رایانه دست ساز Apple 1 با قیمت 700 هزار دلار به فروش رفت

رایانه دست ساز Apple 1 با قیمت 700 هزار دلار به فروش رفت
  • 1392/3/6
  • امیر امام جمعه
  • 0

وقتی به 37 سال پیش باز میگردیم متوجه خواهیم شد که صنعت رایانه مثل امروزه جالب و هیجان انگیز نبوده است مخصوصا این که رایانه ها به جای استفاده از فناوری های پیچیده به صورت دستی ساخته می شدند. اما همین رایانه های دست ساز و به ظاهر ناکارآمد با قیمت های بسیار هنگفتی به فروش میرسند. یکی از جدیدترین این موارد رایانه دست ساز Apple 1 میباشد که به نفع یک بنیاد خیریه با قیمت 671.000 دلار به فروش رسیده است.

apple_1-580x326

این رایانه در سال 1976 ساخته شده است و یکی از اولین محصولات از خانواده خود میباشد. شاید بتوان Apple 1 را یک قطعه از تاریخ فناوری دانست که هم اکنون فردی خوش شانس توانسته است آن را در یک حراجی آلمانی تصاحب کند. جالب است بدانید طبق برخی از ادعاها این رایانه توسط خود استیو جابز و استیو وزنیاک در گاراژ اولیه آنها که حکم کارگاه را داشته ، ساخته شده است.

رکورد قبلی در زمینه فروش رایانه های قدیمی مربوط به یک رایانه Apple 1 دیگر بود که در حراجی مشابه با قیمت 640.000 دلار به فروش رفت. اپل که زمانی به یک گاراژ محدود شده بود حدود 200 عدد از این رایانه های را تولید کرد که هم اکنون 50 عدد از آنها در دسترس هستند و فقط 6 عدد توانایی کار را دارند. به همین دلیل است که این اجناس بسیار با ارزش و مهم جلوه میدهد. فردی که این رایانه را خریداری کرده است درخواست داشته که ناشناس باقی بماند اما گفته میشود وی شخصی ثروتمند از خاور دور است.

+ منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *