پایان عمر نرم افزاری نکسوس ۵ فرا رسید

پایان عمر نرم افزاری نکسوس ۵ فرا رسید
  • 1395/6/2
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که در اخبار قبلی اعلام نمودیم امروز نسخه جدید سیستم عامل اندروید ملقب به نوقا توسط کمپانی گوگل عرضه شد. گرچه این سیستم عامل جدید مانند تمام نسخه های قبل برای اولین بر روی یک نکسوس جدید ارائه نشد اما قرار بود که از امروز تمامی دستگاه های نکسوس اعلان آپدیت این بروز رسان جدید را دریافت نمایند. اما حالا اخباری به گوش می رسد که قدیمی ترین نسل نکسوس ها که نکسوس ۵ است دیگر توسط کمپانی گوگل پشتیبانی نخواهد شد. در ادامه با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر را در اختیارتان قرار دهیم.

کمپانی گوگل امروز پس از عرضه بروز رسان جدید اندروید خود اعلام نمود که این سیستم عامل جدید (۷٫۰ – نوقا) دیگر توسط قدیمی ترین عضو خانواده نکسوس یعنی نکسوس ۵ پشتیبانی نخواهد شد و این به آن معناست که از این پس قدیمی ترین عضو خانواده که بروزرسانی ها و پشتیبانی ها را دریافت می نماید نکسوس ۶ خواهد بود.

دانلود کنید: فایل OTA اندروید 7 نوقا برای نکسوس های گوگل

گرچه تلفن هوشمند نکسوس ۵ همچنان کاربران و علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان دارد اما ظاهرا امکانات سخت افزاری آن دیگر قادر به پشتیبانی نسخه های جدید سیستم عامل اندروید نخواهد بود.

البته این موضوع تقریبا از زمان انتشار نسخه بتا برای اندروید ۷٫۰ تا حدودی مشخص بود اما بیشتر کاربران این گوشی محبوب منتظر معجزه ای برای حمایت گوگل از این نسل از تلفن های همراه بودند اما ظاهرا قرار نیست هیچ معجزه ای اتفاق بیفتد و این گوشی دیگر بروزرسانی و پشتیبانی نخواهد شد.

هرچند به عقیده مجله اینترنتی گویا آی تی به نظر می رسد که نکسوس ۵ کشش سخت افزاری لازم را برای دریافت نوقا دارا باشد و بعدا نسخه ای غیر رسمی از اندروید ۷٫۰ برای آن منتشر شود اما خبر قطعی این است که این نسل از گوشی های نکسوس به پایان عمر خود رسیده اند و دیگر توسط گوگل پشتیبانی نخواهند شد.

اگر شما هم از طرفداران و استفاده کنندگان از این گوشی محبوب هستید نظرات خود را با در میان گذاشته و این مطلب را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *