مدیریت یکپارچه و جامع ایمیل های شما در جیمیل و هاتمیل !!!

مدیریت یکپارچه و جامع ایمیل های شما در جیمیل و هاتمیل !!!
  • 1390/9/5
  • علیرضا
  • 8

همیشه از باز کردن دو تب برای جیمیل و هاتمیل کلافه میشدم . وقتی که تعداد تب های باز مرورگر زیاد میشد ، پیدا کردن این دو تب مشکل و مشکل تر میشد . اولین راهی که به نظرم رسید ، برنامه های مدیریت ایمیل بودند که اگر یادتان باشد ، در یکی از مطالبم در گویا آی تی به آن اشاره کردم . ایمیل اصلی من در سرویس جیمیل بود و ایمیل دیگری هم در سرویس های هاتمیل داشتم . میخواستم کاری کنم که ایمیل های دریافت شده در هاتمیل هم به آدرس جیمیل من ارسال شوند تا بتوانم به صورت یکپارچه به مدیریت ایمیل ها بپردازم .

پس تصمیم گرفتم که این مطلب را بنویسم تا در صورت تمایل شما خوانندگان عزیز گویا آی تی هم بتوانید از آن به منظور مدیریت یکپارچه ایمیل های خود ، استفاده کنید . در این مطلب قصد داریم تا مدیریت یکپارچه ایمیل ها را در دو سرویس جیمیل و هاتمیل توضیح دهیم . پس با گویا آی تی همراه باشید …………

نکته : متاسفانه این امکان در یاهومیل به صورت رایگان وجود ندارد و باید با پرداخت هزینه ای به سرویس ” یاهومیل پلاس ” آپگرید کرده و سپس توانایی استفاده از این قابلیت را خواهید داشت ( در زمان نوشته شدن این مطلب ) .

 

ارسال ایمیل های دریافت شده به سرویس های دیگر :

در این روش ایمیل های دریافت شده به صورت اتوماتیک به آدرس ایمیل مورد نظر شما ارسال میشوند و در واقع میتوان گفت که عمل Forwarding ایمیل انجام میگیرد . در ادامه به روش انجام این کار در دو سرویس یاد شده اشاره خواهیم کرد .

 

جیمیل :

در اینجا میخواهیم ایمیل های ارسال شده برای جیمیل را به هاتمیل بفرستیم .

ابتدا از نوار مشکی رنگی که در بالای صفحه ی جیمیل قرار دارد ، روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Mail Settings را انتخاب کنید .

هنگامی که وارد قسمت تنطیمات جیمیل شدید ، روی قسمت Forwarding and POP/IMAP کلیک کنید .

همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، در اولین قسمت از بخش Forwarding and POP/IMAP ، قسمتی با نام Forwarding وجود دارد . دکمه ای هم با نام Add a forwarding address دیده میشود . به منظور اضافه کردن یک آدرس ایمیل جدید باید روی این دکمه کلیک کنید . پنجره ای باز خواهد شد و باید آدرس ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید تا از این به بعد ، ایمیل های ارسال شده به آدرس جیمیل شما ، به ایمیل مورد نظر شما هم ارسال شوند .

روی دکمه Next کلیک کنید . پیغامی نمایش داده خواهد شد و اشاره میکند که یک ایمیل تاییدیه به آدرس هاتمیل شما ارسال شده است . همان لحظه ، یک ایمیل به آدرسی که تعیین کرده اید ، ارسال میشود . آن را باز کنید . یک لینک تقریبا بلند در وسط متن ایمیل دیده خواهد شد . روی آن کلیک کنید تا این عملیات توسط شما تایید شود .

حالا باید دوباره به قسمت Forwarding POP/IMAP در بخش تنظیمات جیمیل بروید . به صورت پیشفرض در قسمت Forwarding ، ارسال ایمیل ها به آدرسی ایمیل که شما تعیین کرده اید ، غیر فعال است . به منظور فعال کردن فورواردینگ ایمیل ها باید روی گزینه Forward a copy of incoming mail to  را فعال کنید .

در پایان از قسمت پایین پنجره تنظیمات جیمیل روی دکمه Save Changes کلیک کنید .

 

هاتمیل :

ابتدا از قسمت بالا و سمت چپ اکانت خود ، روی نام خود کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید .

اکنون از قسمت سمت چپ روی گزینه Mail کلیک کنید .

حالا از قسمت Managing your account روی لینک Email Forwarding کلیک کنید .

در قسمت Email Forwarding ابتدا گزینه Forward your mail to another email account را فعال کنید . سپس در تکست باکس زیر این گزینه ، ایمیل مورد نظر خود را وارد کنید . یک گزینه هم پایین این تکست باکس وجود دارد که با فعال کردن آن ، یک کپی از ایمیل های فوروارد شده به آدرس ایمیل مقصد ، در اینباکس تان باقی خواهد ماند . پس از کلیک بروی دکمه Save ، عملیات فورواردینگ ایمیل های شما آغاز میشود .

در اینجا باید دو تذکر مهم به شما بدهیم . اول اینکه مراقب باشید تا آدرس ایمیل مقصد را درست تایپ کنید . چون هاتمیل نیازمند هیچگونه تاییدیه به منظور آغاز عملیات فورواردینگ ایمیل ها نمی باشد و بدون هیچ مقدمه ای شروع به انجام این کار خواهد کرد .

تذکر دوم هم اینست که اگر 270 روز به اکانت هاتمیل خود سر نزنید ، اکانت ایمیل شما به عنوان غیر فعال شناسایی شده و پاکسازی خواهد شد . بنابراین هر از گاهی به اکانت هاتمیل خود سر بزنید . 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. من که هاتمیلم بعد از ۷ سال امروز بستم و به سمت جیمیل رفتم
    به تازگی برای دوستام ایمیل های تبلیغاتی میفرستاد که مشکل از ویروسی بوده. Spamer هاتمیل خیلی ظعیف عمل میکنه، از نظر برنامه نویسی و بروز بودن Gmail بهترین.

    1. سلام ناصر جان .
      منم خودم جیمیل رو به هاتمیل ترجیح میده . به نظرم جیمیل امکانات بهتر و رابط کاربری راحت تری داره .

    1. سلام .
      همونطور که عرض کردم ، این امکان یاهو به صورت پولی هستش و باید با پرداخت مبلغی به سرویس yahoo plus mail آپگرید کنید .

      موفق باشید ……..

  2. مطلب جالبی بود ولی در کل هات میل خیلی سریع تر از جی میل هستش. من خودم از اوت لوک استفاده میکنم برام فرقی نداره هم اکانت جیمیل و هم اکانت هات میل رو اونجا بدون دردسر چک میکنم.

    1. سلام .
      خواهش میکنم آقا مهدی …….

      موفق باشی ………

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *