چگونه مشکلات وصل نشدن Wi-Fi در ویندوز ۸٫۱ را برطرف کنیم؟

چگونه مشکلات وصل نشدن Wi-Fi در ویندوز ۸٫۱ را برطرف کنیم؟
  • 1395/10/5
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر کاربر کامپیوتر هستید و اخیراً به ویندوز ۸٫۱ آپگرید کرده‌اید، شاید متوجه خطایی که پس از اتصال به شبکه‌های بیسیم ظاهر می‌شود شده باشد. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که آیکن کانکشن در بخش تنظیمات شبکه‌ی نوار وظیفه به صورت Limited یا No Internet Access توصیف شده باشد. خوشبختانه اگر قضیه مربوط به ایرادات نرم‌افزاری باشد مشکل یابی آن نسبتاً ساده است.

اگر شخصاً چنین مشکلی با اتصال اینترنت در ویندوز ۸٫۱ دارید جای نگرانی نیست. به کمک این راهنما، به شما کمک می‌کنیم تا به سرعت دوباره آنلاین شوید.

ویندوز 8.1

ریست کردن آداپتور شبکه

قبل از هر چیزی توصیه می‌شود که آداپتور فیزیکی شبکه را ریست کنید. آداپتور شبکه قطعه‌ی سخت‌افزاری کوچکی است که داخل کامپیوترتان قرار دارد و امکان اتصال به شبکه‌های بیسیم را فراهم می‌کند. برای ریست کردن این آداپتور با نشانگر موس خود به گوشه‌ی بالای سمت راست صفحه بروید، موس را به سمت پایین بکشید، و از منویی که ظاهر می‌شود گزینه‌ی Search را انتخاب نمایید. در نوار جستجو عبارت Network and Sharing Center را تایپ کرده و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید.

اکنون یک پنجره‌ی کنترل پنل باز شده و با چند گزینه مواجه خواهید شد. اما تنها گزینه‌ای که ما با آن کار داریم Change adapter settings است که در سمت چپ صفحه قرار دارد. بر روی آن کلیک کنید تا لیستی از کانکشن‌های اینترنت ظاهر شود؛ یکی از این کانکشن‌ها شبکه‌ی وای فای را نشان می‌دهد. بر روی کانکشن وای فای کلیک راست کرده و گزینه‌ی Disable را انتخاب نمایید. سپس برای این که آداپتور شبکه دوباره روشن شود، مجدداً کلیک راست کرده و این بار بر روی گزینه‌ی Enable کلیک کنید.

ریست کردن آداپتور شبکه

حالا زمان آن است تا نتیجه‌ی کار را بررسی کنید. ساده‌ترین روش این است که یک مرورگر وب باز کرده و سایتی مثل google.com را امتحان نمایید. اگر صفحه‌ی مربوطه باز شد یعنی کار موفقیت آمیز بوده است.

اگر مرورگر قادر به باز کردن وبسایت مورد نظر شما نباشد، باید به پنجره‌ی Network Connections برگردید و دوباره بر روی آیکن آداپتور بیسیم خود کلیک راست کنید. این بار گزینه‌ی Diagnose را انتخاب نمایید. با این کار سیستم به دنبال علت مشکل شبکه می‌گردد.

اگر Windows Network Diagnostics احتمالاً در تشخیص مشکل ناموفق بود، صفحه‌ای با عبارت Troubleshooting couldn’t identify the problem. You can try exploring other options that might be helpful خواهید دید. در غیر این صورت برنامه راهکارهای جایگزین را به صورت یک لیست به شما نشان می‌دهد.

بهروز رسانی درایورها

اگر مشکل یاب نتوانست ایراد آداپتور شبکه را حل کند، باید به جای درایورهای پیشفرض مایکروسافت، درایورهای تولید کننده‌ی سخت‌افزار را نصب کنید. برای انجام این کار نشانگر موس را به گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه ببرید و موس را به طرف پایین بکشید، سپس گزینه‌ی Search را انتخاب نمایید. این دفعه باید دنبال Device Manager بگردید. در پنجره‌ی Device Manager، بر روی گزینه‌ی Network adapters دو بار کلیک کنید تا زیر مجموعه‌های آن باز شود. حالا بر روی آداپتور شبکه‌ای که با آن مشکل دارید کلیک راست کنید و Update Driver Software را انتخاب نمایید.

به‌روز رسانی درایورها

اکنون یک پنجره‌ی جدید باز شده و از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید درایورها را پیدا کنید. از گزینه‌ی جستجوی خودکار صرف نظر نمایید؛ در عوض گزینه‌ی Browse my computer for driver software را انتخاب کنید. با این کار لیستی با دو گزینه ظاهر می‌شود: ۱) درایوری از تولید کننده‌ی آداپتور شبکه مثل اینتل یا کوالکام و ۲) درایوری از مایکروسافت. در مثال زیر نام دو تولید کننده‌ی درایور لیست شده است، البته این حالت نباید پیش بیاید، مگر این که نصب دستی درایورهای اضافه را از بخشی از سیستم فعال کرده باشید.

در ادامه باید درایور تولید کننده را که در تصویر زیر به عنوان Intel Centrino Wireless-N 2230 مشخص است، انتخاب کنید. نرم‌افزار درایور پس از نمایش یک پیام تایید نصب می‌شود. پس از تمام شدن فرآیند نصب، باید کامپیوتر را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر پس از بالا آمدن سیستم مشکل هنوز پابرجا بود، روش بعدی را امتحان نمایید.

به‌روز رسانی درایورها

غیرفعال سازی تنظیمات TCP از خط فرمان

اگرچه این راه‌حل شاید به نظر کمی پیچیده‌تر باشد، ولی این روش برخلاف بقیه‌ی روش‌هایی که گفتیم در حقیقت خیلی هم ساده است. ابتدا باید با استفاده از مجوزهای مدیریتی Command Prompt یا همان پنجره‌ی خط فرمان را باز کنید. برای انجام این کار دوباره نشانگر موس را به سمت راست بالای صفحه ببرید، بعد آن را به سمت پایین بکشید، سپس گزینه‌ی Search را انتخاب کنید. این بار عبارت Command Prompt را جستجو کرده و بر روی اولین نتیجه کلیک راست نمایید. از بین گزینه‌های منوی کلیک راست Run as administrator را انتخاب کنید. اگر User Account Control از شما درخواست تایید کرد، باید گزینه‌ی Yes را بزنید.

اکنون Command Prompt در یک پنجره‌ی جدید باز می‌شود. در این مرحله باید چند دستور وارد کرده و بعد از هر کدام کلید اینتر را بزنید.

دستورات مورد نظر از این قرار است:

int tcp set heuristics disabled

int tcp set global autotuninlevel=disabled

netsch int tcp set global rss=enabled

غیرفعال سازی تنظیمات TCP از خط فرمان

نتیجه باید دقیقاً مشابه تصویری باشد که در بالا می‌بینید. برای این که ببینید تنظیمات TCP با موفقیت غیرفعال شده یا نه دستور netsh int tcp show global را تایپ کرده و دوباره اینتر بزنید. اکنون پنجره‌ی خط فرمان باید دقیقاً اطلاعاتی که در تصویر زیر می‌بینید را نشان دهد. همه چیز به جز Receive-Side Scaling State باید غیرفعال باشد. بعد از این که تنظیمات TCP تایید شد، باید کامپیوتر را مجدداً راه‌اندازی کنید.

غیرفعال سازی تنظیمات TCP از خط فرمان

راهحلهای باقی مانده

اگر هیچ کدام از این راه‌حل‌ها برای شما جواب نداد، هم مایکروسافت و هم شرکت Dell منابعی را به طور مشخص برای مشکل اتصالات وای فای ویندوز ۸٫۱ فراهم کرده‌اند. علاوه بر این چندین انجمن آنلاین از جمله Microsoft Community هم وجود دارد که در واقع یک انجمن تخصصی برای کمک به مشکلات فنی کاربران مثل این مشکل است. اگر در مورد اطلاعاتی که در این مقاله گردآوری شده سوالی داشتید، پیشنهاد می‌کنم پرسش خود را در بخش نظرات بیان کنید. سعی ما بر این است که بتوانیم جواب شما را تا حد ممکن بدهیم.

منبع: digitaltrends.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *