امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟
  • 1402/12/24
  • گویا آی تی
  • 0

واژه امنیت در حوزه دیجیتال مفهوم تازه‌ای پیدا کرده است. افراد فعال در حوزه تکنولوژی و رمزارز، در پی یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از حملات سایبری و هک شدن حساب‌ها هستند. جامعه فعال ارز دیجیتال ایران، چندین صرافی امن و مورد اعتماد راه‌اندازی کرده است که رضایت کامل کاربران را به‌همراه داشته‌اند. در این محتوا قصد داریم شما را با بهترین و امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم.

استانداردهای امنیتی یک صرافی ارز دیجیتال کدام‌اند؟

امروزه، پلتفرم‌های بسیاری تحت‌عنوان امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی ارائه شده‌اند که اعتماد کردن به تمام آن‌ها کار سختی است؛ اما با کسب اطلاعات کامل در مورد استانداردهای امنیتی صرافی‌ها، می‌توانید از امن بودن آن‌ها مطمئن شوید. در ادامه این استانداردها را به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استاندارد (CCSS)

استاندارد امنیت کریپتوکارنسی (CCSS) یک فهرست کامل از الزامات مدیریت دارایی‌های رمزارز ارائه می‌دهد که تمامی شرکت‌ها و صرافی‌ها ملزم به رعایت آن هستند. با این استاندارد، امنیت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرده و عملکرد آن‌ها به‌طور واضح و شفاف قابل مشاهده است تا کلاهبرداران و هکرها نتوانند از فرصت استفاده کرده و سرمایه معامله‌گران را به باد بدهند.

استاندارد KYC

استاندارد KYC یا «مشتری خود را بشناس» که مخفف جمله (Know your costumer) است، سازمان‌ها و موسسات مالی را در برابر فساد، تقلب، پول‌شویی و… حمایت می‌کند. این استانداردها صرافی‌ها را وادر می‌کند که کاربران ناشناس و بدون هویت را ثبت‌نام نکنند. داشتن اطلاعات و مشخصات دقیق از کاربران برای تامین امنیت صرافی‌ها لازم است؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است، باید داشتن این استانداردها را جدی بگیرید.

استاندارد AML

استاندارد AML یا ضد پول‌شویی، برای جلوگیری از پول‌شویی توسط پلتفرم‌های مالی، قوانینی را تعیین کرده است. همان‌طور‌که در استاندارد مشتری خود را بشناس، غربالگری و اعتبارسنجی مشتریان احتمالی انجام می‌شود، این استاندارد هم از پول‌شویی و اقدامات خلاف قانون توسط صرافی‌ها جلوگیری می‌کند.

لیست امن‌ترین صرافی های ایرانی در حوزه رمزارز

حالا که با استانداردهای امنیتی صرافی‌ها آشنا شدید، بهتر است چند صرافی امن را به شما معرفی کنیم. این فهرست مطابق آخرین بررسی‌ها در سال ۲۰۲۴ گردآوری شده است و از طریق آن می‌توانید بهترین صرافی را برای خرید بیت کوین و آگاهی از قیمت ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

صرافی بیت پین

معامله‌گران حرفه‌ای رمزارز، صرافی ارز دیجیتال بیت پین را به‌عنوان امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌شناسند. خریدوفروش ارزهای دیجیتال در این صرافی بسیار مطمئن است؛ این صرافی امکان خرید بیت کوین، خرید تتر، آتریوم و سایر ارزهای محبوب دیگر را با ابزارها و خدمات کاربردی برای معامله‌گران حرفه‌ای فراهم کرده است. تیم حرفه‌ای این صرافی از افراد خبره و متخصص در حوزه‌های مالی، های‌تک و فناوری بلاکچین تشکیل شده است و درحال‌حاضر، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال‌ در ایران شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های برجسته این صرافی می‌توانیم به کارمزد پایین آن اشاره کنیم که چیزی بین ۰.۰۶ تا ۰.۳۲ درصد است و به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را در مدت زمان طولانی افزایش دهید. از دیگر مزیت‌های این صرافی می‌توانیم به سرمایه کم اشاره کنیم. پلتفرم این صرافی از طریق نسخه وب، اپلیکیشن اندروید و IOS قابل دسترسی است. حداقل مبلغی که برای انجام معاملات در این پلتفرم لازم دارید، ۱۰۰ هزار تومان است و این رقم در مقایسه با سایر صرافی‌ها بسیار به‌صرفه است.

صرافی نوبیتکس

صرافی آنلاین نوبیتکس از سال ۱۳۹۶ تاکنون در زمینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. این تیم فعالیت خود را از باشگاه کارآفرینی تیوان شروع کردند و اولین نسخه بازار این پلتفرم در زمستان ۱۳۹۶ ارائه شد. مراحل احراز هویت در این صرافی کمی سخت‌گیرانه است و این ویژگی باوجود امنیت بالا، انجام معاملات را کمی سخت می‌کند. بااین‎‌حال، شکی نیست که صرافی نوبیتکس در کنار بیت پین که به‌عنوان امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود، توانسته است اعتبار خوبی را در بازار رمزارز به‌دست آورد.

صرافی سرمایکس

صرافی سرمایکس با ارائه ویژگی‌های کاربری آسان و خدمات جدید، شهرت خوبی در بازار به‌دست آورده است. معاملات همتا به همتا که توسط این صرافی افتتاح شده است، نوعی معامله مستقیم بین افراد است و مزایای بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به احراز هویت کاربران، امنیت بالا، روش‌های پرداخت متعدد و دسترسی ساده اشاره کنیم.

صرافی رمزینکس

صرافی رمزینکس در حوزه کریپتوکارنسی فعال است و توانسته است با اقداماتی مانند تقویت امنیت تراکنش‌ها، افزایش سرعت و حذف واسطه‌ها مشکلات موجود برای کاربران ایرانی را برطرف کند. این سامانه نیز مانند سرمایکس بستری مستقیم برای معاملات همتا به همتا (Peer-To-Peer) ارائه داده است و براساس ارز ملی کشور، ارزش‌گذاری را به کاربران ارائه می‌دهد.

صرافی تترلند

تترلند یکی از صرافی‌های پیشرو در زمینه رمزارز در ایران است و بیشتر روی بهبود سرعت تراکنش‌ها، آموزش کاربران و افزایش امنیت تراکنش‌ها تمرکز دارد. این صرافی به‌صورت مستمر ولت‌های خود را به‌روز می‌کند تا دارایی‌های کاربران در امان باشند و خطر تحریم‌ها کاهش پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های این صرافی معتبر می‌توانیم به امکان استیکینگ اشاره کنیم که به معنای نگه داشتن دارایی‌ کاربران در یک کیف پول یا پلتفرمی معین است. امکان خرید تتر، بیت‌کوین و سایر رمزارزها در پلتفرمی امن، یک مزیت است که تترلند آن را به‌خوبی ارائه می‌دهد.

صرافی هیتوبیت

صرافی هیتوبیت که بسیار نوپا است و از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، استانداردهای خوبی را در زمینه معاملات رمزارز به کاربران ارائه می‌دهد. پشتیبانی ۲۴ ساعته این صرافی ازجمله مزیت‌های آن است. از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توانیم به احراز هویت سریع و ارائه کیف پول اختصاصی اشاره کنیم. کارمزد این صرافی نیز بسیار پایین است و از این نظر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. رابط کاربری ساده پلتفرم هیتوبیت نیز کاربران بسیاری را به‌سمت خود کشانده است.

نکات مهم برای امنیت بیشتر در استفاده از صرافی ها

با انتخاب امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، نیمی از مسیر امنیت را برای انجام معاملات خود طی خواهید کرد؛ اما لازم است برای امنیت بیشتر، اصولی را در نظر داشته باشید تا از هک شدن و حملات سایبری احتمالی در امان بمانید. در اینجا نکاتی را ارائه داده‌ایم که به امنیت بیشتر شما در استفاده از صرافی‌ها کمک میکند:

انتخاب رمز شخصی طولانی و سخت

یکی از اقدامات ابتدایی و در عین حال ضروری، انتخاب یک رمز شخصی قدرتمند است که خطر هک شدن و سرقت دارایی‌های دیجیتال شما را به‌مراتب پایین می‌آورد. شما باید یک رمز هشت کاراکتری متشکل از حروف بزرگ، کوچک، اعداد و نشانه‌ها را برای خود تعیین کنید و به این شکل امنیت شما به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی

لازم است از حساب کاربری کیف پول خود همیشه یک نسخه پشتیبان داشته باشید تا درصورت بروز مشکل بتوانید به‌راحتی حساب خود را بازیابی کنید. با ایجاد نسخه پشتیبان و ذخیره آن در دو مکان مختلف مورد اعتماد، می‌توانید رمز عبور خود را در فضایی ایمن نگهداری کرده و درصورت نیاز، دارایی‌های ازدست‌رفته خود را به‌راحتی بازیابی کنید.

فعال‌سازی تایید هویت دوعاملی

همان‌طورکه پیش از این گفتیم، با شناخت امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، نیمی از مسیر امنیت خود را طی کرده‌اید؛ اما شما هم باید پس از ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری، گزینه تایید هویت دوعاملی یا ۲FA را تایید کنید. دراین‌صورت اگر فردی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند بدون دریافت کد ایمیل یا تلفن همراه، وارد حساب شما شود.

پرهیز از اتصال به شبکه اینترنت عمومی

اتصال گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی به اینترنت عمومی امنیت ارزهای دیجیتال را به‌خطر می‌اندازد و باعث می‌شود که هکرها به‌آسانی به رایانه یا تلفن همراه شما نفوذ کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند. این اتفاق به‌دلیل باگ‌های موجود در سیستم‌عامل و نرم‌افزارها به خطری بزرگ برای معامله‌گران تبدیل شده است.

شناخت استراتژی‌های کلاهبرداری و پیشگیری از آن‌ها

یکی از استراتژی‌هایی که به کلاهبرداری وسیع در سطح بازار دامن می‌زند، استراتژی پامپ و دامپ است که طی آن گروهی قصد خرید یک رمزارز بی‌ارزش را دارند و با تبلیغ آن، تقاضای خرید را بالا می‌برند و به‌این‌ترتیب قیمت آن ارز به شکل کاذبی افزایش می‌یابد. پس از آن این گروه رمزارزهای خود را به قیمت بالا به‌فروش می‌رسانند و این موضوع باعث افت قیمت می‌شود و افرادی که پس از آن برای خرید اقدام کرده‌اند، ضرر می‌کنند.

سخن پایانی

شناخت امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای کاربرانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند، واجب است و آن‌‌ها را از کلاهبرداری‌ها و ضررهای احتمالی دور نگه می‌دارد. در این مطلب سعی کردیم فهرست کاملی از بهترین صرافی ها ارائه دهیم و در کنار آن نکاتی را برای امنیت بیشتر شما ارائه دهیم.

صرافی ارز دیجیتال بیت پین با رویکرد امنیتی بسیار قوی و کارمزد پایین، توانسته است جایگاه خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال از آن خود کند. پلتفرم کاملا امن با دسترسی آسان این صرافی آنلاین، کار را برای معامله‌گران ایرانی بسیار آسان کرده است. برای آگاهی از قیمت ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی از خدمات آموزشی در حوزه‌های مالی می‌توانید با تیم بیت پین در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *