آموزش ممانعت از آپدیت فایرفاکس به کوانتوم در ویندوز ۱۰

آموزش ممانعت از آپدیت فایرفاکس به کوانتوم در ویندوز ۱۰
  • 1396/9/1
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید مرورگر جدید فایرفاکس با عنوان فایرفاکس کوانتوم هم اکنون در دسترس علاقمندان به این مرورگر قرار گرفته است. با توجه به ویژگی هایی که در ابتدای انتشار این مرورگر در  مطلبی با عنوان آنچه لازم است در مورد مرورگر فایرفاکس کوانتوم بدانید بیان شد، بسیاری از افراد حالا در حال مقایسه کروم با کوانتوم هستند. البته انتخاب بین این دو کمی دشوار است اما اگر بتوانید با کم و کاستی های این مرورگر کنار بیایید می توانید کوانتومی شوید. 

گویا آی تی: مرورگر کوانتوم هزینه دار است و با بسیاری از افزونه ها سازگاری ندارد. اگر شما هم مثل من زندگی تان با افزونه ها گره خورده است لازم است بگویم که باید قید برخی افزونه ها را بزنید، یا جایگزین های آن ها را دریافت کنید یا حتی الامکان منتظر تغییراتی باشید که توسعه دهندگان قرار است روزی روزگاری روی افزونه ها ایجاد کنند.

اما سرعت بالا و جذابیت ظاهری کوانتوم چیزی نیست که بتوان از آن دست کشید.

اگر شما مرورگر خود را راه اندازی کنید، به نسخه جدید کوانتوم به روز رسانی خواهد شد. البته برای برخی زودتر و برای برخی دیر تر. اگر نمی خواهید تجربه های منفی از مرورگر کوانتوم نظیر عدم سازگاری با افزونه ها و غیره را داشته باشید می توانید جلوی اپدیت این مرورگر را بگیرید. با ما همراه باشید تا روش تنظیمات و جلوگیری از آپدیت را به شما یاد دهیم.

ابتدا فایل اکسپلورر را باز کنید و در محل آدرس، عبارت زیر را بنویسید:

%APPDATA%MozillaFirefoxProfiles

با انجام این کار، شما می توانید یک فولدر را مشاهده کنید که عنوان آن با حروف های نا مرتب تشکیل شده است. فولدر را باز کنید و در آن به دنبال فایلی با عنوان pref.js باشید.

ممانعت از آپدیت فایرفاکس کوانتوم

وقتی فایل مورد نظر را پیدا کردید آن را با نرم افزار note باز کنید و به دنبال عبارت

user_pref(“app.update.enabled”, false);

در آن باشید. البته ممکن است که این عبارت در داخل فایل باشد یا نباشد. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید جای نگرانی نیست. به ابتدای فایل بروید و این عبارت را در ابتدای فایل ذخیره کنید.

ممانعت از آپدیت فایرفاکس کوانتوم

بعد از ذخیره سازی، دستورات لازم صادر می شود و فایرفاکس به صورت اتوماتیک آپدیت نخواهد شد بلکه باید از مسیر لازم برای آپدیت اقدام کنید.

هر چند گفته شده که این کار موجب می شود که فایرفاکس به کوانتوم آپدیت نشود اما باید بدانید که این ویرایش، موجب می شود که کلیه ورژن های فایرفاکس به ورژن های جدیدتر و بعدی اپدیت نشوند و روی تمام ورژن ها قابل انجام است.

نا گفته نماند که این مورد در ویندوز ۱۰ به خوبی پاسخ می دهد و ممکن است در سایر ویندوز ها نظیر ویندوز ۷ و ویندوز ۸ و ۸٫۱ این تغییرات جوابگو نباشد.

تجربه خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی قرار دهید تا دیگران با مطالعه آن و اعمال تنظیمات لازم غافلگیر نشوند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *