معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت هفتم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت هفتم)
  • 1392/4/28
  • زهرا معبودی
  • 0

تا کنون در 6 قسمت قبلی به معرفی 60 ابزار کد نویسی و مشاهده خروجی ها برای کد نویسان و در لا به لای آن به معرفی برخی ابزارهای یادداشت برداری پرداختیم. به هر حال این ابزارها با توجه با شباهت هایی که با هم دارند باز هم نکاتی مخفی و یا واضح دارند که آن ها را از هم جدا می کند. این تفاوت ها بر اساس سلایق مختلف می تواند برای افراد مختلف، نقاط قوت یا ضعف محسوب شود به هر حال به شما توصیه می کنیم هر کدام را حد اقل یکبار امتحان کنید هر چند که برای کاربران مک تعداد تجربیات انگشت شمار است چرا که واقعا تعداد بستر هایی که برای مک فراهم است محدود است. بیایید ده تا برنامه دیگر را با هم مرور کنیم.

markdown-tools-600x337

Simplenote

Simplenote یک برنامه یادداشت برداری است که از امکانات نشانه گذاری و کد نویسی هم بهره مند است. در این برنامه اگر دکمه i  را فشار دهید می توانید یادداشت خود را به عنوان یک یادداشت زبان نشانه گذاری و کد نویسی تغییر دهید. همچنین می توانید با استفاده از Simplenote به ویرایش کد های html بپردازید. در ادامه می توان با استفاده از امکاناتی که این برنامه دارد هرگونه تغییراتی را که می خواهید بر روی کد ها ایجاد کنید. قالب بندی، لینک دهی و نوت گذاری همه از ویژگی های این برنامه است. مدل پیش فرض نمایش این برنامه برای خروجی کد ها برای مرورگر فایرفاکس است.

MarkDrop

برنامه MarkDrop یک برنامه کاربردی برای کاربران اندروید است که به خوبی توانسته است به عنوان یک ابزار ساده و سریع به کاربران خدمت رسانی کند. امکان نمایش سریع خروجی در این برنامه موجب شده است سرعت عمل کاربران به خوبی افزایش یابد از طرفی MarkDrop با دراپ باکس هم ادغام شده که می توانید به راحتی از طریق آن تمام اسناد دراپ باکس خود را چک کنید. هر چند این برنامه یک برنامه غنی نیست اما برای کد نویسانی که به دنبال سادگی و سرعت عمل هستند این برنامه پیشنهاد می شود.

Nebulous Notes

این برنامه از جمله برنامه های قوی و ساده ای است که برای نوت برداری و کد گذاری اسناد استفاده می شود که مثل بسیاری از نرم افزار های مشابه با دراپ باکس ادغام می شود. این برنامه امکان مشاهده و کد نویسی html را به خوبی داراست. همچنین دارای تم هایی است که محیط کار را برای کاربر جذاب می کند. امکان تمام صفحه شدن هم به امکانات این برنامه افزوده شده است. از طرفی برای کاربرانی که  به امنیت اسناد خود اهمیت می دهند نیز می توان از خاصیت pin یا قفل گذاری برنامه بهره مند شد.

Elements

برنامه Elements یک برنامه زیبا قوی و کارا برای سیستم عامل ios است که امکان ویرایش یادداشت و نوشتن و کد گذاری و نشانه گذاری متن را به خوبی فراهم می کند. با Elements می توانید با دراپ باکس هم در ارتباط باشید همچنین Elements امکان مدیرت آفلاین هم داراست و می توانید بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید. سایر ویژگی های Elements را می توان به صورت ایجاد و ویرایش اسناد، ذخیره اتوماتیک، خاصیت تمام صفحه و شمارش خطوط و کلمات ذکر کرد.

Writer

برنامه Writer هم یک برنامه اندرویدی است که از یادداشت برداری و نشانه گذاری بهره مند است. شما با Writer می توانید هر سندی را ایجاد کنید و در نهایت محتوا را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید و در صورت تمایل با اتصال دستگاه اندرویدی خود به سیستم و جستجوی حافظه، محتوا را بر روی سیستم کامپیوتری بریزید. Writer یک برنامه ساده است که کار با آن بسیار راحت است.

Textastic

این برنامه هم یک برنامه ویرایش و کد نویسی است که برای سیستم عامل ios  و osx طراحی شده که قابلیت های بسیاری دارد. در واقع Textastic را یک برنامه ساده و همه کاره می نامند. از جمله کارهایی که می توان با Textastic انجام داد به صورت زیر است :

highlight دستورالعمل ها، گزینه های فرمت متن و کد گذاری، خاصیت تکمیل خود کار کد ها، دارای خاصیت تو رفتگی خودکار، ناوبری آسان و…

توسط این برنامه می توان به خوبی نتیجه کد نویسی را مشاهده کرد.

Markdown Preview

برنامه Markdown Preview یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم است که امکان کد نویسی و مشاهده خروجی کد های html را در صفحه کناری گوگل کروم برای کاربران فراهم کرده است. این برنامه از خاصیت CSS هم استفاده می کند.

Writing Kit

برنامه Writing Kit یک نرم افزار عالی و پیشرفته برای کاربران ویندوز است که امکان نوشتن و ویرایش کد ها را فراهم کرده و در آخر می توان از آن خروجی html گرفت. ادغام Writing Kit با دراپ باکس از از نیاز های این برنامه بوده که مرتفع شده است. از جمله کارهایی که می توان با Writing Kit انجام داد به صورت زیر است :

خروجی html، پشتیبانی از نرم افزار CloudApp، ذخیره اتوماتیک، انتخاب فونت و قلم برای متن، امکان شمارش کلمه و کاراکتر و حروف. همچنین برنامه داری ویژگی های بسیاری است که باید آن را به طور عملی تجربه کنید.

Heck Yes Markdown

این برنامه نیز یک برنامه ساده برای ویرایش و کد گذاری و نمایش خروجی کد های زبان نشانه گذاری است که به شما امکان می دهد به خوبی محتوای کد گذاری شده را به کلیپ برد منتقل کنید و بارهای بعدی از آن ها استفاده کنید.

Strapdown.js

Strapdown.js یک برنامه خوب و کارا برای تمرین کردن و آموزش دادن است که نیاز به پشتیبانی سمت سرور ندارد. شما با Strapdown.js می توانید به راحتی هر سندی را که می خواهید ایجاد کنید و در ادامه با ایجاد صفحات مختلف کار خود را تایید کنید. گفتنی است برای تایید صحت برنامه باید بگوییم که Strapdown.js بر روی فایرفاکس، گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و سافاری امتخان شده و به خوبی جواب داده است. علاوه بر ویژگی های دیگر می توان به خاصیت highlight دستورالعمل ها در این برنامه اشاره کرد.

تا کنون به معرفی 70 ابزار مختلف به منظور ویرایش و نوشتن کد زبان های نشانه گذاری و نمایش خروجی کد ها در برنامه پرداختیم. در مقاله بعدی بخش آخر این معرفی را پوشش می دهیم. برای دسترسی به قسمت های قبلی می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت اول)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت دوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت سوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت چهارم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت پنجم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت ششم)

منبع : MASHABLE

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *