معرفی و برسی مادربرد GA-P55A-UD6

  • 1389/2/12
  • سپهر خيري
  • 0

همانطور که  میدانید ، یکی  از اصلی ترین  انتخاب های  یک خریدار سیستم  جدید  کامپیوتری ، مادربرد  هست و کسانی  که میخواهند  خودشان  یک سیستم  جمع  کنند ، انتخاب  یک مادربرد  خوب و مناسب  بسیار مهم  هست.

به همین دلیل ما در این مقاله میخواهیم به معرفی یکی از بهترین مادربرد های گیگابایت به پردازیم. دلیل آنکه ما مادربرد مدل GA-P55A-UD6 را برای معرفی و برسی انتخاب کردیم این است که آن یکی از با کیفیت ترین و از نظر قیمت مناسبترین مادربرد های در حال حاضر به شمار میآید.

در این مادربرد یکی از جدید ترین تکنولوژی ها یعنی USB 3.0 به کار رفته که در مادربرد های قدیمیتر از USB 2.0 استفاده شده که USB 3.0 سرعت خیلی بیشتری نسبت به USB 2.0 دارد.

این مادربرد دارای 2 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 میباشد.

این مادربرد تا 16 گیگابایت رم DDR3 را پشتیبانی میکند و جای 6 سوکت 1.5 ولتی رم را دارد. همچنین این مادربرد رم های 2600 مگاهرتزی را پشتیبانی میکند که یکی از نکته های مثبت این مادربرد میباشد.

دیگر پشتیبانی های این مادربرد از رم ها ، پشتیبانی از non-ECC و Extreme Memory Profile (XMP) میباشد.

نکته قوت دیگر این مادربرد پشتیبانی از CPU های i7 و i5 هست ، البته اگر شما این مادربرد را از فروشگاه های مجاز تهیه کنید به شما یک عدد CPU i7 به همراه این مادربرد میدهند.

همانطور که میدانید CPU های i7 و i5  از تکنولوژی های جدیدی ساخته شده اند و هر مادربردی قادر به پشتیبانی آنها نیست ، ولی مادربرد GA-P55A-UD6 توانایی پشتیبانی از این نوع CPU ها را دارد و میتواند یکی از نکته های مثبت این مادربرد برای شما به حساب بیاید.

قسمت های خنک کننده

بخشی از این مادربرد صرف خنک کردن قطعات سخت افزاری شده است ، به طوری که شما میتوانید بدون وسیله خنک کننده اضافی یک سیستم خنک داشته باشید و این میتواند برای کسانی که علاقه به اورکلاک دارند مهم باشد.

اما تنها مشکل این مادربرد از نظر خنک سازی قسمت رم ها هست ، چرا که هیچ تدبیری برای خنک کردن رم ها ترتیب داده نشده. ولی جای نگرانی نیست ، شما میتوانید از وسایل خنک کننده مانند کولر مخصوص کامپیوتر ها که سعی میکنیم در مقاله های بعدی بیشتر در مورد آنها صحبت کنیم ،استفاده کنید.

دیگر امکانات

صدا:

High Definition Audio

2/4/5.1/7.1-channel

پشتیبانی از  Dolby® Home Theater

هارد و حافظه ها:

2 عدد جای SATA 60 گیگابایت بر ثانیه

1 عدد جای IDE

1 عدد جای فلاپی

BIOS:

2x 16 Mbit flash

استفاده از مجوز  AWARD BIOS

پشتیبانی از DualBIOS

PnP 1.0a, DMI 2.0, SM BIOS 2.4, ACPI 1.0b

گرافیک:

پشتیبانی از جدیدترین کارت گرافیک های بازار

2 عدد جای کارگرافیک و پشتیبانی همزمان از هر دو

شبکه و LAN:

2 x RTL8111D chips

پشتیبانی از Teaming

پشتیبانی از Smart Dual LAN

نقاط ضعف این مادربرد

این مادربرد با توجه به دیگر مادربرد های جدید که GA-P55A-UD6 هم جزء آنها حساب میشود دارای نقطه ضعف های میباشد که ما آنها را به شما میگوییم:

– نداشتن WLAN

– عدم خنک کننده های کافی برای قسمت های کارت گرافیک و رم ها

– کارت صوتی نسبتا ضعیف

– نداشتن جای پورت برای ماوس و کیبورد های قدیمی

این بود  برسی کوتاه  بر روی  مادربرد GA-P55A-UD6 ، همانطور که در قبل گفتیم این مادربرد یکی از مناسبترین  مادربرد ها به شمار  میرود و فروش  نسبتا خوبی در جهان داشته است. شما میتوانید  این مادربرد را در بازار های  ایران حدود 330 تا 370 هزار تومان  خریداری  کنید که با توجه  به امکانات  فوق قیمت مناسبی دارد.

همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر از این نوع مادربرد ها به این آدرس بروید

نظرات خود را در مورد این مقاله به ما اطلاع دهید و اگر میخواهید در مورد قطعه سخت افزاری خاصی مقاله تهیه کنیم آنرا در قسمت نظرات به ما بگوئید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *