در زمان خرید یک هارد اکسترنال به چه ویژگی هایی توجه نماییم؟

در زمان خرید یک هارد اکسترنال به چه ویژگی هایی توجه نماییم؟
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

هرچند همیشه می توان چندین صفحه درباره مزایای فضای ابری و پشتیبان گیری و ذخیره سازی به کمک این فضاها تا چه میزان می تواند مفید و کارآمد باشد. اما در شرایطی مانند عدم دسترسی مطمعن به اینترنت و پهنای باند کافی بایستی از روش های ذخیره سازی محلی به منظور دریافت پشتیبان از فایل ها و اطلاعات مهم اقدام نمود. در موارد دیگری نیز مانند زمان هایی که می خواهید به ویرایش فایل‌ های ویدیویی بپردازید، بی‌ نهایت عکس نگه دارید، از فایل‌ های بسیار مهم پاورپوینت و ارایه‌ های خود حفاظت کنید یا مجموعه‌ عظیمی از فایل‌ های موسیقی را ذخیره نمایید، ذخیره‌ سازی محلی به خصوص از نظر عملکرد و سطح دسترسی در برابر فضای ابری همیشه برتر خواهد بود.

در این راهنمای خرید قصد داریم با معرفی برخی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های حافظه های زخیره سازی قابل حمل به شما در انتخاب یک فلش و یا هارد اکسترنال با کیفیت کمک نماییم با گویا آی تی  همراه باشید.

در این راهنمای خرید قصد داریم به معرفی برخی از امکانات اساسی در حافظه های قابل حمل بپردازیم. ابزار هایی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود به نسبت نسل های پیشین خود از سرعت و حجم بیشتری برخوردار هستند و همچنین به سبب تغذیه نمودن از لپ تاپ، تبلت و یا گوشی نیاز به آداپتوری جداگانه برای برق نخواهند داشت.
به طور کلی در خرید یک هادر اکسترنال با کیفیت بایستی به این پنج نکته به طور ویژه ای توجه نمایید.

  • انتخاب صحیح نحوه اتصال

The correct choice of how to connect

اکثر هارد های اکسترنال موجود در بازار از یکی از کابل های تاندربولت (Thunderbolt) یا USB به عنوان رابط استفاده می کنند. مسلما شما به هاردی نیاز دارید که با قابلیت های سیستم فعلی شما سازگاری داشته باشد. با توجه به این نکته می توانید به طور مثال برای سیستمی که از پورت تاندربولت یا تاندربولت ۲ (که در اکثر رایانه‌های مک موجود است) پشتیبانی می کند هاردی خریداری نمایید که چنین رابطی را به عنوان رابط خود دارا باشد. اما از آنجا که کامپیوتر های فعلی حداقل یک پورت USB را دارند بهتر است هارد انتخابی شما از این رابط بهره مند باشد. البته در برخی از هارد ها نیز امکان استفاده از هر دو کابل فراهم شده است. در هر صورت اگر قصد استفاده طولانی مدت از این ابزار را دارید تلاش نمایید تا دیوایسی را خریداری نمایید که از بروزترین ویژگی ها بر خوردار باشد.

  • آینده‌نگری

اگر تمایل دارید دیوایس خریداری شده در سال های آینده نیز کارایی خود را حفظ نماید بهتر است به خرید درایوی که مجهز به پورت USB-C است آینده نگری خود را نشان دهید. این پورت توسط تمامی کامپیوترهای فعلی موجود در بازار پشتیبانی می شود.
توجه نمایید که در صورتی که رایانه شما از یک پورت معمولی USB-A بهره مند باشد شما قادر خواهید بود با بهره گیری از یک رابط تبدیل USB-C به USB-A از آن استفاده نمایید اما در شرایط برعکس امکان چنین عملی وجود ندارد بنابراین اتخاب اتصالات درست در زمان خرید از مهم ترین مواردی است که بایستی به آن توجه نمایید.

Foresight
باید بدانید که تا چند وقت دیگر و در سال جاری میلادی، تمامی رایانه‌ های جدید مجهز به تاندربولت از رابط USB-C نیز پشتیبانی خواهند کرد. دلیل این موضوع به این خاطر است که آخرین نسخه رابط تاندربولت ۳ به همان نوع از پورت USB مهاجرت کرده‌ است که آن را در USB-C شاهد بودیم. به عبارت دیگر، هر پورت تاندربولت ۳ همانند یک رابط USB-C معمولی عمل خواهد کرد و همان کارایی را خواهد داشت.

  • اطمینان از سرعت کافی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید یک هارد اکسترنال توجه به سرعت دستگاه و سرعت مورد نیاز شماست. به طور کلی می توان گفت هارد های نوع حالت جامد (SSD) از سرعت بسیار بالایی برای انجام فعالیت هایی چون ویرایش فیلم های اچ دی برخوردار هستند، همچنین در زمان انتقال اطلاعات و کپی می توانند سرعت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار دهند اما در صورتی که تنها استفاده شما از درایو اکسترنال مشاهده فیلم و پشتیبانی گیری است سرعت تاثیر چندانی بر عملکرد شما نداشته و بهتر است هزینه ای اضافه متقبل نشوید  و به خرید هارد های نوع معمولی اقدام کنید.

Ensure sufficient speed

همچنین لازم است بدانید که درایوهای تاندربولت به طور کلی عملکردی سریع ‌تر از مدل‌های USB دارا هستند. علاوه براین، استاندار USB ۳.۱ تا دو برابر سریع‌ تر از USB ۳ است و USB ۳ نیز ‍‍۱۰ برابر سرعت بیشتری نسبت به USB ۲.۰ دارد.

  • اطمینان از حجم کافی

انتخاب یک هارد با میززان فضای مورد نیاز نیز یکی از ویژگی هایی است که لازم است به آن توجه نمایید. همانطور که پیشتر به آن اشاره نمودیم در خرید درایو برای مواردی چون پشتیبان گیری خرید یک درایو HHD پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. هرچند تفاوت قیمت در این نوع از هارد ها و با حجم های بیشتر زیاد به چشم نمی آید اما اگر قصد داشته باشید درایوی از نوع SSD تهیه نمایید میزان حجم رابطه مستقیمی با مبلغ پرداختی شماخواهد داشت پس نیازی نیست درایوی با حجم مازاد از نیاز خود تهیه نمایید.

Ensure sufficient volume

همچنین توجه نمایید که در خرید هاردهای HHD به نسبت هاردهای SSD شما قادر خواهید بود تا ۱۰ برابر بیشتر در هزینه مصرفی صرفه جویی نمایید.

  • بحث استحکام

 Discussion strength

در زمان خرید یک درایو اکسترنال لازم است به جنس بدنه آن نیز توجه نمایید. در برخی موارد استحکام و جنس بدنه دستگاه اهمیت بسیاری پیدا می کند در حالت می توان اقدام به خرید دیوایس هایی نمود که از جنس هایی مانند لایه‌های سخت پلاستیک و مواد مقاوم دیگر پوشیده‌ شده‌است و یا در برابر رطوبت و گرد و غبار آسیب‌پذیر نیستند.

منبع: CNET

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *