۷ ویژگی جدید دوربین در iOS 11 برای گوشی های آیفون

۷ ویژگی جدید دوربین در  iOS 11 برای گوشی های آیفون
  • 1396/7/3
  • زهرا معبودی
  • 1

iOS 11 حدود چند ماه پیش به صورت آزمایشی در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفت تا از این طریق بتوانند به دستاورد های جدید اپل در نسخه جدید iOS قبل از نهایی شدن آن دست یابند. شمار ویژگی های این سیستم عامل بسیار زیاد است به طوری که ما در بدو انتشار آن، ۵۲ قابلیت جدید iOS11  را مورد بررسی قرار دادیم.

اما از میان تمام ویژگی هایی که برای iOS بر شمرده اند می توان گفت که ویژگی های دوربین و تغییراتی که برای نرم افزار دوربین در آیفون ایجاد شده بسیار چشمگیر تر هستند. این موضوع مخصوصا برای کسانی که به اسکن کردن کد های QR و یا گرفتن عکس های زنده و پرتره، تمایل دارند بسیار ارزشمند تر است. گویا آی تی در این مقاله به بررسی چند ویژگی مهم از iOS 11 می پردازد که صرفا بر روی دوربین گوشی های آیفون و تبلت های اپل، پیاده سازی شده است. با ما همراه باشید.

7 ویژگی جدید دوربین در  iOS 11 برای گوشی های آیفون

۱- اسکن کردن کد های QR

اولین تغییری که آیفون با ارائه iOS جدید در دوربین ایجاد کرده، اضافه کردن قابلیت اسکن کد های QR است. هر چند کد های QR در میان مردم آمریکا محبوبیت خاصی ندارد اما شماری از افراد هم هستند که به طور اغراق آمیز با این کد ها سر و کار دارند و از نرم افزارها خاص بدین منظور استفاده می کنند.
برنامه Camera نه تنها قادر به اسکن کدهای QR از بیلبوردها، پوسترها و آگهی های تبلیغاتی خواهد بود، بلکه قادر به اسکن کدهای QR از دیگر تلفن های همراه یا رایانه های دوگانه قابل تبدیل و تبلت ها و همچنین صفحه نمایش کامپیوتر خواهد بود.

اگر با اندروید تا کنون این کد ها را اسکن کرده باشید می دانید که باید تصویر را دقیق در کادر مربوطه و در زیر خط قرمز قرار دهید تا اسکن به درستی صورت گیرد اما در آیفون به یمن iOS 11 این محدودیت وجود ندارد و نرم افزار آیفون چنان قوی است که زوایا را تشخیص داده و به راحتی آن را اسکن می کند.

Settings   Camera آیفون

اگر شما علاقه ای به این ندارید که دوربین آیفون، کد های کیو آر را برای تان اسکن کند، توصیه من به شما این است که از مسیر Settings -> Camera وارد تنظیمات دوربین بشوید و گزینه Scan QR Codes را خاموش کنید.

۲- روش های فشرده سازی جدید تصاویر و فیلم ها

یکی از ارزشمند ترین ویژگی ها در گوشی اپل و در بروز رسانی جدید سیستم عامل آن این است که اپل به فشرده سازی تصاویر تمرکز کرده است. بدین صورت تصاویر دقیقا با کیفیت اولیه فشرده سازی می شوند و ضمن حفظ کیفیت، حجم آن به نصف کاهش پیدا می کند تا کاربران بتوانند از فضا به صورت بهینه تر استفاده کنند.

قابلیت های در دسترس برای فیلم ها HEVC (کدگذاری ویدئوی با کارایی بالا) در H.265 به جای H.264 وجود دارد و برای عکس ها HEIF (فرمت فایل تصویری با کارایی بالا) ارائه شده است. اگر می خواهید بدانید که این ویژگی ها در گوشی شما فعال است، باید به مسیر  Settings -> Camera -> Formats بروید . در این بخش گزینه High Efficiency وجود دارد که اگر تیک خورده باشد این کاهش سایزها در گوشی رخ خواهد داد.

دقت کنید که در این مدل HEIC فشرده سازی شده JPG است و در صورتی که آن را برای گوشی های غیر اپلی ارسال کنید، قادر به شناسایی آن نخواهند بود. این ویژگی هرچند برای کاربران اپل بسیار ارزشمند است اما در مقاله که دیروز نوشتیم، به این موضوع به عنوان یکی از مشکلات iOS 11 اشاره کردیم که روش حل ان نیز توضیح دادیم.

روش های فشرده سازی جدید تصاویر و فیلم ها

روش های فشرده سازی جدید تصاویر و فیلم ها

۳- قابلیت ویرایش و افزودن افکت به تصاویر زنده یا لایو فوتو ( Live Photo )

عکس گرفتن تقریبا کاری سخت است و پیدا کردن حالت خوب و زیبا از فرد در تصاویر معمولا بسیار مشکل است. گاهی باید چند ده عکس از یک فرد گرفت تا بتوان از میان آن ها چند مورد را، انتخاب کرد اما حالا به لطف عکس های زنده شما می توانید تصاویر زنده ای بگیرید که در آن حالت های مختلف وجود دارد اما می توانید هر جای عکس که دوست دارید و تصویر به نظرتان بی نظیر است را نگه دارید و آن صحنه را به عنوان یک عکس جذاب شکار کنید.

اما حالا در iOS 11 این فرصت به وجود امده که بتوانید تصاویر لایو ایجاد کنید و تا حد امکان آن را ویرایش کنید و افکت گذاری کنید و از آن تصاویر ثابت استخراج کنید.

تصویر لایو با افکت

۴- حالت پرتره قابلیت بیشتری دارد

از آن جا که آیفون ۷ پلاس از جمله دیوایس هایی است که یک دوربین دوگانه دارد، محبوبیت خاصی دارد. البته صاحبان این گوشی باید خوشحال باشند که در این گوشی حالت پرتره به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است. این ارتقا ها و توسعه ها از تثبیت کننده های نوری OIS گرفته و تا سازگاری HDR ادامه می یابد.
از جمله تغییراتی که در حالت پرتره حالا رخ داده این است که تاری پشت سر شخصیت عکس، بهبود پیدا کرده است. این عکس که در زیر مشاهده می کنید گویای این موضوع است:

عکس زیر در حالتی است که HDR فعال نشده است:

HDR

اما در تصویر زیر HDR به صورت فعال شده تصویر بهتری گرفته است:

HDR

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه از حالت پرتره آیفون ۷ پلاس استفاده کنید؟ ما یک مقاله جامع در این باره نوشته ایم که می توانید روی همین لینک جهت دست یابی به آن کلکیک کنید.

۵- ارائه فیلتر های جدید در دوربین

این روزها فیلتر گذاری ها به طور دیوانه وارد از اپلیکیشن ها به یک دیگر انتقال پیدا می کنند که معمولا تکراری هم هستند اما اپل به دنبال این است که افکت هایی ارائه دهد که واقعا خاص هستند. البته در iOS جدید فیلتر ها با اینکه تغییر کرده اند برخی کمی بهبود پیدا کرده اند و از طرفی، نام آن ها تغییر پیدا کرده است اما به طور کلی می توان گفت که افکت ها خاص تر از چیزهایی است که روزانه در سایر شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم.

فیلتر های جدید در دوربین

۶- دوربین دارای بخش خاص تنظیمات است

پیش از این وقتی که می خواستید ویژگی های دوربین را تنظیم کنید، باید از Photos  استفاده می کردید و تنظیمات را انجام می دادید اما در حال حاضر یک بخش جداگانه و خاص برای دوربین در این بخش قرار گرفته است که می توانید از تنظیمات به آن دسترسی پیدا کنید. موقعیت تنظیمات دوربین در زیر آمده است:

Photos app

۷- یک سطح مخفی برای تصاویر Overhead یا Skyview  وجود دارد

اگر تمایل دارید عکس های زیادی از بالا و پایین بگیرید، می توانید از این موضوع مطلع شوید که برنامه Camera در حال حاضر دارای یک سطح داخلی است که به شما کمک می کند بهترین عکس ممکن را بگیرید. برای این کار باید ابتدا قابلیت آن را فعال سازی کنید چرا که به طور پیش فرض فعال نیست و پنهان است.

در حال حاضر قابلیت های iOS 11 بیش از آن چیزی است که فکر کنید، اما من در میان تمام قابلیت های جذاب این سیستم عامل، ۲۲ مشکل را دریافته ام که راه حل آن ها را در لینک زیر قرار داده ام:

۲۲ راه حل برای ۲۲ باگ و مشکل در iOS 11

نظر شما در رابطه با این نسخه از سیستم عامل اپل چیست؟ آیا عینا آن را تجربه کرده اید؟ تجربه ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. گوشی من آیفون ٧ ولی تو تنظیمات نوشته اگه آپدیت کنی حالت پرتره رو ساپورت میکنه جریان چیه متوجه نمیشم??

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *