یک لوگوی جالب چوبی در فتوشاپ ایجاد کنید

  • 1390/1/22
  • مهرداد ارجمندی
  • 4

در این آموزش به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید به سادگی یک افکت چوبی جالب در فوتوشاپ ایجاد کنید . ابتدا از یک درست کردن یک شکل چند گوشه استفاده می کنیم، سپس به سراغ یک بافت چوبی می رویم و با کمک layer styles به یک نتیجه و کار واقعا جالب می رسیم . سعی می کنیم در این آموزش پله پله به عمق کار برویم تا حتی کاربران مبتدی فوتوشاپ هم از کار لذت ببرند و بتوانند با کار همراهی داشته باشند.

 

پیش نمایش : برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

مواد لازم :

سطح چوبی

پشت زمینه چوبی

 

قدم 1 :

یک پوشه ی جدید با تنظیمات زیر در فوتوشاپ باز کنید :

 

 

قدم 2:

بر روی لایه پشت زمینه دابل کلیک کنید و بر روی OK کلیک کنید تا از حالت قفل خارج شود . حالا بر روی لایه ی مشابه راست  کلیک کنید و آپشنهای Blending را انتخاب کنید . در اینجا ما باید یک گرادیان شعاعی به کار اضافه کنیم .گرادیانی از خاکستری روشن به سمت خاکستری تیره :

 

 

 

 

قدم 3 :

ابزار Rounder Rectangle را بگیرید ، برای شعاع از مقدار 40 پیکسل استفاده کنید و یک چند ضلعی درست کنید . در این مرحله و تا جایی که از layer styles استفاده نکرده ایم رنگ چیز مهمی محسوب نمی شود .

قدم 4:

بر روی لایه کلیک کنید و آپشنهای Blending را انتخاب کنید . ابتدا اجازه بدهید تا رنگ لایه ی پوششی را به قهوه ای درآوریم .

سپس در ادامه bevel  و emboss را با تنظیمات زیر وارد کنید :

آخرین کاری که در این مرحله انجام می دهیم ایجاد یک سایه ملایم افتاده است .

 

 

 

قدم 5:

ctrl+T را فشار دهید تا ابزار تبدیل را فعال کنید و کمی چند ضلعی را بچرخانید . سپس اینتر را بزنید تا چرخش و تغییر اعمال شود.

 

 

قدم 6:

آن را در سطح بافت چوبی و در لایه بالای یکی از چند ضلعی ها قرار دهید. بافت را هم بچرخانید . در تصاویر نشان داده شده در زیر شفافیت چوب را کم کردم تا به شما مکان چند ضلعی را نشان دهم.

 

قدم 7:

با استفاده از بافت چوبی انتخاب شده ؛ بر روی  ماسک عمودی چند ضلعی ctrl+click کنید تا پیکسل های آن را انتخاب کنید . سپس   دکمه ی “add layer mask”  را در پایین پنجره ی لایه ها فشار دهید . تصویر زیر به خوبی می تواند به شما در درک این مرحله کمک کند :

 

 

قدم 8 :

لایه ی بافت چوبی را انتخاب کنید و حالت blending را به soft light سوییچ کنید . این کار باعث می شود که افکت لایه هایی که بر روی چند ضلعی ایجاد کردیم هویدا شود . سپس فیلتر sharpen را با رفتن به (Filter>Sharpen>Sharpen) اعمال کنید تا جزییات چوب بیشتر و بهتر شود .

 

 

قدم 9 :

همین فرایند را تکرار کنید تا چوب دیگری ایجاد کنید . تنها تفاوت رنگ پوششی لایه ی چند ضلعی است و رنگ آن یک قهوه ای بازتر است با کد : #d5864d

 

 

قدم 10 :

در این مرحله پشت زمینه ی چوبی را در فوتوشاپ باز کنید . با ابزار elliptical marque یک ناحیه ی انتخابی از سر یک میخ درست کنید .

 

 

قدم 11:

با کلید های میان بر ctrl+C ناحیه ای را که انتخاب کردید  را کپی و با کلید های میان بر ctrl+V  آن را در متن کار  پیست کنید و آن را در حد فاصل دو تیکه چوبی که خلق کرده اید قرار دهید .

 

 

قدم 12:

shift+ctrl+U را فشار دهید تا سوزن را غیر اشباع کنید . سپس یک بالشتک ایجاد کنید تا یک افکت حکاکی خلق کنید .

 

 

خوب بچه ها می توانیم همین جا آموزش را خاتمه دهیم.بقیه و ادامه ی آموزش هم با همین تکنیک هایی که در اینجا معرفی کردیم انجام می شود . حالا شما می توانید خودتان برای خودتان یک  افکت چوبی متنی درست کنید .

منبع : wegraphics.net

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. باتشکر از دوستان درباری ارائه مطلب از سایت های خارجی و ترجمه این مطالب نکته ی۱ لطفا نحوه ی عضویت در سایت را لطفا توضیح بدهید نکته ۲ اگر امکان دارد فایل ها و موارد مورد نیاز برای اموزش را روی سایت اپلود کنید تا از خود سایت این فایل ها رو دانلود کنیم نکته ۳اگر ممکن است ابزار های فتوشاپ را مانند براش گردینت وپرن رو هم در اختیار بگذارید مانند سایت ابی گراف یک نکته دیگر فهرستی کامل از اموزش ها را در اختیار بگذارید تا کاربر بتواند راحت موضوع دل خواه خورد را انتخاب کند مانند برند ها که میتوان برند مورد نظر را انتخاب کرد زیرا این مورد باعث هدر رفتن وقت کاربر نمی شود با تشکر از سایت گویا ای تی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *