تب فوتبال؛ 10 وب سایت برتر در زمینه جام جهانی فوتبال 2010

  • 1389/3/23
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

آیا می دانستید که کمترین تعداد تماشاگران یک مسابقه از جام جهانی تنها 300 تماشاچی در مسابقه بین رومانی و پرو در اولین جام جهانی که در اروگوئه برگزار شد بوده؟ این اتفاق 80 سال پیش رخ داد. می توانید مطمئن باشید که این رکورد هرگز شکسته یا تکرار نخواهد شد چرا که  داریم راجع به محبوب ترین بازی روی زمین صحبت می کنیم، یعنی فوتبال. آخرین جام جهانی  که در آلمان برگزار شد در مجموع تماشاگران  همه بازی ها عدد باورنکردنی  26.3 میلیارد بیننده در سطح جهان را داشت! اگر شما تعداد کشورهای شرکت کننده در دور مقدماتی جام جهانی فوتبال 2010  را با  کشور های شرکت کننده در آخرین بازی های المپیک مقایسه کنید این دو  عدد تقریبا با هم برابری می کند . به عبارت دیگر روند راهیابی 32 تیم به مرحله نهایی شامل رقابت میان 204 کشور جهان بوده است. زمانی که شما  در حال خواندن  این مطلب هستید جام جهانی 2010 ،به عنوان معتبر ترین  رویداد فوتبالی جهان که به مدت یک ماه طول می کشد در آفریقای جنوبی  آغاز شده و در حال برگزاری است فقط برای سنجش محبوبیت آن ،  نگاهی به رسانه های محبوب دیداری و نوشتاری دور و بر خود بیاندازید، صفحات اول روزنامه های جهان از اخبار جام  جهانی پر شده است. اگر به خواندن روزنامه ها  عادت دارید ، حتی نیازی به  آنلاین شدن و جستجو در اینترنت برای دریافت روزانه اخبار جام جهانی نخواهید داشت. اما اگر شما تصمیم گرفته اید از وب برای پیگیری اخبار جام جهانی 2010 کمک بگیرید ، ما در اینجا 10 وب سایت  را  معرفی می کنیم که  از سیر تا پیاز جام را (یا به قول فوتبالی ها از سوت اول تا سوت آخر داور ) را در اخبار خود پوشش داده اند.

ویکیپدیا ((Wikipedia اینجا محلی است که اگر شخص در زمینه فوتبال کاملا بی اطلاع باشد در کل با مفاهیم این رشته ورزشی و موارد تخصصی مربوط به آن آشنا می شود. یک صفحه طولانی به شما کمک می کند تا با تاریخ جام جهانی فوتبال به طور خاص و  فوتبال به طور کلی آشنا شوید یا دامنه معلومات عمومی خود را گسترده تر کنید. به عنوان مثال در مورد جام جهانی2010 خیلی از ما مطالب زیادی خوانده ایم ، اما من تا حالا نمی دانستم  که شرکت سونی  برای اولین بار قرار است در این جام 25 بازی را با فناوری سه بعدی به  جهانیان نمایش دهد. عجب!

گوگل (Google) تقریبا همه ما با اجرای مرورگر خود به این صفحه می رویم. اما مطمئن باشید گوگل سوپرایزی خاص برای این رویداد فوتبالی آماده کرده. عبارت ‘World Cup’  را در نوار جستجو وارد کرده و جستجو کنید تا مشاهده کنید که برنامه روزانه بازی ها به وقت محلی شما برایتان به نمایش در می آید. گوگل به تازگی  روش جستجو را با برنامه کافئین(Caffeine) به روز رسانی کرده، بنابراین انتظار زمان محلی دقیق تر و بهتر با هر جستجو در زمینه زمان بازی های فوتبال جام جهانی داریم. گوگل سعی کرده متناسب با رویداد های جهانی ظاهر خود را هم تغییر دهد ، نمونه اش همین جام جهانی فوتبال است. در آخرین جام عبارت Doodle را به جای گوگل در بخش انتخاب صفحات جستجو می دیدیم. برای این جام عبارت طولانی ‘Goooooal!’ زمانی که عبارت ‘World Cup’ را جستجو کنید در محل نمایش شماره صفحات جستجو می یابید. مطمئن هستم عبارات فوتبالی دیگری هم در ظاهر گوگل نقش دارند همانطورکه عبارت «دودل برای گوگل» هنوز هم دیده می شود!

نقشه های گوگل (Google Maps) می توانید در این مدت برگزاری جام از سراسر آفریقای جنوبی مانند یک گردشگری مجازی دیدن کنید. تمامی 10 استادیوم  برگزاری بازی ها و 9 شهر میزبان جام در گوگل ارث و نقشه های گوگل پوشش داده شده است. شما بلیط تماشای مسابقات را ندارید، درست، اما به لطف تصاویر سه بعدی در نقشه های گوگل و گوگل ارث می توانید به شکل مجازی از هر کدام از 10 استادیوم بازدید کنید! یادتان باشد که اگر از سرویس Google Earth استفاده می کنید حتما برای دیدن سه بعدی باید 3D buildings layer فعال باشد.

Picnik

تب فوتبال گوگل را هم درگیر کرده. شما می توانید راه های رنگ زدن فوتبالی به عکس های خود را یاد بگیرید. رنگ های ملی  همه 32 کشور جام پوشش داده شده. رنگ تیم دلخواه خود را با Picnik انتخاب کنید و نشان دهید که چه طرفدار متعصبی هستید!

یوتیوب(YouTube) اگر چه سایت ویدئویی یوتیوب جام جهانی فوتبال را به طور زنده پخش نمی کند، اما جاهایی دارد  که می توان رفت و تب جام جهانی  را در آنجا ها مشاهده کرد. چندتایی از انها در این جا گلچین شده اند. اگر دوست دارید می توانید لینک ویدئو های یوتیوب مورد علاقه خود را در نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Mashable  دارای مطلبی در باره 10« گل  برتر جام جهانی به انتخاب کاربران یوتیوب» است. Go Fans

هم یک انجمن طرفداران فوتبال راه اندازی شده توسط شرکت ویزا VISA از حامیان و برگزار کنندگان جام جهانی می باشد. شما می توانید به صورت رایگان به مشاهده لحظه های حساس  جام جهانی  پرداخته یا در هیجان این صحنه ها با آپلود کردن آنها با دیگران شریک شوید. ویزا مسابقه ای میان شرکت کنندگان ترتیب داده و  برندگان  این مسابقه را برای دیدن جام جهانی آینده به برزیل اعزام می کند.  البته توجه کنید که طبق اعلام سایت این مسابقه تنها میان کاربران اهل کشورهای  ایالات متحده ، ژاپن ، مکزیک و برزیل برگزار می شود!

تبلیغات نایک که واقعا برای جام جهانی به اوج هیجان خود رسیده. می توانید به ویدئوی تبلیغاتی نایک با عنوان Write the Future نگاه کرده و هیجان فوتبال را حس کنید

Waka Waka (این دفعه برای آفریقا) آهنگ رسمی بازی های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی است. این اهنگ توسط  شکیرا خواننده معروف و گروه Freshlyground  از آفریقای جنوبی اجرا شده. این موزیک ویدئو را به صورت فول اچ دی تماشا کنید!

تور فوتبال خیابانی(Street Soccer Tour) نوعی جام جهانی فرعی است اما تماشای آن در یوتیوب جالب و سرگرم کننده است. ادگار داویدز (فوتبالیست حرفه ای هلندی) تیم خود را در سراسر اروپا و آفریقا به نبرد بهترین تیم های محله ای برده و  مسابقات فوتبال خیابانی را به وجود آورده است

. ESPN – SoccerNet

وب سایت ESPN مانند یک چتر بزرگ روی جام جهانی 2010 قرار گرفته و کلیه خبرهای مربوط را پوشش می دهد. از جمله موضوعات دیگر که در منوی ورزشی گسترده این سایت قرار دارد پخش زنده از طریق شبکه پهن باند برای برنامه های ورزشی زنده است. شما می توانید از این پخش زنده در صورتی که ISP شما از ESPN3 در منطقه شما پشتیبانی میکند استفاده کنید. ESPN همچنین یک برنامه مخصوص آیفون دارد اما رایگان نیست. بنابراین وب سایت SoccerNet جایی برای برای به روز رسانی اخبار و دسترسی رایگان به آن است .

Goal.com

سایت Goal.com برای کاربران اینترنت یک نوار ابزار رایگان برای دانلود ارائه میکند که اخبار فوتبال را مستقیما به  مرورگر شما می آورد. به کمک صدای تیک تیک این ابزار همواره از آخرین اخبار اطلاع می یابید. شما در این سایت می توانید به عضویت انجمن های بزرگ گفتگو درآیید که در حال حاضر دارای حدود 3000 پست می باشند. به غیر از موارد بالا وب سایت دارای بخش های متعدد دیگری از جمله نتایج بازی ها به صورت زنده (live scores)می باشد.

LiveSoccerTV سایت LiveSoccerTV.com دارای لیستی از  برنامه های تلویزیونی  پخش فوتبال در ایالات متحده ، کانادا و انگلستان  و زمان پخش آنهاست. کاربران وب در سراسر جهان می توانند  مسابقات فوتبال را به طور زنده از طریق اینترنت در مرورگر خود تماشا کنند. در صورتی که امکان پخش زنده برای منطقه شما در دسترس است ، شما می توانید با مراجعه به برنامه  پخش بازی ها سر موعد پخش زنده ای از یک مسابقه را در LiveSoccerTV تماشا کنید. از آنجا که جام جهانی تازه آغاز شده من هنوز به این سایت سر نزدم ، اما به نظر می رسد سایت برای جام جهانی هم پخش  زنده رایگان داشه باشد.

وبلاگ جام جهانی (World Cup Blog) همانطور که در صفحه  اول این وبلاگ می خوانیم : این وبلاگ با جام جهانی 2002 شروع به کار کرد، زمانی که 3 طرفدار فوتبال بی باک و متعصب تا نیمه های شب درباره بازی ها و  حواشی بازی ها از جمله مدل موهای بازیکنان که آنها را وحشت زده کرده یا خندانده اند نوشتند. بنابراین می توان انتظار داشت این بار هم همان حجم از اخبار فوتبال  و حواشی آن  در این وبلاگ توسط وبلاگ نویسان منتشر شود(شاید هم خیلی بیشتر!

FIFA.com

این  سایت سخنگوی رسمی هر چیز مربوط به فوتبال در سراسر جهان است.با بازدید از این سایت می توان مطمئن بود که اخبار جام جهانی را بی کم و کاست دریافت می کنید. همانطورکه مسابقات ادامه  می یابد،  از بخش فیلم و عکس های محبوب غافل نشوید که بعضی از انها منحصر به فرد و مختص این سایت هستند. در صفحه جدول رده بندی که بهسرعت به روز می شود می توان نتایج مربوط به هر تیم و امتیازات آن تیم را در گروه خود دید. حساب رسمی فیفا در توییتر عبارت است از: fifaworldcuptm

خوب،در این یک ماه بازی ها از کدام سایت ها بازدید خواهید کرد؟ به ما بگویید اگر روزی هنگام تماشای فوتبال تلویزیون برفکی شد یا برق رفت برای دانستن نتیجه به کجا مراجعه می کنید؟ در ضمن ، در پیایان این مقاله من شما را با این تقویم جالب جام جهانی فوتبال 2010 تنها می گذارم تا برای یک ماه آتی خود برنامه ریزی کنید!

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *