Sedo در سه ماهه اول 2010بیش از 23 میلیون دلار نام دامنه فروخت!

  • 1389/2/19
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

از سال 2008 تا کنون این بالاترین فروش دامنه برای Sedo  به شمار می رود که نزدیک به 12,000 ،نام دامنه از طریق فروش آنلاین خود را در سه ماهه اول سال 2010 به فروش رسانیده است، که ارزش آن به  بیش از 23 میلیون دلار در معاملات می رسد!

بر اساس اعداد ارائه شده در گزارش بازار دامنه ها در سه ماهه اول سال 2010 ، این عدد افزایش 18.6 درصدی در تعداد فروش در مقایسه با سه ماهه چهارم سال2009 برای شرکت AdLink را نشان می دهد.

Sedo در فروش دچار جهش بزرگی که می تواند از نظر اقتصادی بسیار مهم باشد شده همچنین در حوزه بازاریابی به ویژه در میان شرکت های بزرگ هزینه های رو به رشدی داشته است، ،به علاوه اخیرا دست به ابتکار جالبی زده  و نام های دامنه با یک یا دو حرف و دامنه های IDN با حروف غیر لاتین را هم به مشتریان خود عرضه می کند.

در طول سه ماهه اول سال جاری ، شاهد بودیم Sedo درصدر عرضه کننده های دامنه کلی و مختص کشورها قرار داشت. چندتا از فروش های گرانقیمت این شرکت عبارتند از:1) Poker.org  میلیون دلار) ، Credit.fr  (587هزار و 500 یورو)و Pilot.com (300 هزار دلار)

بدون تعجب ، پسوند دات کام همچنان در صدر محبوب ترین دامنه ها(TLD)قرار دارد ، که در گزارش مالی Sedo  بیش از 42 ٪ از کل فروش در بازار و 76 ٪ از کل فروش جهانی مربوط به این پسوند دامنه است. قیمت متوسط ثبت دامنه دات کام به طور میانگین با توجه به مجموع 23 میلیون دلار فروش در معاملات ثبت شده برای سه ماهه اول بدست می آید: 2373 دلار!

از نظر محبوب ترین دامنه ها در جهان پس از پسوند دات کام  با ترتیب این پسوند ها قرار دارند:

2-net.

3-org.

4-info.

5- biz.

گزارش کامل Sedo را می توان یافت به صورت آنلاین در اینجا مشاهده کنید.

منبع: techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *