است سرعت کروم بیشتر جلوه کرده باشد. به هر حال هر کس ممکن است دلایلی داشته باشد اما امروز ۱۰ دلیل آورده ایم که بفهمید فایرفاکس بهتره یا کروم تا به طور قطعی بتوانید از انتخاب خود دفاع کنید.با گویا آی تی در بررسی مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس همراه باشید.

 

مصرف باتری فایرفاکس از گوگل کروم کمتر است

استفاده از فایرفاکس می تواند عمر باتری لپ تاپ شما را به دلیل بهره وری از منابع برتر در مقایسه با کروم افزایش دهد. این واقعیت بدین معنی است که وقتی از فایرفاکس استفاده می کنید فاصله بین شارژ کردن لپ تاپ بیشتر می شود و این کمک می کند در زمان بیشتری از دستگاه کار بکشید و حتی این ریشارژ با فاصله طولانی تر به سالم بودن باتری نیز در طول مدت زمان کمک می کند.

فایرفاکس فعالیت اینترنت شما را برای کسب درآمد ردیابی نمی کند

فایرفاکس ۱۰۰% رایگان است و با نظارت بر فعالیت اینترنت شما سعی در کسب درآمد از عادات سرچ شما ندارد. برخی دیگر از مرورگرهای وب سابقه و رفتار اینترنتی شما را دنبال می‌کنند تا یک نمایه تبلیغاتی درباره شما ایجاد کنند تا بتوانند تبلیغات شخصی‌سازی شده ارائه دهند.

گوگل کروم مسلماً یکی از بدترین متخلفان اینجاست (گوگل یک شرکت تبلیغاتی است). آنها حتی مجبور شدند اعتراف کنند که “Incognito Mode” که خدمات ظاهراً خصوصی آنها است هنوز کاربران را در زمانی که فکر می کنند در حال مرور خصوصی هستند ردیابی می کند.

فایرفاکس بهتره یا کروم
منبع عکس: youthkiawaaz.com

فایرفاکس کنترل حریم خصوصی قدرتمندتری دارد

مرورگرهایی که روی سیستم خود از آن ها استفاده می کنید تنها برای مشاهده وب سایت ها به شما سرویس دهی نمی کنند. برخی از این مرورگر ها تعاملات شما را ثبت می کنند. مثلا ثبت می کنند که:

  • کجا بوده اید
  • جه چیزی نگاه کرده اید
  • چه چیزی را خریداری کرده اید
  • چه مسیری را رفته اید

آن ها از همه این اطلاعات برای شناختن بهتر رفتار کاربری شما استفاده می کنند تا از آن به نحوی پولسازی کنند.

فایرفاکس بهتره یا کروم

در این باره فایرفاکس دارای حریم خصوصی قوی تری است و خیال شما را از بابت بسیاری از این کاووش ها راحت می کند.

 

حفظ حریم خصوصی شما با Mozilla VPN و Firefox Relay

Mozilla VPN در واقع به عنوان یک سپر امنیتی بین شما و وبسایت هایی قرار می گیرد که از آن ها دیدن می کنید. این قابلیت تمام ترافیک اینترنت شما را از طریق یک سرور میانی ایمن هدایت می کند، این بدین معنی است که رایانه شما به هیچ عنوان به طور مستقیم به سایت هایی که بازدید می کنید متصل نمی شوند.

مزیت های Mozilla VPN بدین شرح است که:

  • حفاظت از داده های خصوصی شما
  • پنهان کردن آی پی شما

و چه چیزی مهم تر از حفظ حریم خصوصی و مرور امن شما در اینترنت؟

 

فایرفاکس سرویس منبع باز است

کسانی که بسیار به حوزه انحصار مالی حساسیت دارند در پاسخ این سوال که فایرفاکس بهتره یا کروم ؟ پاسخ شان قطعا فایرفاکس است و آن هم علت دارد. یکی از علت های این که فایرفاکس تا کنون برای حوزه مالی هدف های خاص نچیده تا از این طریق بتواند به حریم خصوصی کاربران رخنه کند این است که این سرویس یک سرویس اپن سورس یا منبع باز است که به مرور توسط جامعه تکمیل و تقویت می شود.

فایرفاکس توسط سازمان غیرانتفاعی موزیلا که بر پروژه نظارت می کند، پشتیبانی می شود و با توسعه دهندگان پولی و مشارکت کنندگان داوطلب کار می کند.

معمولا محل تامین بودجه سازمان موزیلا توسط برخی سرویس های کاربرپسند و امن نظیر Mozilla VPN و Firefox Relay تامین می شود. این سرویس های امن به طور جداگانه به دلیل حفظ حریم خصوصی و ارتقای تجربه اینترنتی کاربران به طور مجزا تشکیل شده اند و حمایت از موزیلا را با همین هدف حفظ امنیت بر عهده گرفته اند.

فایرفاکس از خانه افزونه قوی بهره مند است

همه مرورگرها این روز ها از قابلیت پشتیبانی از افزونه و پلاگین ها بهره مند هستند! اما پیشتازان عرصه تولید افزونه در درجه اول فایرفاکس بود. من نزدیک به ۱۳ سال است که از برخی افزونه های این مرور با قدرت تمام استفاده می کنم. این در حالی است که هیچ وقت از افزونه های مشابه در کروم نتوانسته ام استفاده با کیفیت و پایداری داشته باشم. این بدین معنی است که اکوسیستم افزونه های فایرفاکس بسیار قوی و بروز و عالی هستند و قابل مقایسه با افزونه های کروم هستند.

به طور کلی افزونه ها ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تجربه کاربری بهتر و موثرتری در فضای اینترنت داشته باشید.

 

قابلیت شخصی سازی فایرفاکس بالاتر از کروم است

آیا با تمام این ویژگی ها هنوز هم برایتان سوال است که فایرفاکس بهتره یا کروم ؟ در این باره قابلیت شخصی سازی عجیب و قوی فایرفاکس می تواند شما را به پاسخ قطعی برساند.

فایرفاکس بهتره یا کروم

فایرفاکس به شما این امکان را می دهد تا هر جزیی از این نرم افزار مرور وب را برای خود شخصی سازی و به دلخواه خود طراحی و تنظیم و کم و زیاد کنید! از طرفی فایرفاکس دارای یک کتابخانه بسیار عالی از تم هاست که اجازه می دهد تم انتخاب کنید و یا حتی تم دلخواه خود را با دست خودتان بسازید!

منبع کمکی:

وب سایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *