آموزش ایمیل مارکتینگ: چگونه مشتری بالقوه را به ثبت نام در خبرنامه ایمیلی خود علاقمند کنیم

آموزش ایمیل مارکتینگ: چگونه مشتری بالقوه را به ثبت نام در خبرنامه ایمیلی خود علاقمند کنیم
  • 1396/4/25
  • مهدی پیوندی
  • 0

درست به همان ترتیبی که خودتان مشترک خبرنامه های متعددی هستید، اگر بازاریابی خود را به درستی انجام بدهید، مخاطبان متعددی در فهرست ایمیل مارکتینگ شما ثبت نام خواهند کرد. با این مطلب از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید تا با روش موثر ترغیب مشتریان بالقوه نسبت به ثبت نام در خبرنامه ایمیلی خود آشنا شوید.

 

آیا هرگز روغن موتور خودروی خود را تعویض کرده اید؟ تعویض روغن یک مهارت ساده است که عملاً عده کمی از روش انجام آن آگاهی دارند. اگر شما هم به این کار وارد هستید حتماً تاکنون از قیف استفاده کرده اید.

هدف اصلی از استفاده از قیف این است که بدون اینکه روغن روی موتور بریزد، محدوده بیشتری برای ریختن این مایع چرب در اختیار داشته باشیم. روغن در قسمت پهن بالایی جاری می شود و از قسمت تنگ پایین خارج شده و موتور خودروی شما را پر می کند تا روان کار کند.

ما هم در دنیای بازاریابی دیجیتال از قیف استفاده می کنیم. هدف از این قیف این است که تور بزرگی را پهن کرده و به واسطه آن علاقمندان احتمالی به کسب و کار و محصولات یا خدمات خود را پیدا کنیم، سپس باید کاری انجام بدهیم تا آن افراد در فهرست ایمیل ما عضو شوند تا بتوانیم برای آنها محتوای سودمند و ارزشمند ارسال کنیم، بازاریابی کنیم و سرانجام درآمد کسب کنیم.

 

ترغیب مردم به ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ

به محض اینکه مخاطب شما به نحوی با محتوا تعامل انجام داد، زمان آن فرا می رسد تا وارد فهرست بازاریابی ایمیلی شما شود. شاید این در ابتدا کار شاقی به نظر برسد، اما اینباکس خودتان را در نظر بگیرید؛ در چند خبرنامه عضو هستید؟

یک کاربر معمولی به طور متوسط مشترک چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ خبرنامه ایمیلی از کسب و کارهای مختلف است. خبرنامه های متنوع از فروشگاه های اینترنتی گرفته تا ایمیل های محتوا محوری که کاربر به آنها علاقمند است.

روزگاری شما هیچ ایمیلی از آن کسب و کارها دریافت نمی کردید… و حالا دریافت می کنید! چطور چنین چیزی اتفاق افتاده است؟

در غالب موارد، مردم در خبرنامه های ایمیلی ثبت نام می کنند تا چیزی را به رایگان دریافت کنند. این opt-in یا ثبت اشتراک است و در صورتی که می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازید و توسعه بدهید، از نان شب برای شما واجب تر است.

 

مرحله ۱: به کمک سیستم مدیریت محتوای خود، یک landing page یا صفحه فرود بسازید

یک صفحه فرود یک تک صفحه ساده است که چیزی را به رایگان ارائه می دهد و کادری برای ثبت ایمیل در ازای دریافت آن آیتم رایگان در آن گنجانده شده است. شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوای خود (مثلا وردپرس) و با کمی دانش طراحی و چند افزونه به آسانی می توانید صفحات فرود جذابی را طراحی کنید. به یک صفحه بسنده نکنید و هر یک از آیتم های محتوایی رایگان، ارزشمند و سودمند خود را همراه با توضیحات مناسب در یک صفحه مجزا قرار بدهید.

 

مرحله ۲: با ارائه یک آیتم رایگان وسوسه انگیز، کاربران را تطمیع کنید

این آیتم می تواند هر چیزی که تصور می کنید که مورد علاقه یک مشتری بالقوه قرار خواهد گرفت باشد؛ می تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، یک ویدیو درباره یک موضوع جالب یا حتی یک دوره آموزشی مختصر باشد.

 

مرحله ۳: ترافیک ورودی به صفحات فرود خود را افزایش دهید

در ابتدا و پیش از آنکه مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید، این یکی از بزرگترین مشکلات شما خواهد بود. اگر بتوانید هزینه کنید، استفاده از تبلیغات پرداخت در ازای کلیک (PPC) می تواند یکی از روش های موثر برای جذب ترافیک باشد.

در عین حال، اینجا است که محتوای با کیفیت وارد بازی می شود. هرچه محتوایی که در کانال های مختلف مربوط به کسب و کار خود منتشر می کنید بهتر باشد، افراد بیشتری وارد صفحات فرود شما خواهند شد و در فهرست ایمیل تان ثبت نام خواهند کرد. محتوای خارق العاده باعث بهبود سئو (SEO) ی سایت شما می شود، بیشتر به اشتراک گذاشته شده و طبیعتاً حضور شما در رسانه های اجتماعی را تقویت می کند.

در اینجا آینده نگری و برنامه ریزی بلندمدت اهمیت دارد، چرا که این یک فرآیند زمانبر است. روی تولید محتوای فوق العاده تمرکز کنید و هرگاه که آیتم محتوایی جدیدی را تولید می کنید، از طریق آن پیوسته مخاطبان خود را ترغیب کنید تا وارد صفحه فرود شما شوند.

اطمینان پیدا کنید که از فراخوان به عمل های (Call to Action یا CTA) قوی و دقیقی استفاده می کنید که همه مزایایی که خواننده از طریق دانلود آیتم رایگان شما کسب می کند را ذکر می کنند. در این میان، از رسانه های اجتماعی برای ترویج محتوا و کسب و کار و ایجاد رابطه با افراد تاثیرگذار حوزه فعالیت تان استفاده کنید.

با گذشت زمان، دنبال کنندگان شما افزایش می یابند و گسترش فهرست ایمیل مارکتینگ تان آسانتر خواهد شد.

پس از آنکه مخاطب در فهرست شما ثبت نام کرد، انتظار دارد که از شما ایمیل دریافت کند، بنابراین او را ناامید نکنید! حال که جمعی از مشتریان بالقوه به شما اجازه داده اند تا برایشان ایمیل ارسال کنید، آنها را با محتوای خارق العاده رایگان در قالب محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری و به طور مستمر و منظم تحت تاثیر قرار دهید.

احتمالاً در ابتدا، کار به کندی پیش می رود و ارسال یک ایمیل در هفته کفایت می کند، اما همینطور که به رشد خود ادامه می دهید، می توانید تناوب ارسال را به چندین بار در هفته افزایش بدهید. عموماً تا وقتی که محتوای خارق العاده، جذاب و سودمند ارسال می کنید، مردم مشکلی با تعدّد پیام های کمپین ایمیل مارکتینگ شما ندارند.

ارسال محتوا دو هدف دارد: اولاً می خواهید چیزی ارائه کنید که برای مصرف کننده محتوا ارزشمند و سودمند است و به او نفعی می رساند. در ثانی، باید در طول زمان آنقدر حُسن نیت از خود نشان بدهید که حق فروش را به دست بیاورید. هیچ چیز بدتر از این نیست که سعی کنید به کسی چیزی بفروشید که به تازگی با وی ملاقات کرده اید. فروش به مقدمات خاص خود نیاز دارد.

به همین دلیل است که بازاریابی محتوایی هم هنر و هم علم است. باید در کار خود تخصص داشته باشید تا موثر و کارآمد باشید، به درستی عمل کنید و واقعاً پول در بیاورید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *