دسترسی سریع به Dropbox از طریق جستوجوگر کروم

  • 1389/4/31
  • مرتضی بیاتی
  • 2

آیا مایل هستید که در هنگام جستوجو در اینترنت به سرعت به فایل های Dropbox  خود دسترسی داشته باشید؟ توسط افزونه ای که در ادامه قصد معرفی آن داریم این کار شدنی می باشد.

برای شروع به صفحه افزونه Dropbox برای کروم بروید(لینک در پایین صفحه می باشد) و بروی دکمه Install کلیک کنید.

هنگامی که نصب به پایان رسید، در تولبار کروم بروی آیکون Dropbox کلیک کنید و سپس ایمیل و پسورد Dropbox خود را وارد کنید و بروی دکمه Sign in کلیک کنید تا وارد اکانت خود شوید.اگر مایل بودید که برای دفعات بعد دیگر نیازی به وارد کردن دوباره ایمیل و پسورد نباشد، تیک کنار Remember me را روشن کنید و بعد دکمه sign in  را بزنید.

اکنون شما می توانید فایل ها و فولدرهای موجود در Dropbox خود را از طریق جستوجوگر کروم مشاهده فرمایید.

می توانید برای داخل شدن به فولدر ها بروی آنها کلیک کنید و همچنین می توانید با کلیک بروی فایل ها ، آنها را دانلود و یا بصورت مستقیم مشاهده فرمایید.


اگر بروی فایل عکسی کلیک کنید ، آن عکس در تب دیگری باز خواهد شد ولی اگر بروی فایل های متنی ویا فایلهایی که دارای پسوند دیگری می باشند (به غیر از تصویر) کلیک کنید، بلافاصله و با سرعت بالا شروع به دانلود خواهند شد.

همچنین می توانید آخرین تغییرات و یا آخرین فایل های اضافه شده به Dropbox خود را در سربرگ Recent Events مشاهده فرمایید.

این ویژگی کارایی زیادی برای کسانی دارد که به صورت مشترک از یک اکانت استفاده می کنند و می خواهند بدانند که در فایل های به اشتراک گذاشته شده چه تغییراتی بوجود آمده است.

توسط این افزونه دیگر مهم نیست که در حال مشاهده چه سایتی باشید؛ براحتی می توانید تنها با یک کلیک به Dropbox خود دسترسی داشته باشید.

این ویژگی برای کسانی که دارای دو اکانت Dropbox هستند و مایل اند هردو اکانت را بصورت sign in یا باز در اختیار داشته باشند، بسیار مفید است.شما می توانید یکی از اکانت ها را از طریق افزونه و دیگری را از خود Dropbox باز کنید.

بدون نیاز به نصب از طریق هر رایانه ای به Dropbox خود دسترسی داشته باشید

استفاده کردن از برنامه هایی که بصورت پرتابل هستند بسیار آسان و سریع می باشد ولی مهمترین ویژگی آنها این است که  در هر رایانه ای قابل اجرا می باشند . متأسفانه نسخه پرتابل Dropbox موجود نمی باشد .  یرای استفاده از این افزونه بصورت پرتابل ،افزونه  را بروی نسخه پرتابل گوگل کروم نصب کنید و آن را بروی یک حافظه قابل حمل کپی کنید.آنگاه دیگر از طریق هر رایانه دیگری براحتی می توانید به Dropbox خود دسترسی داشته باشید.(برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از برنامه کروم پرتابل بروی فلش مموری اینجا را مشاهده فرمایید.)

نسخه پرتابل جستوجوگر کروم را باز کنید. همانند قبل افزونه Dropbox را بروی آن نصب کنید . سپس مشخصات اکانت خود را وارد کنید و تیک Remember me را بزنید و وارد اکانت خود شوید.

دیگر مهم نیست که از چه رایانه ای استفاده می کنید، فقط کروم را باز کنید و بروی آیکون Dropbox کلیک کنید. مشاهده می فرمایید که بدون نیاز به وارد کردن مشخصات، بصورت اتوماتیک Dropbox شما باز خواهد شد.

لینک ها:

صفحه دانلود افزونه Dropbox در (Google Chrome Extension Gallery)

بدلیل اینکه این صفحه از داخل ایران قابل مشاهده نیست ( بخاطر تحریم ها) من نسخه پرتابل کروم که این افزونه به آن اضافه شده است را برای شما تهیه کرده ام که می توانید از اینجا دریافت کنید: دانلود

سایت Dropbox

منبع: howtogeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام لطفا ترتيبي بديد بشه اين افزونه هارو گرفت. در غير اين صورت دردي دوا نخواهد شد. ممنونم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *