معرفی 78 ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت دوم)

معرفی 78 ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت دوم)
  • 1392/4/12
  • زهرا معبودی
  • 1

سلام دوستان. در مقاله قبل تصمیم گرفتیم در جهت حمایت طراحان سایت ابزارهای کمکی آن ها را برایشان فراهم و در اختیارشان قرار دهیم تا به بهترین شکل از فرصت های موجود مطلع و استفاده کنند. به هر حال این وظیفه ماست و از شما نیز انتظار داریم نظرات خود را جهت بهتر شدن این بخش به ما اعلام کنید. در بخش قبل به معرفی 10 ابزار برای ویرایش کد و مشاهده خروجی کد های html پرداختیم، به هر حال شاید هیچ کدام از ابزارهای مطلب قبلی مورد علاقه شما نبوده باشد اما اینبار هم در ادامه معرفی ها به ده ابزار دیگر خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف آن ها را برای اشراف بیشتر شما به موضوع بیان خواهیم کرد پس با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید.

markdown-tools

EpicEditor

EpicEditor یکی از ابزارهای ویرایشگر برای کدهای جاوا اسکریپت است که به خوبی به کاربر امکان می دهد کدهای مورد نظر خود را وارد کند و در پنجره کناری نتیجه را مشاهده کند. این ویرایشگر دارای امکانات ذخیره اتوماتیک، نمایش تمام صفحه، مشاهده لحظه ای کد مورد نظر، پشتیبانی آفلاین از کد ها و نوشته ها و… است. EpicEditor به راحتی قادر است نمایش خروجی کدهای جاوا را هم به یک قطعه کد مرجع تبدیل کند. بنابراین اگر یک خروجی جاوا دیدید و خواستید کد آن را در اختیار داشته باشید از این ابزار آنلاین استفاده کنید.

Markdown Pro

Markdown Pro نیز یک ابزار آنلاین قوی برای ویرایش کد است که به خوبی در کنار طراحان سایت تا کنون زندگی کرده است. Markdown Pro بر اساس قواعد و دستورالعمل ها کار می کند و به طور زنده به شما نشان می دهد قالب نوشتاری تان چه خروجی ای دارد، از دیگر امکانات این ویرایشگر، می توان به نمایش لحظه ای و آنی خروجی کد ها، ذخیره اتوماتیک، امکان تمام صفحه کردن ویرایش گر، ذخیره و گرفتن خروجی در قالب فایل pdf  و html  است. این ابزار یک امکان کاملا سرگرم کننده به نام قالب های شخصی دارد که موجب می شود محیط کارتان را کاملا مورد مطابق میل خود طراحی کنید و از کار لذت ببرید.

MarkdownPad

MarkdownPad نیز یک برنامه خوب برای کاربران ویندوزی است که دارای کلید های میانبر برای تعامل بهتر با برنامه است. از امکانات این برنامه استفاده از مشاهده زنده و لحظه ای خروجی کد ها، انتخاب رنگ، قلم، لایه ها و شیوه نامه هاست که برای کاربرد بهتر در این برنامه تعبیه شده اند. در MarkdownPad قادر خواهید بود انواع دستورالعمل ها را با هم ترکیب کنید، همچنین امکان تب گذاری اسناد، چک کردن خطای نگارشی و قواعدیو ذخیره اتوماتیک از ویژگی های این برنامه به شمار می آید.

Easy Markdown

Easy Markdown هم برای تولید کد های html طراحی شده است. این برنامه که دارای دو پنجره همزمان است، در سمت چپ کد ها را نمایش داده و در سمت راست امکان استفاده از خروجی در هر اپلیکیشنی را برای شما فراهم می کند. این برنامه راهی برای تولید کد های صفحات وب به طور خوانا است که می توان به عنوان یک ویرایش گر html  روی آن حساب باز کرد.

Markdown Here

Markdown Here یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم است که می توان از آن برای ویرایش کد استفاده کرد، این برنامه برای برنامه نویسانی که ایمیل های خود را با کد می نویسند بسیار کاراست. چرا که می توانند به طور زنده قبل از ارسال ایمیل خروجی را مشاهده نمایند. همچین کاربر قادر خواهد بود قبل از ارسال این ایمیل را به صورت html تبدیل کند و از آن یک خروجی بگیرد.

Dillinger

Dillinger

Dillinger یک ابزار آنلاین ویرایشگر کد html5 است که قادر است کد ها را در یک ناحیه و خروجی را در بخش دوم نشان دهد ( طبق عکس بالا). Dillinger بر اساس دستور العمل ها کار می کند و قادر است با  Dropbox و Github ادغام شود. هرچند این ابزار داری امکان محاسبه تعداد کلمات و چک کردن نحو و نگارش نیست اما دارای ویژگی هایی است که برنامه را انعطاف پذیر کرده و کاربر را راضی نگه داشته است.

Editor

این ابزار هم یک ویرایش گر است که میتوانید آن را میزبان سرورخود کنید و از امکانات آن بهره مند شوید. ساده ترین استفاده هایی که از ادیتور می شود این است که برای ویرایش شیوه نامه ها و کد های جاوا ایکریپت از آن استفاده می شود. این برنامه از بسیاری امکانات نظیر، بولد کردن کلمات، امکان استفاده از لینک ها و عکس ها و … را برای کاربران فراهم کرده است.

Markdown Note

این برنامه برای سیستم عامل مک و ios طراحی شده که برای ویرایش و مشاهده کد های html  مورد استفاده قرار می گیرد. شما در این برنامه به راحتی کد های html خود را می نویسید و خروجی را به طور زنده مشاهده می کنید. Markdown اسناد نوشتاری شما را با دراپ باکس همزمان می کند، و با استفاده از پایگاه داده ای دستور العمل ها کد نویسی شما را راحت تر می کند. همچنین گستره وسیعی از میانبرهای کیبرد از برتری های آن محسوب می شود.

Markdown Live Editor

این برنامه نیز بر اساس برنامه های متن باز طراحی شده که امکان ویرایش و مشاهده کد ها را می دهند. در تعامل با این برنامه ترفند های آن را خواهید دانست اما یکی از مهمترین ارکان این سرویس همکاری با سرویس Tumblr است که به تازگی در اختیار یاهو قرار گرفته است.

Markdown Editor

Markdown یک ابزار برای تولید کد های html  ومشاهده خروجی آن است، شما متن را به راحتی با Markdown به خروجی html تبدیل خواهید کرد و به همین علت این برنامه را نوعی کانورتر می نامند. امکانات این برنامه بسیار ساده و محدود است و بر اساس دستورالعمل ها کار می کند. در باکس معروف این ابزار شما باید شروع به نوشتن کنید و یا اینکه قطعه کد ها را بر روی این باکس بارگزاری کنید و در نهایت خروجی به صورت txt  و html آن را دریافت کنید.

تا کنون 20 ابزار از 78 ابزار را برای شما معرفی کرده ایم، در این سری تنوع کاری نرم افزارها به وضوح دیده شد و انتظار می رود بتوانید به بهترین شکل از آن ها در زمینه ارتقای کاری خود استفاده کنید. نظر خود را در مورد این برنامه ها با ما در میان بگذارید تا بتوانیم بهترین ها را در انتهای برنامه به شما معرفی کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    ممنون از مطلبتون
    اما شرمنده تا اینجا هیچ کدوم از ابزار های معرفی شده در دو مطلب ویژگی خاصی نداشتن و همشون تقریبا یکی هستن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *