معرفی 6 افزونه فایرفاکس که صفحه خطای مرورگر را مفید می سازند

  • 1389/2/31
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


با وجود این حقیقت که راه های بسیاری برای ایجاد مفید و جالب کردن  صفحه خطای 404 مرورگر وجود دارد ، بیشتر توسعه دهندگان وب هنوز هم زحمت طراحی چنین چیزی را به خود نمی دهند و شما تنها با یک صفحه خطا روبه رو هستید که کاملا خسته کننده و تکراری است و چاره ای  جز ترک آن ندارید. یا گاهی اوقات (وقتی آدرس را اشتباه تایپ می کنید) در انتها صفحه استانداردی نمایش داده خواهد شد مبنی برا اینکه فایرفکس نتوانسته صفحه مورد نظر را پیدا کند همین! بدون هیچ گونه توضیح یا راهنمایی…
در سال 2008 ، تینا کار بزرگی انجام داد و  فهرستی از 3 افزونه مهم تهیه کرد که این نارسایی های فایر فاکس را  بر طرف می کردند اما برخی از آنها در طی این دو سال به روز رسانی شده و علاوه بر این ، تعدادی دیگر طراحی شده که ارزش پرداختن به انها را در این مقاله دارند. بنابراین موضوع بحث در این مقاله عبارتست از : 6 راه برای بهینه سازی صفحه خطا فایرفاکس و آن را مفید تر  ساختن(به خصوص اگر شما واقعا نیازی به بارگذاری صفحه دارید.)

1- افزونه ای برای نادیده گرفتن راهنمایی موزیلا فایرفاکس!


افزونه (Override Mozilla Firefox Guidance)یک افزونه طنز آمیز برای فایرفاکس است که در واقع هیچ کار مفیدی نمی کند است جز اینکه می تواند استرس شما را از وارد شدن به صفحه خطا از میان بردارد. این  کار به کمک نوشتن سخنان سودمند از بزرگان به طور تصادفی – و تقریبا خنده دار — زمانی که به یک وب سایت  نمی تواندسترسی داشت انجام می شود.

2- افزونه رستاخیز صفحات

افزونه(Resurrect Pages) یکی از افزونه های فایر فاکس است که  صفحه خطای فایر فاکس با عنوان “Server not found” را با صفحه ای که لینک موتور های جستجو و کش (cache)ذخیره شده صفحه را در خود دارند جایگزین می سازد بعضی از این موتور های ذخیره کننده کش عبارتند از:
Google Cache (و Google’s Text-only Cache(

Yahoo! Cache

Bing Cache

The Internet Archive

Gigablast

WebCite

3– افزونه Erorzilla Plus
افزونه ErrorZilla یکی دیگر از افزونه های فایرفاکس می باشد(نسخه قبلی آن قبلا توسط جیمز در مقله اش در مورد وبگردی سریعتر ذکر شده) این افزونه کارکردی مشابه با افزونه های بالا دارد و به  علاوه اجازه می دهد تا :
دوباره تلاش کنید ؛ (Try again)

با استفاده از یک سرور کمکی به سرور هدف برسید ؛
بفهمید چه کسی صاحب وب سایت است ؛
با استفاده از پراکسی وب سفارشی خود را به آن سایت متصل شوید.

4-افزونه خطای 404

افزونه (404-Eror?)با تغییرمسیر شمارا به نسخه آرشیو شده از یک صفحه غیر موجودمی برد (در صورت وجود صفحه در آرشیو در archive.org).

بر خلاف افزونه های بالا ، این افزونه  بهترین افزونه برای صفحات حذف شده می باشد (البته صفحه را در صورتی که شما آدرس را اشتباه تایپ کنید و به حطای استاندارد فایرفاکس مبنی بر  “سرور یافت نشد” بروید به شما نشان نخواهد داد)

قبل از تغییر مسیر ، افزونه از شمامی پرسد تااگر صفحه واقعا وجود ندارد این مطلب را تایید کرده تا به  دیدن نسخه آرشیوی در archive.org : بروید 

5-افزونه Fierr

افزونه Fierr یکی دیگر از افزونه های خوبی است که میتواند دکمه های زیر را برای صفحه خطا اضافه کند:
دکمه بازگشت (برای بازگشت به صفحه قبلی)
دکمه بارگذاری مجدد(مرورگر به طور خودکار تلاش خواهد کرد تادر 10 ثانیه صفحه را مجددا بارگذاری کند ، دکمه همچنین اجازه می دهد تا از بارگذاری جلوگیری کنید.
دکمه جستجو (برای اجرای جستجوی گوگل و ببینید که آیا گوگل برای آن صفحه رکوردی دارد؟)

6- افزونه ای برای همه؟

افزونه (Down for everyone)از نوع کد اسکریپتی  Greasemonkeyاست که لینک downforeveryoneorjustme.com در ‘صفحه پیدا نشد’ صفحه خطا قرار می دهد ، و بررسی اینکه آیا مشکل از نحوه اتصال شماست یا خیر را بسیار آسان می ساز..

شما همچنین می توانید آن را با اسکریپت دیگر ترکیب کرده تا روتر مودم شما را چک کند.. توجه داشته باشید که به طور پیش فرض ، افزونه از آدرس آی پی روتر.  192.168.1.1 استفاده می کندبرای تغییر آی پی به آی پی روتر خود ، بر روی آیکون Greasemonkey در نوار وضعیت خود کلیک راست کرده و گزینه “User Script Commands…“, و سپس “Set your router IP“. را انتخاب کنید.
در اینجا ظاهر این دو کد اسکریپت زمانی که بر روی مرورگر نصب شده باشند آورده شده است:

فکر می کنید افزونه ای را از قلم انداخته ام؟ و یا راه هایی دیگری برای لذت بخش تر کردن  صفحه خطای فایرفاکس  می دانید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *