چگونه روشنایی تطبیقی را در ویندوز ۱۰ فعال یا غیر فعال کنیم؟

چگونه روشنایی تطبیقی را در ویندوز ۱۰ فعال یا غیر فعال کنیم؟
  • 1395/4/13
  • زهرا معبودی
  • 0

روشنایی تطبیقی یا اتوماتیک به صورت خودکار روشنایی صفحه شما را بر طبق میزان نور اطراف تان تنظیم می کند. این یکی از قابلیت هاییست که ما در گوشی هایمان حضورش را قبول می کنیم. روشنایی تطبیقی بر طبق نور محیط تان صفحه گوشی تان را تاریک یا روشن تر می کند. این قابلیت اطمینان حاصل می کند که صفحه نه زیاد تیره باشد نه خیلی روشن. ویندوز ۱۰ قابلیت تنظیم تطبیقی روشنایی دارد که بر روی لپ تاپ هایی که سنسور های حساس به نور دارند کار می کند. بسته به Power plan سیستم تان، ممکن است روشنایی تطبیقی در سیستم تان خاموش و یا روشن باشد. این هم آموزش خاموش یا روشن کردن این قابلیت.

در صفحه Power plan بخش advanced options را باز کنید. برای این کار control panel  را باز کنید به بخش Hardware and Sound بروید و روی Power Options  کلیک کنید.

win10-power-options

بر روی Change plan settings  کلیک کنید.

win10-power-plan

و نهایتا بر روی  Change advanced power settings  کلیک کنید.

win10-change-power-options

برای ورود به تنظیمات انرژی برای power plan فعال روی سیستم تان باید این کار را انجام دهید. تصویر انطباقی در این بخش زیر Display قرار دارد. آن را باز کنید و دنبال Enable adaptive brightness بگردید. وقتی سیستم تان روی حالت باتری را متصل به برق خارجی است می توانید از این جا قابلیت روشنایی انطباقی را از اینجا فعال یا غیر فعال کنید.

win10-adaptive-brightness

قابلیت صفحه نمایش انطباقی بر روی تبلت های surface  خیلی کاربردی به نظر می رسد. و یا حتی بر روی لپتاپ ها، مثلا وقتی در محیط بیرون مشغول به کار هستید و نمی خواهید روشنایی صفحه را به صورت دستی تغییر دهید. در هر صورت، مایکروسافت می بایست از بقیه سیستم عامل های موبایلی یاد بگیرد و یک کلید برای فعال یا غیر فعال سازی این قابلیت در جایی از بخش اعلانات قرار دهد. اگر این هم ممکن نبود، کاربران می بایست این امکان را در اختیار داشته باشند که با یکی از کلید های کنونی موجود این کلید را جایگزین کنند.

باید خاطر نشان کنیم که اگر به تنظیمات رفتید و این گزینه را مشاهده نکردید احتمالا بدین معنیست که لپتاپ شما سنسور مورد نیاز برای این قابلیت را ندارد. این قابلیت اول در ویندوز ۸ معرفی شد پس اگر لپتاپی که خریدید با ویندوز ۷ بوده و اکنون آن را به نسخه بالاتر ارتقا داده این امکان دارد که شما اصلا این سنسور را در سیستم تان نداشته باشید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *