بازي تاریکی از نوع پوچی(Dark Void)

  • 1388/12/20
  • ITTeach
  • 0

داستان حمله ی بیگانگان به زمین داستان کاملا کلیشه ای است که در غالب های مختلف بازگو میشود و به تصویر در می اید این بار هم با یکی ا ز این نمونه داستانها روبرو هستیم  در بازی Dark Void داستان کلیشه ای ولی در غالبی خوب گنجانده شده و با گیم-پلی بازی مطابقت می کند .

گیم-پلی مبتکرانه است و روند جدیدی را وارد دنیای بازی ها کرده و این امکان را به شما میدهد که به هر جا می خواهید بروید و از ارتفاعات اوج بگیرید و این همان روندی است که بازی را خاص کرده و به شما این امکان را می دهد که که در فضایی خالی ((Void) که از ان به مرزی بین دو دنیای جدا نام برده می شود به گشت و گذار بپردازید.

داستان بازی به این ترتیبی بود که گفتم و شخصیتها شامل یک خلبان کار کشته  به اسم William است که با معشوقه ی خود پس  از عبور از مثلث برمودا و سقوط در جایی ناشناخته درگیر این ماجرا می شوند .

مراحل شامل پرواز با jet بالانس خوبی دارند و کنترل خیلی دقیق و روان است و شامل رفتن از نقطه ای به نقطه ی دیگرو درگیری با بشقاب پرندها ((UFO)) و هم چنین پوشش دادن هم تیمی های در ارتفاعات است که همین مراحل باعث بوجود امدن اثری هنری و جذاب و خاص کردن بازی نسبت به رقبا  می شود.

این بازی را می توان در سبک بازی های Action-Adventure  جای داد ولی بازی هایی از این قبیل باید دارای استانداردهایی هم باشند که در این بازی به طور خیلی کمی به چشم میخورند. برای همین ایرادهای زیادی از بازی می توان گرفت از جمله ی این ایرادها وجود داشتن یک روند خطی و کوچک بودن بعضی از مراحل درون بازی/ نبودن معماهای منطقی و همچنین کم بودن تنوع سلاح ها  در بازی   ,که  سازندگان با گذاشتن گزینیه ی upgrade  در پایان هر مرحله میخواستند این مشکل را به گونه ای برطرف سازند که به هیچ عنوان موفق نبودند.

ولی با این حال این دومین بازی از سوی شرکت بزرگ ((Capcom))  بعد از Lost Planet است که در حول مبارزه با بیگانگان ساخته شده است.

گرافیک اصلا راضی کننده نیست و سازندگان از حداقل توانایی موتور گرافیکی Unreal Engine بهره بردند .

مبارزه ها و درگیریها زیاد و مجذوب کننده هستند شما می توانید برای پنهان شدن از ضربات دشمنان پشت دیوار ها /ستون ها و موانع مخفی شوی.د  مبارزه با رئیس ها(( ((Boss از جمله عواملی هستند که بازی را از حالت یکنواخی بیرون می اورند و هر کدام از این مبارزها فن مخصوص به خود را دارند .

همراهان شما نیز در برخی از مبارزه ها با شما سهیم هستند و به شما کمک می کنند که بازی را پیش ببرید . نکته ی دیگر در این بازی مبارزه در حالت عودی است که در بازی های امروزی نمونه ان مشاهد نشده است و این حالت از مبارز برای افرادی که سرشان گیج می رود توصیه نمی شود!!!!!

وجود jet برای مقابله با دشمنان در کنار سایر سلاح ها مفید است و برای این کار روی وسیله دو اسلحه ی اتوماتیک تعبیه شده که قابلیت به روز شدن را  هم دارد .

.پرواز  در فضایی خالی و تهی ((Void))  لذت بخش است و بخش مهمی از بازی و مبارزات را تشکیل می دهند .

شما می توانید از سایر وسایل نقلیه ((البته از نوع هوایی )) دیگری هم برای مبارزه و پرواز استفاده کنید و از قابلیت های جالبی که می توان به ان اشاره کنم سرقت وسایل نقلیه ی((((UFO دشمنان  است.

و در حالت کلی باید بگم که بازی ترکیبی از مبارزات بین هوا و زمین / یک سفر ما جراجویانه ی مهیج و عمیق  وداستانی خوب  و درگیر کننده است که  در طول بازی شما را بر روی صنلی خود می نشاند و میخکوب بازی می کند.

این بازی بر روی کنسولهای Xbox360 /PS3 عرضه شده و برای یک بازی کنسولی موفق فاقد  استاندارد های لازم است با این حال بازی را به علاقه مندان بازی های SCI توصیه می کنم .

Developer(s) Airtight Games

Publisher(s) Capcom

Composer(s) Bear McCreary

Platform(s) Xbox 360, PlayStation 3,

نويسنده: میثاق جراحی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *