آموزش جلوگیری از هک مودم وای فای

آموزش جلوگیری از هک مودم وای فای
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 2

افرادی که از مودم وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند غالبا مشکلی دارند که گاهی زود به زود اینترنت شان تمام می شود. این افراد اغلب مورد حمله هکر ها قرار می گیرند و دلیل تمام شدن اینترنت شان هم این است که هکر ها از ترافیک آن ها استفاده می کنند. برای اینکه جلوی هک مودم وای فای خود را بگیرید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که گویا آی تی به یکی از این روش ها که امن ترین روش است پرداخته است.

گام اول: ابتدا وارد مرورگر شوید ( روی موبایل، تبلت و یا هر سیستم دیگر ) و از آنجا وارد تنظیمات مربوط به مودم شوید. اطلاعات ورود به تنظیمات مودم در پشت مودم قرار دارد که شامل آی پی، نام کاربری و پسورد می باشد.

hacking wifi

گام دوم: هنگامی که وارد شدید، به بخش  status بروید. در میانه صحفه گزینه Refresh را مشاهده می کنید. این گزینه را کلیک کنید تا تمام دستگاه هایی که به مودم تان وصل هستند را مشاهده کنید.

hacking wifi

گام سوم: در این مرحله آدرس مک  mac address تمام دستگاه های متصل را مشاهده می کنید. حالا برای اینکه تنها دستگاه هایی که خودتان می خواهید را به مودم متصل کنید و مودم اجازه ی اتصال هیچ دستگاه دیگری ندهد، کافی است این آدرس ها را ذخیره کنید و وارد مرحله بعد شوید

گام چهارم: حالا باید به تب interface setup  بروید. در این جا سه تب مجزا مشاهده می کنید که تب اول از سمت راست گزینه وایرلس است.

hacking wifi

گام پنجم: در انتهای صفحه ای که در آن حضور دارید بخشی است به نام  wireless MACAddress filter که باید در آن بخش deactivated را تیک دار کنید.

گام ششم: در اینجا شما می توانید ۸ دستگاه را به استفاده از سیستم خود مجاز کنید. کافیست آدرس مک هایی که قبلا ذخیره کرده بودید را در این جا قرار دهید و در نهایت ذخیره کنید.

hacking wifi

بعد از این شما لازم نیست نگران هک باشید چرا که مودم به هیچ سیستمی جز سیستم هایی که مک آن ها را وارد کرده اید اجازه  اتصال و استفاده نمی دهد. آیا شما از روش دیگری برای این منظور و جلوگیری از هک اینترنت وای فای استفاده می کنید؟ در صورتی که چنین است لطفا تکنیک های خود را با خوانندگان GooyaIt.Com در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی کمک کنید که دیگران زندگی امن مجازی را تجربه کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.مودم من netisهست.
    صفحه تنظیمات باز شده اما گزینهRefresh در وسط صفحه نیست و همچنین گزینه status.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *