شرکت گوگل برنامه‌ای برای عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های پیکسل ندارد

شرکت گوگل برنامه‌ای برای عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های پیکسل ندارد
  • 1395/12/14
  • مقدم
  • 0

با اینکه چندین ماه تا رونمایی رسمی از نسل جدید گوشی‌های پیکسل فاصله داریم، اما این موضوع باعث نخواهد شد تا گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلفی از گوشی پرچم‌دار جدید گوگل منتشر نشود. آخرین اطلاعات فاش‌شده در رابطه با گوشی‌های پرچم‌دار جدید پیکسل در ماه ژانویه منتشر شد و همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، پیشرفت‌هایی در بخش‌های سخت‌افزاری مختلف این گوشی از جمله دوربین و چیپ‌ست اعمال خواهد شد.

در همان شایعه، فاش شده بود که شرکت گوگل ممکن است نسخه ارزان‌قیمت‌تر گوشی‌های سری پیکسل را به همراه پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ ارائه دهد. برخلاف تمامی آن شایعات که توسط یک منبع معتبر فاش شده بود، شرکت گوگل به تازگی تایید کرده است که هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از یک گوشی ارزان‌قیمت از سری پیکسل ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در یک مصاحبه با یک وب‌سایت، ریک اوسترلو به عنوان سرپرست بخش سخت‌افزار شرکت گوگل اعلام کرده است که “سری گوشی‌های پیکسل، هم‌چنان گران‌قیمت باقی خواهد ماند” و هیچ مدل اقتصادی از گوشی‌های سری پیکسل در سال جاری میلادی ارائه نمی‎شود. هم‌‌چنین، اشاره شده است که سری گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر به سازندگان دیگر واگذار شده است و شرکت گوگل تصمیمی برای حضور مستقیم با رونمایی از محصولات جدید در آن بازه‌قیمتی ندارد.

پیکسل

هنگامی‌که در رابطه با زمان عرضه دقیق گوشی پیکسل ۲ پرسیده شد، پاسخ رسمی اعلام شده توسط ریک اوسترلو زمان مشخصی را اعلام نکرد اما در پاسخ وی، به اندازه کافی دلایل مختلف وجود دارد که احتمال رونمایی از گوشی‌های جدید شرکت گوگل را در پاییز سال جاری میلادی افزایش می‌دهد. متن پاسخ دقیق ریک اوسترلو در ادامه آمده است:

یک ریتم سالانه در صنعت گوشی‌های هوشمند (برای عرضه محصولات جدید) وجود دارد و به همین جهت، می‌توانید بر روی گوگل حساب باز کنید که از آن پیروی خواهد کرد. شما می‌توانید بر روی مدل جدید گوشی پیکسل در سال جاری میلادی حساب باز کنید حتی اگر تاریخ مشخصی توسط من در حال‌حاضر ارائه نشود.

در گزارش‌های پیشین در رابطه با گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل از سری پیکسل، آمده است که پیکسل ۲ از یک دوربین با قابلیت‌های بیشتر در مقایسه با پیکسل (مدل ۲۰۱۶) استفاده می‎کند. اندازه مگاپیکسل دوربین در این مدل، چندان مطرح نیست و شاید پیکسل ۲ از یک دوربین مشابه با نسل قبل استفاده نماید اما قابلیت‌هایی به مراتب بهتر در مقایسه با نسل قبل ارائه می‌دهد.

هم‌چنین، فاش شده بود که گوشی پیکسل ۲ در چندین مدل مختلف با تراشه‌های کوالکام، اینتل و مدیاتک در حال آزمایش است. البته شرکت مدیاتک در نهایت از این لیست کنار گذاشته شده و به احتمال زیاد نیز، شرکت اینتل خط می‌خورد. به همین جهت، باید منتظر رونمایی از گوشی پرچم‌دار جدید شرکت گوگل با تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون کوالکام باشیم.

در نهایت، باید اشاره کرد که شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ با بدنه‌ای ضدآب وجود دارد و احتمال می‌رود که نسل جدید گوشی‌های پیکسل در مقایسه با مدل‌های ۲۰۱۶ متفاوت باشد. با این‎حال، هنوز هیچ‌یک از این گمانه‎زنی‌ها به صورت رسمی تایید نشده است و نمی‌دانیم که گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل از سری پیکسل با نسل اول، چه تفاوت‌هایی دارد. آیا شرکت گوگل به دنبال رونمایی از پیکسل ۲ با قابلیت‌های کاملاً متفاوت با نسل قبل است یا این سازنده تصمیم گرفته تا فرمول برنده پیکسل را تغییر ندهد؟

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *