تولد یک ایدئولوژی((بازی رایانه ای))

  • 1389/1/14
  • ميثاق جراحي
  • 1

دنیایی برای متولد شدن دوباره ی روح به همراه ترس و هراس از مرگی دوباره و تنها دلیل زندگی در دنیای ابی و تیره ی Rapture عشق پدر به فرزند خود است. انسانهایی که دیگر قادر به ادامه ی زندگی نیستند و ارزوی انها چیزی جز مرگ نیست .

این مقدمه ای بر بازی زیبا و بسیار عمیق Bio shock 2 بود . این بازی سرشار از سوالات مبهم و پیچیده است .بازی که شما را به پایین ترین قسمت اقیانوس می کشاند  و مجبور می کند که تا اخر بازی را دنبال کنید .

داستان بازی در مورد عشق پدری به دخترش است  است که پس از 10 سال دوباره او را به زندگی بر می گرداند و انگیزه ای در او ایجاد می کند که به جستجوی دخترش بپردازد . تنها کسی که شما را در بازی یاری می کند یکی از کسانی است که به طور تصادفی بوسیله ی زیر دریایی کوچک خود وارد این جهنم شده و چاره ای جز اعتماد به شما را ندارد او به شما کمک می کند که در چه مکانهایی قدم بگذارید و مراحل را طی کنید.

شما این بار در مکانهایی چون ایستگاههای دریایی rapture /یتیم خانه ها و مکانهای تفریحی شهر پا می گذارید و جلوه ی دیگری از شهر را می بینید .

گرافک نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده ولی باز راضی کننده است .شهر زیبای rapture مانند سابق نیست ساکنین در اوج جنون به سر می برند شهر تخریب شده و اب در همه جای شهر در جریان است مالک اصلی و روانشناس بزرگ شهر Andrew Rayan )))) دیگر قادر به اداره ی ان نیست تمام متعلقات شهر توسط تنها رقیب و دشمن او یعنی Sofia Lamb  تسخیر شده است . او اکنون تنها قدرت اتلانتیس گمشده ی rapture است و خواهان زیادی دارد که همه بر ضد شما عمل می کنند.

شما این بار در نقش یکی از مهمترین عضو rapture یعنی Big Daddy ظاهر می شوید .مسئولیت اصلی شما حفاظت از little  sisterهایی است که معصومیت خود را از دست دادند و به شخصیتی متفاوت تبدیل شدند. هدف بیشتر جمع کردن تعداد زیادی Little sister و بدست اوردن ADAM است که در بعضی مراحل نیاز به انها ضروری است.

علاوه بر سلاحها سیستم های امنیتی شهر نیز به شما کمک می کنند که در مقابل دشمنان بایستید البته این کار به این راحتی نیست و شما ابتدا باید سیستمها را Hack  کنید و بعد مورد استفاده قرار دهید این قسمت هم با توجه به درجه ی سختی بازی متغییر است .همه ی دستگا ها قابلیت هک شدن دارند و یک اشتباه کافی است که سیستم های امنیتی شما را به دام بیندازند.

و عنصری دیگر برای مبارزه که روند بازی را به نوعی متفاوت و غیر یکنواخت می کند Plasmid ها هستند که در شماره اول نمونه ی ان را دیده ایم .plasmid ها انواع متفاوتی دارند و در مبارزات کمک زیادی می کنند.

تمام سلاحها و Plasmid ها قابلیت به روز شدن دارند و برای این کار شما احتیاج به ADAM و پول دارید که برای بدست اورن پول می توانید به همه جا سرک بکشید و به جستجو بپردازید ولی در مورده ADAM شما باید ابتدا از سده بزرگی ماننده Big Daddy ها عبور کنید و سپس با استفاده از سرنگ مخصوصی که فقط  little sister ها ان را دارند ADAM  خود را از کالبد قربانی های دیگر بیرون بکشید.

نکته ای که در این بازی به شدت به هیجان ان می افزاید وجود شخصیت متفاوت و منحصر به فرد Big sister در مقابل Big daddy  ها است. این موجودات توسط Sofia Lamb بر نامه ریزی شدند و هدف انها نابود کردن تمام موانع و دشمنان  Sofia Lamb از جمله little sister ها است .

شما برای پیدا کردن دخترتان باید از تمامی این موانع عبور کنید باید تصمیم بگیرید و حتی سرنوشت بسیاری از انسانها در دستان شما خواهد بود با انتخابهایی که می کنید مسیر بازی به گونه ای تغییر می کند و شخصیت جدیدی را برای شما ایجاد می کند که گاه به ضرر شماست .

وجود صداهای ضبط شده نیز سرنوشت و خاطرات انسانهایی که قبلا بوده اند یا الان زنده اند را بازگو می کند . این بازی شاهکاری است که نمونه ی ان را در دنیای بازی ها ندیدیم اگر اهل ماجراجویی نیستید بازی نکنید و اگر طاقت دیدن صحنه های خشن را هم ندارید می توانید از کنار این بازی عبور کنید ولی با همه ی این تعاریف این بازی را به همه توصیه می کنم.

2k games published

ESRB :M((+18

Platforms :Windows /Xbox360/Ps3

Mode :FPS((action/adventure

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *