بررسی و آموزش کار کردن با منوی تنظیمات سریع در Android 7.0

بررسی و آموزش کار کردن با منوی تنظیمات سریع در Android 7.0
  • 1395/7/25
  • زهرا معبودی
  • 0

تا زمانی که از اندروید ۶ مارشمالو استفاده می کردیم، بخش تنظیمات سریع، کمی متفاوت تر از ورژن های قبلی در اندروید بود. شما می توانستید شمار زیادی از قابلیت ها و اپلیکیشن ها و کاربرد ها را در این بخش مدیریت کنید و به راحتی جای آن ها را به دیگر کاربرد ها بدهید. اما در اندروید ۷ این موضوع جذابیت بیشتری پیدا کرده و کمی بهینه تر شده است.

هنگامی که برای بخش تنظیمات سریع، مواردی را تنظیم می کنید، ۵ مورد از این کاربرد ها، همیشه در بالای نمایشگر نمایش داده می شود و برای استفاده از آن ها نیازی نیست که کشوی بالایی تنظیمات را پایین بکشید. به عکس زیر دقت کنید. در این تصویر، ۵ کاربردی که گفته شد به وضوح نمایش داده می شود:

Android 7

اما در کنار این ۵ اپلیکیشن، یک فلش جهتی وجود دارد که حتی بدون اینکه از آن استفاده کنید، متوجه خواهید شد، برای گسترش این صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. فرض می کنیم که شما می خواهید به این صفحه دسترسی داشته باشید و از کاربردهایش استفاده کنید. کافیست روی این فلش ضربه بزنید تا صفحه تنظیمات سریع، گسترش پیدا کند.

اما نکته جالب تری که وجود دارد این است که شما می توانید به هر تعداد که بخواهید در بخش تنظیمات سریع، اپلیکیشن ها و کاربرد هایی را وارد کنید. به همین تصویر نگاه کنید. هر چند صفحه تنظیمات سریع را گسترش داده ایم اما آیکون دو صفحه ای بودن این بخش، که به صورت دو نقطه در انتهای صفحه نمایش داده می شود، از قابلیت افزایش کاربرد ها حرف می زند:

Android 7

اگر می خواهید از نهایت ظرفیت بخش تنظیمات سریع در اندروید ۷ استفاده کنید، کافی است که این صفحه را گسترش دهید ( مثل عکس بالا ) و در سمت راست و پایین روی دکمه Edit ضربه بزنید. در این جا می توانید تمام اپلیکیشن ها و کاربردها و حتی ۵ آیکون اولیه را سفارشی کنید.

این ۵ کاربرد که همیشه در بالا قرار دارد در تمام صفحات نمایش داده می شوند بنابراین به این فکر کنید که به کدام قابلیت ها در هر شرایطی ممکن است نیاز داشته باشید و بدین منظور اپلیکیشن و کاربرد های مورد نظرتان را در آن جا اضافه کنید.

برای اینکه ۵ اپلیکیشن دلخواهتان همیشه به طور ثابت نمایش داده شوند کافی است که ۵ برنامه مورد نظرتان را در سطر اول بچینید. شما مجوز لازم برای تنظیمات و قرار دهی اپلیکیشن ها را در اختیار دارید پس هر چقدر که می خواهید در این مورد شخصی سازی کنید.

نظر شما در مورد تغییرات جدید Android 7 و منوی تنظیمات سریع آن چیست؟ آیا فکر نمی کنید که این قابلیت توانایی توسعه بیشتری دارد و می تواند برای کاربران بهینه تر شود؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و آن را در اختیار اندروید دوستان قرار دهید.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *