تغییر لوگوی گوگل این‌بار به افتخار تولد یک تصویرگر آمریکایی

  • 1388/11/14
  • ITTeach
  • 2

دیگر باید برای کاربران اینترنتی به عادت تبدیل شده باشد که گوگل در مناسبت‌های مختلف لوگوی خود را تغییر دهد اما هر بار این تغییر لوگو که با تغییر حروف این شرکت صورت می‌گیرد با ابداع و تغییر جالبی صورت می‌گیرد.

این بار گوگل به مناسبت تولد نورمن راکول نقاش و تصویرگر آمریکایی لوگوی خود را تغییر داده این نقاش معاصر آمریکایی اگر چه در ایران چندان شناخته‌شده نیست اما به خاطر نوع نقاشی این تصویرگر امریکایی در میان جامعه آمریکا چهره شناخته‌شده‌ای به شمار می‌رود.

Norman Rockwell

در ویکی‌پدیا دانشنامه محبوب اینترنتی در خصوص این نقاش امریکایی آمده است که: نورمن راکول ( Norman Rockwell) متولد سوم فوریه ۱۸۹۴ نقاش و تصویرگر معاصر آمریکایی بود که آثار او اغلب در آمریکا دارای گرایشی مردم‌پسند بودند.

او در آمریکا بیشتر به‌خاطر تصویرگری جلد مجله “ساتردی ایونینگ‌پست” شناخته می‌شد. نقاشی‌های او بیش از چهار دهه روی جلد این مجله را به خود اختصاص داده بود.

نخستین کارهای این هنرمند آمریکایی برای مجله‌های سنت نیکولاس، انتشارات پیشاهنگان آمریکا (ناشر مجله بویز لایف) و دیگر ناشران ویژه نوجوانان بود.

راکول در سال ۱۹۱۳ در سن نوزده سالگی به سردبیر مجله بویز لایف (Boys’ Life) که توسط انتشارات پیشاهنگان آمریکا منتشر می‌شد، رسید و به مدت سه سال در این سمت باقی ماند. او همکاری با مجله ساتردی ایونینگ پست را از سال ۱۹۱۶ آغاز کرد. راکول در طول سال‌های فعالیت‌اش برای بیش از ۴۰ کتاب عامه‌پسند مانند تام سایر و هالکبری فین تصویرگری کرد.

او بیش از ۴۰۰۰ اثر آفرید که از مشهورترین آنها می‌توان به مجموعهٔ ویلی گیلیز (Willie Gillis)، رُزی د ریوتر (Rosie the Riveter)، سی‌ینگ گریس (Saying Grace) و مجموعهٔ چهار آزادی (Four Freedoms) اشاره کرد. بیشتر آثار او یا در آتش سوزی از بین رفتند و یا در مجموعه‌های ثابت قرار دارند.

در سوم فوریه سال ۲۰۱۰ لوگوی غول اینترنتی جستجو گوگل به مناسبت تولد او تغییر یافت که باید این را نیز از جمله افتخارات و و گوگل دانست.

برای بیشتر آشنا شدن با مجموعه آثار این هنرمند آمریکایی می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *