اطلاعات بیشتری از تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت منتشر شد؛ یک تبلت قدرت‌مند ویندوزی!

اطلاعات بیشتری از تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت منتشر شد؛ یک تبلت قدرت‌مند ویندوزی!
  • 1396/1/19
  • مقدم
  • 0

اینکه چه زمانی تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت یعنی سرفیس پرو ۵ عرضه خواهد شد، هنوز مشخص نیست اما براساس آخرین گمانه‌زنی‌ها، دیگر نباید چندان برای عرضه این مدل منتظر باشید و ممکن است ردموندی‌ها، به‌زودی تبلت سرفیس پرو ۵ را معرفی نمایند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

بر اساس اطلاعاتی که Paul Thurrott به‌تازگی منتشر کرده است، تغییرات صورت‌گرفته در تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت آن‌طور که انتظارش را داریم، اساسی نخواهد بود و این، بدین معنی است که تبلت هیبریدی جدید ردموندی‌ها از اتصال اختصاصی برای شارژ مانند تبلت‌های قدیمی‌تر سرفیس استفاده می‌کند و هم‌چنین به پردازنده‌های کبی لیک شرکت اینتل مجهز شده است.

 

در رابطه با پردازنده‌های کبی‌ لیک، شرکت‌های سازنده همواره تلاش می‌کنند تا محصولات جدید خود را با سخت‌افزار به‌روز ارائه دهند و مایکروسافت نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود. در واقع، یکی از دلایل تاخیر در عرضه تبلت سرفیس پرو ۵ به دلیل آماده نبودن پردازنده‌های کبی لیک شرکت اینتل بوده است. علاوه‌براین، مایکروسافت همواره به دنبال عرضه تبلت‌های هیبریدی جدید خود از سری سرفیس با جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری بوده است و به همین جهت، سرفیس پرو ۵ به پردازنده‌های کبی‌ لیک اینتل مجهز شده است.

 

تلاش ردموندی‌ها برای حفظ کانکتور اختصاصی برق در تبلت سرفیس پرو ۵ چندان دور از انتظار نیست اما احتمال می‌رود که مایکروسافت، درگاه‌های دیگری را نیز بر روی این تبلت هیبریدی جدید، ارائه دهد. سازندگان رایانه‌های شخصی به آهستگی در حال حرکت به سمت درگاه یواس‌بی Type-C نه فقط برای تبادل اطلاعات، بلکه برای شارژ دستگاه هستند اما به‌نظر می‌رسد که اتصال اختصاصی شارژ در تبلت سرفیس پرو ۵ حداقل برای یک نسل دیگر، باقی خواهد ماند.

 

به همین جهت، ممکن است سرفیس پرو ۵ از تعدادی درگاه یواس‌بی نوع C استفاده نماید که چندان دور از ذهن نیست. در رابطه با زمان عرضه این تبلت، هیچ اطلاعات مشخصی ارائه نشده است و ردموندی‌ها، واکنش خاصی به شایعات منتشر شده پیرامون تبلت هیبریدی جدید خود نشان نمی‌دهند.

 

با این‌حال، گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌پردازی‌ها از برگزاری یک رویداد اختصاصی برای معرفی تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ توسط مایکروسافت در ماه می حکایت دارد. سرفیس بوک ۲ نیز یکی دیگر از محصولات ویندوزی مایکروسافت است که این سازنده آن‌را توسعه می‌دهد اما به‌نظر می‌رسد که در حال‌حاضر، سرفیس بوک ۲ برای عرضه به بازار آماده نشده است. به همین جهت، محتمل به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها، این مدل در پاییز عرضه نمایند.

 

اگر مطابق با شایعات گذشته، منتظر عرضه سرفیس فون در ماه می هستید؛ باید گفت که چنین نخواهد شد. احتمال دارد که مایکروسافت به اطلاعات بیشتری پیرامون برنامه‌های خود در رابطه با بازار گوشی‌های هوشمند و زمان عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش، اشاره نماید اما سرفیس فون، آن محصولی نیست که ردموندی‌ها از آن رونمایی خواهند کرد.

 

احتمال دارد که مایکروسافت با همکاری با شرکای تجاری خودش از جمله اچ‌پی، یک گوشی ویندوزی جدید را ارائه دهد یا محصولات جدید این شرکت به عنوان نسخه جدیدتر لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته و طراحی مناسب‌تر عرضه شود.

 

براساس شایعات، سرفیس فون در سال جاری میلادی برای عرضه آماده نخواهد شد و ممکن است مایکروسافت، این گوشی را در اواخر سال آینده میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه نماید. دلیل این موضوع، چندان مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد که برنامه ردموندی‌های برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی تراشه‌های ARM چندان روند پیشرفت مطلوبی ندارد.

 

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *