فورد موستانگ ۸‏V‏ در ماراتون ‏MPG eco، ۳۶ ‏‎ mpg‏ (مایل در گالن) کسب می کند‏

فورد موستانگ ۸‏V‏ در ماراتون ‏MPG eco، ۳۶  ‏‎ mpg‏ (مایل در گالن) کسب می کند‏
  • 1395/8/3
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر ذره ای هم شک دارید که رانندگی کم مصرف تکنیک به خصوصی ندارد، پس نتایج ماراتون mpg انگلستان که این هفته برگذار شد شما را قانع می کند که رانندگی به شیوه ی صحیح مصرف سوخت و انتشار اکسید های کربنی خودروی شما را بهینه تر خواهد کرد.

برنده ی اورآل این رویداد سالیانه در سال ۲۰۱۶ یک مزدا ۲ ۱٫۶d دیزل با حجم موتور ۱٫۶ لیتری بود که توانست رقم مصرف اقتصادی ۹۱٫۳۷ mpg را از آن خود کند. حتی با وجود ۲٫۵ mpg جریمه ناشی از زمان اضافی، باز هم تواست با رقم ۸۸٫۸۷ mpg مقام اول را کسب کند. این ارقام از ادعای خود شرکت سازنده خودرو نیز ۶٫۹۴ درصد بهتر بودند.

در زمینه تبلیغات البته، برنده بزرگ فورد موستانگ هشت سیلندر ۵٫۰ لیتری بود که هیچ گونه جریمه ای نداشته و تواست مسیر را با ۳۶٫۶ mpg به اتمام برساند که این رقم نسبت به رقم ۲۰٫۹ mpg نسخه ی همسان این خودرو، ۷۵ درصد بهبود داشته است.

mpg-marathon

موستانگ توسط راننده های حرفه ای اندرو ماریوت و اندی داوسون هدایت شد و تواست مقام بیشترین میزان بهبود نسبت به ادعای اصلی شرکت سازنده را در سالگرد ۱۴ سالگی ماراتون MPG از آن خود کند.

صاحب قبلی این مقام در سال ۲۰۱۴ فورد فیستا ST-3  ۱٫۶ لیتری EcoBoost بود که دارای رقم ۵۸٫۲ درصد پیشرفت نسبت به ادعای شرکت بوده و توسط راننده های رالی لویز ریچاردسون و هاریسون اسکات رانده شده بود. آن ها توانستند خط پایان را با ۷۵٫۷۷ mpg برسانند در حالی که میزان مصرف سوخت ترکیبی اصلی ۴۷٫۹ mpg بوده است.

تیمی که امسال در موستانگ به قهرمانی رسیدند در ماراتون MPG سال ۲۰۱۲ نیز در فورد فیستا ۱٫۶ TDCi (که در تصویر بالا نمایش داده شده است) نیز با رقم ۱۰۸٫۸ mpg پیروز میدان شدند که بیش از پیش سخن با ارزش “مهم نیست چه وسیله ای در دست دارید مهم این است که چگونه از آن استفاده می کنید” را به خاطر مان می اندازد.

mpg-marathon

تیم رانندگان با صرف نظر از خاطر نشان کردن اینکه شتاب گیری با یک موتور V8 مانع بزرگی در بدست آورد نتایج این چنینی است گفته اند ” موستانگ به دلیل فرمان گیری، کنترل و چسبندگی بر روی جاده فوق العاده اش برای ماراتون MPG کاملا مناسب بود. ما می توانستیم به خودرو اجازه دهیم که خودش مسیر را طی کند بدون اینکه نیازی به ترمز گرفتن و هدر دادن انرژی داشته باشیم.”

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب کاربردی و مفید با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و همچنین با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی آن را به دیگران نیز آموزش دهید.

منبع: newatlas

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *