کنفرانس خبری نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

کنفرانس خبری نهمین جشنواره وب و موبایل ایران
  • 1395/10/27
  • گویا آی تی
  • 0

کنفرانس خبری نهمین جشنواره وب و موبایل ایران با حضور رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، شایان شلیله بنیانگذار جشنواره وب و میلاد احرام پوش بنیانگذار جشنواره نرم‌افزارهای موبایل به همراه خبرنگاران برگزار شد.

رضا الفت نسب دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران، هدف اصلی برگزاری جشنواره را معرفی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا عنوان کرد. به گفته وی در این جشنواره سعی شده از شرکت‌های شتابدهی و سرمایه‌گذارها به عنوان مهمانان ویژه دعوت شود تا استارتاپ‌ها بتوانند دستاوردها و سرویس‌های جدید خود را معرفی کنند.

شایان شلیله در شروع کنفرانس به یکی شدن جشنواره وب ایران و جشنواره نرم افزارهای موبایل با همکاری میلاد احرام پوش در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ابتدا با یکی شدن تاریخ برگزاری و سپس با تلفیق پلتفرم‌های ثبت‌نام و دایرکتوری شروع و امسال نیز لوگو جدید جشنواره وب و موبایل ایران به صورت کامل با هم ادغام شدند.

جشنواره وب و موبایل ایران امسال در ۵ دسته که ۴ دسته مربوط به وب و ۱ دسته مربوط به موبایل است برگزار می‌شود، که در مجموع ۲۰ گروه مخصوص برنامه‌های موبایل و ۷۰ گروه به وب‌سایت‌ها اختصاص دارند. که در هر گروه، دو برنده که یکی از آن‌ها با توجه به رای‌گیری مردمی و یکی دیگر بر اساس بررسی‌های تیم داوری مشخص می‌شوند.

رضا الفت نسب گفت: امسال زودتر از پارسال هماهنگی کارها انجام شد، امسال هم مانند سال‌های گذشته در کنار جشنواره، کنفرانس وب و موبایل در تاریخ ۲۸ بهمن ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. سعی بر این شده تا در خدمت بیش از ۱۰۰۰ فعال وب و موبایل در این رویداد باشیم. رویداد دیگری که در جشنواره امسال شاهد آن خواهیم بود که از فردا وبسایت آن رونمایی خواهد شد، چالش مبارزه با بیکاری که اصطلاحا به آن چشمک گفته می‌شود برگزار می‌شود. در این چالش وبسایت‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعال هستند و امکان استخدام افراد را در عناوین شغلی مختلف دارند شرکت می‌کنند و می‌توان پیش‌بینی کرد در اختتامیه آن که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود حداقل ۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها استخدام شوند.

میلاد احرام پوش گفت: بر اساس نظرات شرکت کنندگان سال‌های قبل تغییراتی در جشنواره امسال ایجاد شده است که میتوان به اضافه شدن ۷ گروه جدید به بخش نرم‌افزارهای موبایل (ویدیو و رسانه، خرید، اپلیکیشن‌های ورزشی، بازی‌های استراتژی و نقش آفرینی، بازی‌های مسابقه و سرعت، آموزشی و دانستنی‌ها، بازی‌های رقابتی و بازی‌های عمومی) اشاره کرد.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره، تقابل کسب و کارهای سنتی و مجازی از پنل‌های مهمی است که سعی داریم دو رئیس اتحادیه که در فضای سنتی مشغول فعالیت هستند و دو کسب و کاری که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند را دعوت و از حضورشان استفاده کنیم و پنل دیگر نقش کسب و کارها در زمینه سبک زندگی است که در این پنل نقش استارتاپ‌ها در تغییر سبک زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به پنل‌های دیگری که در جشنواره امسال برگزار خواهد شد به حضور شرکت پست به عنوان حامی معنوی این جشنواره اشاره کرد و گفت “گروهی به عنوان شرکت‌های واسطه پستی ایجاد شده که شرکت‌های طرف قرارداد با پست برای ارایه سرویس‌های مرتبط به صورت اختصاصی می‌توانند در این گروه شرگت کنند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس فتای تهران از حامیان جشنواره امسال هستند. همچنین از برنامه‌های دیگر کنفرانس می‌توان به تقدیر از ۲ مسئول دولتی که در این سال‌ها به رشد تجارت الکترونیک کمک کرده اند اشاره کرد. همچنین به گفته دبیر اجرایی جشنواره ، امسال در مراسم اختتامیه از خانواده‌ شهدایی که در حوزه برنامه ‌نویسی و آی‌تی در ۲ سال اخیر فعال بودند تقدیر به عمل خواهدآمد.

داوری در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

در بخش برندگان مردمی ، پارامتری برای گزینش وب‌سایت یا نرم افزار های برتر وجود نخواهد داشت و صرفا وبسایت و یا نرم‌افزاری که از نظر کاربران محبوب باشد برنده مردمی گروه خود خواهد بود. اما در بخش داوری‌ها، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل با توجه به پارامترها و استانداردهای مشخص شده مانند، کاربردی بودن وب‌سایت، محتوا و گرافیک وب‌سایت و … مورد بررسی کارشناسان و داوران تخصصی قرار خواهند گرفت.

کنفرانس وب و موبایل ایران

امسال نیز همچون سال‌های گذشته هم‌زمان با اختتامیه نهمین چشنواره ، کنفرانس وب و موبایل ایران نیز در تهران برگزار خواهد شد. ظرفیت کنفرانس که در سالن اصلی (سالن خلیج فارس) پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود ۹۰۰ نفر خواهد بود که هم‌زمان در دو سالن جنبی دیگر که هر کدام ۲۵۰ نفر ظرفیت دارند کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های علمی مرتبط با موضوع وب و موبایل نیز برگزار می‌شود.

آمار و اطلاعات مربوط به جشنواره وب و موبایل
امسال تعداد آراء مردمی در وبسایت جشنواره به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است که تقریبا در هفت روز گذشته بالغ بر ۳۱۰۰۰ رای مردمی ثبت شده است و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود که تعداد آراء مردمی بیش از ۵۰۰۰۰۰ رای باشد.

در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰ اپلیکیشن و ۱۳۰۰۰ وبسایت از جمله گویا آی تی در دایرکتوری جشنواره ثبت نام کرده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *