آیا اپل با درخواست رمزگشایی گوشی تبهکاران موافقت خواهد کرد؟

آیا اپل با درخواست رمزگشایی گوشی تبهکاران موافقت خواهد کرد؟
  • 1395/1/22
  • زهرا معبودی
  • 0

بعد از کشمکش هایی که در پیرامون شرکت اپل رخ داده است وزارت دادگستری آمریکا مصمم است که راه ورود اپل را به دادگاه کماکان باز نگهدارد. از این روز در روزهای اخیر اعلام داشته که باید قفل گوشی های آیفون به هر نحوی که هست رمز گشایی شود تا پرونده های قاچاق مواد مخدر به جریان افتند!

 در پی حملات تروریستی در برناردینوی کالیفرنیا، که در سال قبل به وقوع پیوست، رسانه ها بر آن شده اند که اخبار خود را پیرامون حملات تروریستی سال گذشته با محوریت اپل منتشر نمایند.

iphone_v_fbi_no_logo21

 اف بی آی معترف بود که توانسته قفل این گوشی را به راحتی بشکند اما این روش برای رمزگشایی در دیگر گوشی های اپل قابل اعمال نیست و این است دلیل بسیاری از گمانه هایی که قطعا پای اپل را به دادگاه ها باز خواهد کرد.

 مقامات دولتی و قضایی آمریکا مصمم اند که هر طور که شده اپل را وادار به اجرای تصمیمات خود کنند اما به نظر می رسد سر دم داران اپل خود را خیلی مستقل تر این شرایط  می بینند.

 اپل از سوی به شدت نگران وجهه ی خود در میان کاربران و علاقمندان به سیستم هایش است و ادعا دارد که نمی تواند به هیچ وجه رمز گشایی کاربران را انجام دهد چرا که این موضوع را با نقض حقوق کاربرانش یکسان می داند. با توجه به اینکه بسیاری از تروریست ها و افرادی که مرتکب به خطاهای انسانی شده اند از گوشی اپل استفاده می کنند، دولت و دادگستری آمریکا معتقد است که باید رمز بیش از ۷۰ گوشی پرونده های تبهکاران را از طریق اپل رمزگشایی کنند تا بتوانند پرونده ها را به جریان بیندازند. عموما این اتفاقات در سیستم عامل های ios 7 رخ داده که رمز گشایی آن سخت تر از حالت معمول است.

 البته بسیاری از رسانه ها معتقدند که اپل بیش از امنیت جامعه و تلاش برای اصلاح جامعه ی خود به دنبال حفظ محبوبیت برند و شهرت خود است و از این حربه استفاده کرده تا به کاربران بفهماند که قصد ندارد در کارهای اینچنینی به کمک دولت آمریکا بشتابد. البته به نظر می رسد که بسیاری از کاربران نیز نگران جامعه ی خود باشند و از این طریق بخواهند به اپل به عنوان یک نهاد و شرکت صلح پسند توجه داشته باشند. البته باز هم به نظر می رسد که اپل نتواند در مقابل در خواست اداره قضایی آمریکا مقاومت کند و این باعث خواهد شد آنچه را که دوست ندارد انجام دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *