معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت ششم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت ششم)
  • 1392/4/18
  • زهرا معبودی
  • 1

همانطور که تا کنون همراه ما تا قسمت پنجم معرفی نرم افزارها و وب سایت های ویرایش و نمایش کد قدم به قدم جلو آمده اید امروز هم بخش ششم این معرفی را به اطلاع شما می رسانیم. ممکن است مبانی اصلی نرم افزار ها مثل هم باشد اما حقیقتا تجربه چیز دیگری می گوید. شما ممکن است در محیط یک برنامه دچار حواس پرتی باشید اما در دیگری به راحتی کار کنید و موجب تقویت روحیه و یاد آوری شما باشد. به هر حال وجود این 78 ابزار و یا حتی نرم افزارهایی که مجال معرفی آن ها را نداریم نشان از این تفاوت های ملموس و کوچک و بزرگ دارد. با سپاس از شما بخاطر دنبال کردن این برنامه با هم قسمت ششم را با هم مرور می کنیم.

markdown-tools

BBEdit

این برنامه یک بستر بسیار قوی برای ویرایش کد است که با ویژگی های بسیاری که دارد امکان نوشتن و ویرایش یک دسته کد را به طور عالی به شما می دهد. امکان سرچ در بین کدها، همچنین برای کاربرانی که از یک زبان خاص استفاده می کنند امکان قرار دادن یک زبان به طور پیشفرض وجود دارد. کاربر قواعد و دستورالعمل ها را می تواند با یک رنگ جداگانه مشاهده کند و از امکان کپی و پیست کردن برای سایر نرم افزارهای ویرایشگر کد بهره مند شود.

Ulysses III

این برنامه هم برای سیستم عامل  OS X طراحی شده است، با وجود امکان موتور قدرتمندی که این برنامه برای ویرایش کد دارد، می توان از آن در پیچیده ترین طراحی ها و کد نویسی ها استفاده کرد. امکانات ویرایشی و تبدیل به فایل هایی نظیر، RTF, PDF, TXT یا  HTML همچنین وجود میانبرها و قواعد و برنامه های خاص کد نویسی از ویژگی های بارز این برنامه محسوب می شود.

Markdown Life

Markdown Life یک برنامه عالی برای برنامه نویسی و کد نویسی و ویرایش کد است که دارای ویژگی هایی نظیر، ویرایش و نمایش، قابلیت تمام صفحه کردن محیط کد نویسی، پشتیبانی و های لایت از دستورالعمل ها و همچنین دستیار کد نویسی است،. شما می توانید با استفاده از Markdown Life خروجی کد ها را به html ویا pdf بگیرید و برای بهتر شدن محیط کاربری از تم ها و رنگ های متفاوت که به رایگان قرار داده شده است استفاده کنید. همچنین اگر تعداد خطوط کد و کلمات کدی که نوشته اید برایتان اهمیت دارد Markdown Life به راحتی برایتان این آیتم ها را محاسبه می کند.

Denote

Denote یک برنامه .یرایش و نوشتن و نمایش کد است که برای پلتفرم های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد. امکان مشاهده خروجی کد ها به html همچنین ذخیره اتوماتیک، خاصیت تمام صفحه کردن صفحه، استفاده از فونت های خاص برای شخصی سازی محیط، پشتیبانی آفلاین و قابلیت منظم سازی فایل ها از ویژگی های این برنامه به حساب می آید. نهایتا این برنامه با دراپ باکس برای ذخیره اطلاعات کد نویسی شما ادغام می شود.

Notesy

Notesy یک برنامه نوت برداری یا یادداشت برداری و کد نویسی ساده برای دستگاه های ios است که به راحتی با دراپ باکس ادغام می شود. این برنامه امکان ذخیره و جستجوی یادداشت ها را به راحتی برای کاربران فراهم کرده است.امکان قرار دادن نوت ها به صورت نوت های شخصی و خصوصی در این برنامه به راحتی امکان پذیر است، همچنین می توانید یادداشت های خود را فولدر سازی کنید و از خاصیت فولدرهای متداخل بهره مند شوید. در ادامه باید گفت که در این برنامه نیازی به مرور یادداشت ها به طور آنلاین ندارید چرا که خاصیت پشتیبانی آفلاین امکان مراجعه به Notesy را در زمان نیاز و بدون نت فراهم کرده است.

Backpager

Backpager یک برنامه ساده ویرایشی برای کد نویسی به زبان html است که امکان ویرایش و نمایش کد را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این می توان از Backpager  برای ویرایش کد های موجود هم با قابلیت کپی استفاده کرد. همچنین جاوا اسکریپت هم در این برنامه پشتیبانی می شود.

Nocs

Nocs هم یکی دیگر از برنامه های ویرایشی برای پلتفرم آی او اس است که به راحتی امکان ویرایش کد و نوشتن کد را فراهم می کند. امکان اضافه کردن، لینک و عکس و هر مورد خارجی برای زیبایی قالب در این برنامه امکان پذیر است. فرمت بندی محتوا و کد ها و در نهایت تبدیل کد ها به html از کارهای Nocs  محسوب می شود.

MarkMyWords

MarkMyWords یکی از برنامه های توسعه پذیر ویرایشی است که برای ویرایش و نمایش کد های اچ تی ام ال طراحی شده است. امکان ناوبری و ویرایش کد و نمایش سریع و فوری خروجی کد ها از ویژگی های این برنامه است. می توان گفت از جمله امکانات جدید در این برنامه این است که کد های نیمه کاره را شناسایی و به شما هشدار می دهد که کد هایتان را باید اصلاح کنید. می توان گفت این ویژگی تنها منحصر به MarkMyWords است.

LightPaper

LightPaper یک ویرایشگر ساده زیبا و قدرتمند است که امکان کد گذاری و ویرایش را در حد کامل با استفاده از ابزارهای حرفه ای می دهد. نهایتا می تواند کد های خود را در دراپ باکس ذخیره کنید. از جمله امکانات LightPaper می توان به کلید های میانبر و تگ گذاری های اسناد اشاره کرد. محیط LightPaper به گونه ای طراحی شده که کاربر هرگز دچار حواسپرتی نمی شود بنابراین اگر مشکل حواس پرتی دارید این برنامه را جدی بگیرید.

Draft

این برنامه نیز یک برنامه کامل اندرویدی برای نوشتن و ذخیره و اشتراک گذاری یادداشت است که کاربران به راحتی قادرند با استفاده از خاصیت میانبرها، پوشه سازی و جستجوی یادداشت ها از آن بهره مند شوند. بنظر می رسد این برنامه تقریبا نیاز اندرویدی ها را برای ویرایش و نوشتن یادداشت مرتفع سازد. نهایتا بعد از تولید یادداشت می توانید آن ها را به دراپ باکس ارسال کنید و هر جا که باشید با هر دستگاهی به یادداشت هایتان دسترسی داشته باشید.

در قسمت ششم هم به معرفی 10 نرم افزار مناسب دیگر پرداختیم که پلتفرم های اندروید و ios را نسبت به قسمت های اخیر اضافه داشت. برای مشاهده قسمت های قبلی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت اول)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت دوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت سوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت چهارم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت پنجم)

منبع: mashable

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *