چند نکته در مورد گوگل و گوگل Buzz

  • 1388/12/5
  • سپهر خيري
  • 1

گوگل موفق شد این شبکه اجتماعی یعنی Google Buzz را بسازد. البته این امکان برای بعضی از کشور ها مثله برزیل و هند محدود هست. آخرین اخبار هم این است که ، آپدیت های iGoogle’s منتشر شده و Google Friend هنوز در نخستین روز های ساخت هست.

به طور مثال یکی از آپدیت ها در سال 2007 برای جیمیل در مورد contact ها بود که به بهتر کنترل کردن تماس ها کمک میکرد. همچنین گوگل در حال حاضر و همیشه به دنبال گسترده کردن تماس ها و شبکه های اجتماعی بوده است و میخواست برنامه های مختلفی را با شبکه های اجتماعی ادغام کنید ، ولی این کار را نکرد و به جاش از گوگل پروفایل خود پرده برداری کرد.

جالب است که باز گوگل در سال 2007 یک سرویس به نامFriendFeedرا راه اندازی کرد ، این سرویس به شما اجازه میدهد که صفحات اینترنتی را بین دوستان خود به اشتراک بگذارید ، و خیلی از افراد از این سرویس به عنوان مکالمه بین دوستان خود استفاده میکنند. البته بعدا این سرویس توسط فیس بوک از گوگل خریداری شد.

از آن به بعد گوگل به مدت 2 سال در تلاش هست که یک سیستم به نام Google Buzzبرای اشتراک گذاری و بحث و تبادل نظر بین کاربران راه اندازی کند. این سرویس میتواند در کنار دیگر سرویس های محبوب گوگل مثله جیمیل و گوگل مپ قرار بگیرد.

گوگل باز (Buzz) به شما اجازه میدهد ، عکس ها ، لینک ها و تقریبا هر چیزی را که میخواهید به وسیله آدرس جیمیل به دوستان خود ارسال کنید. با آمدن گوگل Buzz یک گزینه در جیمیل شما به نام Buzz اضافه میشود و اگر روی آن کلیک کنید یک صفحه باز میشود که میتوانید در آنجا به دوستان تان پست ارسال کنید. همچنین در کنار این صفحه یک قسمتی وجود دارد که به شما چگونگی کار کردن با Buzz را یاد میدهد.

این سیستم جدید گوگل یعنی Buzz خیلی شبیه سیستم FriendFeed هست ، ولی با گوگل Buzz میتوانید مطالب های سایت های Twitter, Flickr و Google Readerرا بدون رفتن به این سایت ها دریافت کنید و آنها را برای دوستان خود ارسال کنید. همچنین شما یک صفحه عمومی دارید که مردم میتوانند بیایند به این صفحه و در مورد مطالب شما نظر بدهند.

این امکان نظر دادن به مطالب در FriendFeed وجود ندارد ولی در سیستم جدید گوگل Buzz میتوانید به هر مطلبی نظر دهید.

گوگل Buzz تا چند روز دیگر در اکانت جیمیل شما اضافه میشود و میتوانید از آن استفاده کنید. البته جیمیل یک رابط هست که میتوانید به وسیله آن به گوگل Buzz وصل شوید و این دو با هم ادغام شده اند. شما هم اکنون میتوانید گوگل Buzz را روی موبایل خود امتحان کنید. یادتان باشد این فقط روی گوشی های Android و iphone کار میکند. برای اطلاعات بیشتر به سایت buzz.google.com بروید.


حالا اینجا کمی از Buzz میگویم: بیشتر سعی این برنامه در زمینه خدمات به کاربران و ساخت محیط های اجتماعی به وسیله عکس ها و ویدیو ها هست./ Buzz به اشتراک گذاری و تبادل مطالب کمک میکند و هر کسی میتواند از آن استفاده کند./ این سیستم بسیار بزرگ و گسترده و همچنین قدرتمند هست و طوری طراحی شده است که راحت میتوان با آن کار کرد./ روی Buzz میتوانید ویدیو ها را به صورت زنده ببینید./ در Buzz میتوانید گروه های کوچک و بزرگی را تشکیل دهید و کاربران را برای عضویت در گروه دعوت کنید./ در این گروه ها کاربران میتوانند به صورت خصوصی به یک دیگر پیغام ارسال کنند.

منبع:‌ googlesystem

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *