تجربه سیستم عامل موبایل BlackBerry بر روی کامپیوتر با BlackBerry Simulator

  • 1389/5/28
  • مهدی صمصامی
  • 8

سیستم عامل های هوشمند زیادی برای موبایل ها وجود دارند و شما برای انتخاب، گزینه های گسترده ای را پیش رو خواهید داشت؛ اما شما نمی توانید فقط به فروشگاه بروید و تلفن هایی را که در دسترس هستند، بدون هیچ پیش زمینه ای از آن ها بخرید. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید آخرین نسخه سیستم عامل موبایل BlackBerry را به صورت رایگان بر روی کامپیوتر داشته باشید و آن را تست کنید.

دانلود و نصب شبیه ساز بلک بری (BlackBerry Simulator)

در ابتدا شما نیاز دارید که شبیه سازی سیستم عامل بلک بری (BlackBerry Simulator) را دانلود و نصب کنید. از طریق لینک آخر مطلب، به صفحه دانلود بروید و نسخه بلک بری ای که می خواهید آن را تست کنید را انتخاب کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید. ما در برای تست نسخه 6.0.0 را که آخرین نسخه است را انتخاب می کنیم.

اگر شما عضو نیستید، لازم است برای دانلود عضو شوید. برای این کار نام و دیگر مشخصات خود را وارد کنید.

وقتی اطلاعات را وارد کردید، مطمئن شوید که اطلاعات وارد شده درست است. سپس انتخاب کنید که می خواهید از سایت RIM یا BlackBerry ایمیل دریافت کنید یا نه. بعد از آن بر روی Next کلیک کنید.

مجوز را با انتخاب گزینه Agree تایید کنید و بر روی Next کلیک کنید.

در آخر بر روی لینک دانلود برای دریافت نرم افزار شبیه ساز کلیک کنید.

وقتی دانلود به پایان رسید فایل نصب کننده (Installer) را اجرا کنید. برای نصب شبیه ساز ممکن است لازم باشد چند برنامه دیگر را نیز نصب کنید. سپس به سادگی بر روی Next برای ادامه و شروع نصب نرم افزارهای اضافی به طور خودکار، کلیک کنید.

بعد از نصب برنامه های اضافی، شما برنامه نصب کنید اصلی شبیه ساز بلک بری (BlackBerry Simulator) را مشاهده خواهید کرد. بر روی Next برای شروع نصب کلیک کنید.

وقتی نرم افزار نصب شد، می توانید درایو مجازی دستگاه BlackBerry را از استارت منو اجرا کنید.

استفاده از شبیه ساز بلک بری

وقتی شما برای اولین بار شبیه ساز را اجرا کنید، ممکن است لازم باشد که صلاحیت برای اجازه استفاده از نرم افزار را به فایرفال بدهید، تا فایروال اجازه استفاده از شبیه ساز را به شما بدهد. فایروال ویندوز از شما سوال خواهد کرد که به برنامه اجازه دهید به شبکه های خانگی شما دسترسی داشته باشد. سپس برای تایید فقط بر روی دکمه Allow Accress کلیک کنید تا شبیه ساز بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد.

بعد از آن شما با یک پیغام اطلاعات درباره استفاده از صفحه نمایش لمسی مجازی در شبیه ساز مواجه خواهید شد.

اکنون شما بلک بری مجازی که بوت آخرین نسخه آن است، را در میز کارتان مشاهده خواهید کرد.

ممکن است اندازه شبیه ساز بزرگتر صفحه نمایش شما باشد؛ بنابرین شما نیاز دارید که برای دیدن بقیه قسمت های به پایین اسکرول کنید. برای تغییر میزان بزرگنمایی دستگاه، از منوی View و قسمت Zoom مقدار دلخواه خود را انتخاب کنید.

تصویر زیر برنامه شبیه ساز را با زوم 50% نشان می دهد که باعث می شود شما بتوانید تمام صفحه را یک جا ببینید.

وقتی مرحله بارگذاری مجازی تلفن به پایان رسید، شما باید مجوز توافقنامه را تایید کنید. برای این کار کلیک کنید و اسکرول از طریق متن به بالا بکشید.

سپس در زیر بر روی OK برای تایید کلیک کنید.

اکنون بلک بری مجازی شما به مقداری راه اندازی نیاز دارد. شما می توانید تنظیمات طبق سلیقه خود تغییر دهید و ببینید که هر کدام چه امکانی را به شما ارائه می کنند.

در پایین پنجره راه اندازی و نصب شما تعدادی خود آموز (Tutorial) خواهید دید که در دسترس هستند تا به شما طریقه کار و استفاده از بخش های بلک بری را آموزش دهند.

با این حال، ظاهرا این آموزش ها مبتنی بر مرورگر هستند و ما با خطای زیر هنگام اجرای آن ها مواجه شدیم.

به غیر از این به نظر می رسد بقیه بخش ها درست کار کنند. وقتی شما مرحله معرفی را به پایان رساندید، یک صفحه کامل از سیستم عامل BlackBerry را در ویندوز پنجره خود خواهید دید.

همچنین شما می توانید از کلیدهای سخت افزاری مجازی بلک بری هم استفاده کنید؛ اما مطمئنا راه آسان تر اشاره کردن و کلیک کردن با ماوس برای انتخاب آیتم ها است. برای اسکرول کردن می توانید از کشیدن ماوس به سمت بالا و پایین استفاده کنید. اگر شما دوست دارید دستگاه را در زاویه های مختلف ببینید، ماوس خود بر روی هر یک از گوشه ها در شبیه ساز ببرید و آن را جابجا کنید؛ سپس تلفن در زاویه تعیین شده قرار خواهد گرفت.

برای چرخش می توانید کلیک کنید و ماوس را بکشید تا تلفن بچرخد.

استفاده از سیستم عامل BlackBerry در شبیه ساز

BlackBerry Simulator تقریبا مانند یک سیستم عامل بلک بری واقعی بر روی موبایل کار می کند. همچنین شما می توانید برنامه های دستگاه را از قاب قرار گرفته در پایین صفحه نمایش اجرا کنید.

یا می توانید کلیک کنید و قاب را بکشید تا تمامی گزینه ها و برنامه های کاربردی را مشاهده کنید.

من خیلی از عملکردها و پاسخ های این شبیه ساز تحت تاثیر قرار گرفتم؛ چون این شبیه ساز بهتر از تمامی دیگر شبیه سازهای تلفن های هوشمند بر روی کامپیوتر است به خوبی عمل می کند.  انتقال صفحه ها و انیمیشن ها بسیار زیبا طراحی شده اند و بخاطر همین من از کار کردن با این شبیه ساز لذت بردم.

شما همچنین می توانید وضعیت خود را در شبکه های دوستانه و اجتماعی با استفاده از برنامه های ساخته شده مخصوص شبکه در این شبیه ساز آپدیت کنید.

شما در این شبیه ساز امکان دیدن نحوه کار اطلاعیه ها وقتی شما شبکه های جدیدی را اضافه کرده اید را نیز خواهید داشت.

همچنین این نرم افزار شبیه ساز دارای یک هشدار مجازی به شکل یک نور قرمز می باشد که وقتی شما یک مسیج یا هشدار جدید دریافت کنید، فعال می شود.

گزینه BlackBerry را در گوشه چپ در پایین شبیه ساز را برای باز شدن منوها فشار دهید یا می توانید آن را فشار دهید و نگه دارید تا به برنامه های دیگر سوئیچ کنید.

بیشتر برنامه های کاربردی به درستی کار می کنند؛ اما بعضی از آنها ممکن است مشکل داشته باشند و به درستی کار نکنند. علاوه بر این همانطور که در قبل گفته شد، مرورگر وب این شبیه ساز هم وقتی ما آن را اجرا کردیم، دچار مشکل و خطا شد.

نصب برنامه های جدید بلک برای از طریق App World

همچنین شما می توانید آخرین نرم افزارهایی که برای بلک بری در دسترس هستند را روی شبیه ساز انتخاب کنید. برای این کار می توانید از قسمت App World استفاده کنید.

در این قسمت شما می توانید برنامه های کاربردی در دسترس را بررسی کنید، محبوب ترین آنها را مشاهده کنید و آن هایی که مد نظرتان است را جستجو کنید.

برنامه برای دیدن اطلاعات بیشتر انتخاب کنید و برای دریافت و نصب آن بر روی شبیه ساز، گزینه Download را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برای دانلود برنامه ها نیاز دارید که یک ID بلک بری داشته باشید؛ اما اگر شما ID ندارید بر روی گزینه Create a BlackBerry ID برای ثبت نام به صورت رایگان، کلیک کنید.

بعد از چند لحظه برنامه شما دانلود و نصب خواهد شد. شما می توانید آن را مستقیما و بی درنگ اجرا کنید و یا می توانید آن را در منوی صفحه اصلی پیدا کنید.

ما در اینجا یک برنامه را از App World دانلود و بر روی شبیه ساز نصب کرده ایم. چقدر زیبا!!

نصب دستی نرم افزارها

اگر شما یک برنامه بلک بری به طور مستقیم خارج از شبیه ساز از اینترنت دانلود کرده اید، می توانید آن را به خوبی در شبیه ساز نصب کنید. بر روی گزینه Load BlackBerry Application در منوی File برای انتخاب و وارد کردن فایل برنامه کلیک کنید.

برنامه خود را با پسوند *.cod که از اینترنت دانلود کرده اید، در برنامه وارد کنید.

چند ثانیه بعد، برنامه جدید شما در منوی برنامه های کاربردی برای استفاده آماده خواهد بود.

نتیجه گیری

اگر چه بسیاری از کاربران جوان ممکن است فکر کنند که BlackBerry یک سیستم عامل قدیمی و منسوخ است؛ اما آخرین نسخه سیستم عامل بلک بری ویژگی های بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. بیشتر کاربران تجاری هنوز از گوشی های بلک بری استفاده می کنند و این گوشی نیاز آن ها را به خوبی برطرف می کند. من وقتی این سیستم عامل را بر روی کامپیوتر استفاده کردم، بسیار هیجان زده شدم. مطمئنا این یک راه عالی و مناسب قبل از برای دیدن این است که چگونه یک یک سیستم عامل بر روی موبایل کار می کند. اگر شما به فکر خرید یک تلفن هوشمند هستید، می توانید با یک راه جالب آن را بر روی کامپیوتر خود قبل از خرید تست کنید.

اگر شما علاقه مند به امتحان آخرین نسخه های دستگاه های موبایل بر روی کامپیوتر هستند می توانید مقاله های بعدی ما را که در سایت در این مورد قرار داده خواهد شد، پیگیری کنید.

دانلود نرم افزار شبیه ساز بلک بری (BlackBerry Simulator)

منبع : www.HowToGeek.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. با سلام و تشكر بنده مي خواستم موبايل بلك بري بخرم با توجه به اينكه htc دارم و كاملا هم راضي هستم منتهي مي خواستم موبايلم را عوض كنم به نظر شما اگه بلك بري 9800 بخرم صلاح مي دانيد؟ ممنون ميشم

    1. هرگز چنین کاری نکن
      بلک بری توی ایران هیچ کاربردی نداره
      نرم افزاراش محدوده
      موبایلاش خیلی گرون هستن
      اگر هم بخری جایی برای پشیمانی نداره
      حتما گوشیهای اندروید – آی او اس و ویندوزفون رو بخر
      پشیمون نمیشی

    2. کاملا حق با شماست ، گوشی های بلک بری اصلا به قیمتشون نمی ارزن مثلا گوشی Black Berry Leap با قیمت ۷۵۰ تومن به فروش میره اما باید بگم طبق محاسباتی که من با مشخصاتش کردم قیمتش چیزی حدود ۳۰۰ تومن میشه

  2. salam man mikham black berry ro ro computeram nasb konam ta az tarighe on betonam to wexhat ya whatsapp beram karaye ke shoma gofid kardam vali zamani ke download mikonam va nasb mishe .nasb ke tamam mishe dige hich icon ya file nist ke betonam nrm afzaro baz konam mamnon misham komakam konid

  3. سلام به من کمک کنید وقتی ورژن 6 را انتخاب میکنم و گزینه نکست رو میزنم صفحه ای باز میشود و میگه باید یکی از ورژن های زیر رو دانلود کنی اما هر کدام را میخوتهم دانلود کنم میگی کشورت اشتباه است چه کنم
    کمک ممنون

    1. از فند شکن استفاده کن اقا ابوالفضل . مشکلت اکی میشه.
      من نصبشم کردم . همه چیز اکی بود فقط نمیدونم واسه واتس آپ ارور میده که رادیو خاموش کن! موندم . وای فای شو خاموش هم کردم اکی نشد..
      هرکی واتس آپ راه انداخته اموزششو برام بفرسته ممنووووووو ن میشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *