تجربه Google Translate در دسکتاپ با گجت Language Translator

  • 1389/6/4
  • مهدی صمصامی
  • 9

مطمئنا همه شما با سرویس ترجمه گوگل یا همان Google Translate آشنایی دارید. سرویسی که با استفاده از آن می توانید متون و کلمات خود را به 60 زبان رایج دنیا ترجمه کنید. گوگل این سرویس را رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. اما شاید برای شما خسته کننده باشد که بخواهید برای ترجمه یک کلمه یا متن هر دفعه مرورگر را باز کنید و به سایت گوگل بروید. اگر شما اینگونه هستید، در این مطلب به شما یک گجت (Gadget) معرفی خواهیم کرد که مشکل شما را به کلی حل می کند.

نکته : شما می توانید از این ابزار فقط بر روی ویندوزهای ویستا و 7 استفاده کنید.

Language Translator یک ابزار و گجت بسیار عالی می باشد که با استفاده از آن می توانید Google Translate را به Sidebar دسکتاپ خود بیاورید. این ابزار بسیار عالی امکان ترجمه متون و کلمات شما را به 43 زبان مختلف از جمله زبان فارسی می دهد. در واقع این گجت از سرویس گوگل برای ترجمه استفاده می کند و به شما امکان ترجمه متن هایتان را به راحتی می دهد.

برای دریافت این گجت می توانید به ایــن صــفـحـه بروید.

وقتی به صفحه گجت در سایت مایکروسافت رفتید، برای دانلود و نصب کافی است مانند تصویر زیر بر روی دکمه Download و سپس بر روی دکمه Install کلیک کنید. حجم این گجت حدود 260 کیلوبایت است.


پس از دانلود گجت، آن را اجرا کرده و بر روی دکمه Install برای نصب کلیک کنید.


بعد از چند لحظه طول می کشد تا گجت نصب شود. وقتی گجت نصب شد شما می توانید آن را در لیست گجت های خود در دستکاپ ببینید و از آن استفاده کنید.


برای بزرگ شدن می توانید بر روی آیکون Larger size (که تصویر آن را در زیر می بینید) کلیک کنید تا صفحه و اندازه این گجت بزرگتر شود.

برای ترجمه مطالب فقط کافی است که زبان مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. این کار را می توانید با کلیک کردن بر روی نام زبان در قسمت بالای ابزار و انتخاب زبان مورد نظرتان از لیست (که دارای 43 زبان است)، انجام دهید.


پس از آن باید متن خود را در قسمت مشخص شده به زبان مبدا وارد کنید. برای ترجمه می توانید کلید Enter را از صفحه کلید فشار دهید یا می توانید از دکمه Translate بر روی این ابزار استفاده کنید. پس از آن یک صفحه دیگر برای شما نمایش داده خواهد شد که می توانید در آن ترجمه متن خود را ببینید.


همچنین برای تعویض زبان ها می توانید مانند تصویر زیر از دکمه بین دو زبان در قسمت بالا کمک بگیرید.

نتیجه

Language Translator یک گجت عالی و مناسب است که به شما این امکان را می دهد که بدون رفتن به سرویس ترجمه گوگل، از آن در Sidebar دسکتاپ خود دسترسی داشته باشید و بتوانید متون و کلماتتان را به 43 زبان مختلف ترجمه کنید. با استفاده از این گجت دیگر نیازی نیست که برای هر ترجمه به سایت گوگل بروید.

آیا شما ابزار و گجت دیگری در این رابطه می شناسید؟ آن را به معرفی کنید و همچنین نظرات خود را درباره این مطلب بیان کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. سلام
    اتفاقا همین دیشب دنبال یه همچین گجتی میگشتم، ولی از هیچ کدوم خوشم نیومد. اما از این گجت خوشم اومد.
    ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      خوشحام که از این مطلب استفاده کردید.
      موفق باشید

  2. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز … خواستم یه دیکشنری جدیدتر آنلاین که همراه خودش گجت هم داره به شما معرفی کنم تا واسه دانلود بذارید تو سایتتون تا ملت یتونن ازش استفاده کنن … لازم به ذکره که – گجت – این دیکشنری با سیستم عامل های 64 بیتی همخونی نداره و پیغام میده که کار نمیکنه رو 64 بیتی … اما شما میتونید از نرم افزار این دیکشنری که قابلیت فارسی ترجمه کردن هم داره رو به راحتی بر 64 بیتی ها هم نصب کنید و ازش لذت ببرید … قابل توجه شما دوست عزیز که سیستم عامل باید ویندوز هفت یا ویستا باشه که بشه روش silverlight شرکت مایکروسافت رو نصب کرد … متون رو از سایت ام اس ان یا گوگل ترجمه میکنه ( دقیقا نمی دونم !) … ولی متون رو به راحتی میتونید ترجمه کنید و حتی صدای ترجمه اش رو هم بشنوید!!!
    لینک دانلود این گجت اینه:
    http://julioc.blob.core.windows.net/apps/Translator.gadget
    و لینک صفحه ی دانلود نرم افزاری که بعد از درخواست کردن در همان صفحه از شما که microsoft silverlight را نصب کنید :
    http://translations.cloudapp.net/desktoptranslator
    گزینه Update را بعد از اینکه microsoft silverlight را دانلود و نصب کردید کلیک کنید … لازم به ذکر است که بعد از نصب این صفحه را رفرش کرده و در همان صفحه خواهید دید که گزینه ی update به گزینه ی Installed تغییر کرده و یا این گزینه نرمافزار را به صورت آنلاین و به راحتی بر روی کامپیوترتان نصب کنید و لذت ببرید!!! با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *