ویرایش تصاویر به صورت آنلاین

  • 1389/3/9
  • سپهر خيري
  • 3

ویرایش تصاویر جزء یکی از مهمترین کارهای گرافیکی محسوب میشود ، به طور مثال اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و میخواهید یک عکس را در یکی از قسمت های سایت خود جای بگزارید ممکن است آن عکس با قالب سایت شما جور در نیاید و یا اینکه میخواهید قبل از گذاشتن در سایت کمی آن را زیباتر کنید.  اکثر کسانی که میخواهند عکس ها را ویرایش کنند به چندین دلیل قادر به انجام آن نیستند ، که این دلیل ها میتواند عدم آموزش یا نداشتن نرم افزار مخصوص باشد.

اما ما در این مقاله میخواهیم به شما ابزاری را معرفی کنیم که نه به آموزش پیشرفته احتیاج دارد و نه به نرم افزار خاصی. ابن ابزار فقط یک ابزار آنلاین هست که شما آن را در قالب یک سایت میبینید.

برای استفاده از این ابزار ما این مقاله را برای شما آماده کردیم که اگر مایل هستید میتوانید از آن استفاده کنید.

ابتدا به این آدرس بروید : www.online-image-editor.com

بعد از وارد کردن آدرس در آدرس بار باید با چنین سایتی مواجه میشوید:

عکس 2

حال برای وارد کردن عکس از آن بالا روی دکمه File کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Open را انتخاب کنید. سپس به صفحه ای دیگر منتقل میشوید که برای وارد کردن عکس از هارد خود باید روی دکمه Choose کلیک کنید و برای وارد کردن عکس از اینترنت آدرس عکس را در کادر سفید دومی وارد کنید و در آخر روی دکمه Upload کلیک کنید تا عکس مورد نظر وارد شود.

بعد از کلیک روی دکمه Upload کمی صبر کنید و سپس عکس شما ظاهر میشود.

خب برای شروع میخواهیم آموزش چگونگی گذاشتن یک متن در عکس را به شما بدهیم.

اضافه کردن متن در عکس

برای اینکار اول باید عکس مورد نظر خود را وارد کنید که در بالا طریقه آن را توضیح دادیم. سپس همانند عکس زیر روی گزینه T کلیک کنید:

عکس 3

سپس زیر همان  گزینه برای شما چندین قسمت  دیگر باز میشود که برای تایپ متن  مورد نظر باید در کادر سفیدی که  Text نام دارد آن را وارد کرد  و برای انتخاب فونت هم میتوانید  به قسمت Font بروید  و نوع فونت و اندازه و رنگ  آن را تغییر دهید. همچنین  برای جابجا کردن موقعیت  متن هم باید ابتدا روی  دکمه  preview کلیک کنید  بعد بر روی متن کلیک  را نگه دارید و آن را تکان دهید. به طور مثال من در اینجا یک متن را روی عکس قرار دادم:

عکس 4

بعد از تنظیم روی دکمه Apply کلیک کنید و برای ذخیره روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

چرخاندن عکس

برای چرخاندن عکس میتوانید از گزینه ای که در عکس زیر مشخص است استفاده کنید:

عکس 5

بعد از کلیک روی این گزینه در زیر همان گزینه تنظیماتی نمایان میشود که ابتدا باید زاویه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس دکمه Apply کلیک کنید. همچنین برای آینه کردن عکس باید روی دکمه کنار چرخاندن عکس کلیک کنید و سپس یکی از گزینه های Horizontal Mirror یا Vertical Mirror که اولی یعنی آینه کردن افقی و دومی یعنی آینه کردن عمودی است را انتخاب کنید.

بعد از تنظیم روی دکمه Apply کلیک کنید و برای ذخیره روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

بریدن و یا انتخاب یک قسمت از عکس

در این  قسمت شما میتوانید  قسمت مورد علاقه ی  خود را از عکس  جدا کنید ،  به طور مثال  اگر شما یک عکس  دسته جمعی  از خود  و دوستان تان دارید  و میخواهید  فقط عکس خود  را از این  عکس دسته جمعی داشته  باشید میتوانید  به کمک  این ابزار عکس  خود آماده کنید.  برای انجام  این کار دستورات  زیر را انجام دهید.

ابتدا روی این گزینه که در عکس زیر معلوم هست کلیک کنید:

عکس 6

سپس بعد از کلیک یک مربع قرمز و چندین تنظیمات در بالای عکس برای شما نمایان میشود که میتوانید به وسیله آنها قسمت مورد علاقه خود را از عکس جدا کنید برای این کار فقط کافی است مختصات را در کادر های سفید بالا وارد کنید یا آن مربع قرمز رنگی که در عکس وجود دارد را تکان دهید و توسط گوشه های مربع قسمتی که میخواهید ببرید را تنظیم کنید.

بعد از تنظیم روی دکمه Apply کلیک کنید و برای ذخیره روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

قاب گذاشتن بر روی تصاویر

شما میتوانید بر روی عکس خود یک قاب انتخاب کنید ، برای اینکار ابتدا روی گزینه Effects که در عکس زیر هم مشخص است کلیک کنید.

عکس 7

سپس یک پنجره کوچک در زیر آن باز میشود که باید روی گزینه Frame It! کلیک کنید ، سپس به صفحه ای دیگر منتقل میشوید که باید در آنجا فقط روی قاب مورد نظر کلیک کنید. در عکس زیر بخشی از قاب ها را میبینید که میتوانید روی عکس خود جا سازی کنید:

عکس 8

بعد از انتخاب عکس باید روی دکمه Create my picture کلیک کنید تا عکس شما با قاب ذخیره شود و برای ذخیره عکس در هارد خود باید روی گزینه  File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید  و اگر مایل نبودید که عکس را با قاب ذخیره کنید باید روی دکمه Back to Online-Image-Editor که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. همچنین میتوانید نمونه عکسی که من با قالب ذخیره کرده ام را در پایین ببینید:

عکس 9

یکی از نقطه ضعف های این سایت این است که نمیتوان قاب های خود را روی عکس ها انتخاب کرد ، ولی بعداً متوجه شدم که این سایت میخواهد در آینده این امکان را برای کاربران خود فراهم کند که به نظر من بی نظیر است.

تغییر رنگ عکس

در این قسمت شما میتوانید رنگ عکس خود را تغییر دهید ، به طور مثال میتوان عکس رنگی خود را سیاه سفید کنید که میتوانید در بعضی موارد جالب باشد. برای اینکار همانند تصویر زیر ابتدا روی گزینه Edit و سپس روی گزینه Colors کلیک کنید و بعد یکی از گزینه ها را به دلخواه انتخاب کنید:

عکس 10

گزینه  اول که GrayScale  نام دارد عکس را سیاه سفید میکند و گزینه دوم که Black & White  نام دارد عکس  را  با دقت  کمتری  سیاه و سفید  میکند (به طوری  که تمام پیکسل ها یا سفید یا سیاه کامل میشوند)  و گزینه سوم  که Sephia Tone  نام دارد  عکس را قهوهای روشن  و قدیمی میکند و گزینه  چهارم که Invert نام دارد عکس را معکوس رنگی میکند  و گزینه پنچم که Normaliz نام دارد عکس را به حالت اول بر میگرداند  و گزینه ششم که Equalize نام دارد رنگ عکس را با دیگر قسمت ها برابر میکند و گزینه آخر که Sharpen نام دارد دقت عکس را تا قسمتی بالا میبرد که شما میتوانید یک یا چند تا از این گزینه ها را با یکدیگر یا جدا از هم انتخاب کنید.

به طور مثال من افکت رنگی Invert را انتخاب کردم و تغییر آن را میتوانید در عکس زیر ببینید:

عکس 11

بعد از تنظیم روی دکمه Apply کلیک کنید و برای ذخیره روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

تبدیل فرمت عکس

در این قسمت شما میتوانید فرمت عکس خود را به دیگر فرمت های تصویری تبدیل کنید ، به طور مثال این تبدیل فرمت میتواند برای کسانی مفید باشد که مثلا فقط به عکس PNG احتیاج دارند ولی الان عکسی در اختیار دارند که فرمت آن JPG هست که برای تبدیل آن به PNG میتوانند از این روش استفاده کنند.

برای  اینکار  ابتدا روی  گزینه Edit  کلیک کنید  و وارد گزینه Convert  شوید ، سپس  یک  پنجره  کوچک باز میشود  که در آن نام فرمت های  PNG GIF JPG و BMP  وجود دارد  و برای تبدیل  فرمت  میتوانید روی  یکی  از آنها کلیک  کنید و کمی صبر  کنید تا صفحه رفرش  شود.  سپس عکس  شما آماده هست  و میتوانید برای ذخیره  روی گزینه  File و سپس  Save کلیک کنید  و محل ذخیره  را مشخص کنید  و روی دکمه  Save کلیک کنید  تا عکس شما ذخیره  شود ، سپس به محل قرار  گرفتن تصویر  که در قبل مشخص  کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

تغییر سایز تصویر

شما با این ابزار  میتوانید  سایز تصویر  مورد نظر خود کوچک  و بزرگ  کنید ، این امکان  میتواند برای  مدیران  سایت مفید باشید ، مثلا شما  مدیر یک سایت هستید  و میخواهید یک عکس در سایت  خود قرار دهید ولی آن عکس  یا زیادی کوچک  است یا زیادی بزرگ  که میتوانید به وسیله این ابزار عکس خود را به سلیقه خود تنظیم کنید.

ابتدا همانند عکس زیر روی این گزینه کلیک کنید:

عکس 12

سپس تنظیماتی در زیر آن گزینه همانند عکس زیر برای شما اضافه میشود که برای انتخاب اندازه افقی باید عدد مورد نظر را در قسمت Width و برای انتخاب اندازه عمودی عدد مورد نظر را در قسمت Height تایپ کنید. اگر میخواهید نسبت اندازه ها با یکدیگر سنجیده نشود تیک گزینه Aspect Ratio را غیر فعال کنید و در غیر اینصورت اگر این تیک فعال باشد شما نمیتوانید مقدار اندازه افقی را بیشتر از حد نسبت به اندازه عمودی بیشتر کند و یا برعکس.

عکس 13

بعد از تنظیم روی دکمه Apply کلیک کنید و برای ذخیره روی گزینه File و سپس Save کلیک کنید و محل ذخیره را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا عکس شما ذخیره شود ، سپس به محل قرار گرفتن تصویر که در قبل مشخص کردید بروید و عکس خود را پیدا کنید.

تا اینجا تقریبا تمام قسمت های برنامه را به شما معرفی کردیم و در اینجا جا دارد که به چند نکته در مورد کار با این ابزار توجه کنید.

نکته ها

1- برای برگشتن به مرحله قبلی که کاری روی عکس انجام داده اید میتوانید روی دکمه UNDO و برای بازگشت به آخرین کاری که روی عکس انجام داده اید روی گزینه REDO کلیک کنید این 2 گزینه به صورت 2 فلش سبز رنگ است که وقتی سیاه باشند ما نمیتوانید از آنها استفاده کنید.

عکس 14

2- عکس شما نباید حجیم باشد و به طور مثال باید بین 1 تا 2000 کیلو بایت باشد تا بتوانید بهتر از این ابزار ادیتور عکس استفاده کنید.

3- برای بهتر دیدن عکس و بزرگ نمایی میتوانید از دکمه View استفاده کنید. در این گزینه شما میتوانید عکس را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کنید و برای برگرداندن به حالت اول میتوانید از گزینه 100% استفاده کنید.

4- برای گذاشتن دیگر افکت ها بر روی عکس خود میتوانید روی دکمه Effects کلیک کنید و در پنجره باز شده یکی از آنها را انتخاب کنید که اکثر آنها فقط برای تصاویر GIF هستند.

5- برای اطلاح از حجم دقیق و اندازه عکس ادیت شده میتوانید به پایین و زیر عکس بیاید و آن را مشاهده کنید ، به طور مثال width:502 height:516 size:16914

6- برای استفاده از این ابزار به نرم افزار خاصی احتیاج ندارید و فقط کافی است یک مرورگر خوب مثله OPERA و یا فایرفاکس داشته باشد.

این بود آموزش و معرفی سایت قدرتمند www.online-image-editor.com که با آن میتوانید ویرایش های خود را به سرعت انجام دهید و آنها را در هارد خود یا اینترنت ذخیره کنید.

لطفاً نظرات خود را در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و اگر شما هم سایت های دیگری همانند سایت www.online-image-editor.com میشناسید آنها را به ما معرفی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. نمیشه سایتی را معرفی کنید که زبان فارسی هم داشته باشه و بتونیم رئی عکسامون فونت فارسی بنویسیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *