تبدیل صفحات وب به PDF در فایرفاکس با افزونه Web2PDF Converter

  • 1389/6/21
  • مهدی صمصامی
  • 24

همه ما هر روز از سایت ها و وبلاگ های بسیاری بازدید می کنیم و مطالب زیاد و مختلفی را در آن ها می بینیم. معمولا ما بعضی مطالب را نمی خوانیم یا فقط بخشی از آن را می خوانیم؛ اما در بعضی اوقات ما به مطالب و مقاله هایی بر می خوریم که متوجه می شویم خیلی مفید و کاربردی هستند و به همین دلیل تصمیم به مطالعه آن ها می گیریم. اگر مقاله طولانی باشد و شما بخواهید که آن را در کامپیوتر به شکل html ذخیره کنید و بخوانید و یا می خواهید که آن مقاله را در کامپیوتر داشته باشید که در وقت های دیگر از آن استفاده کنید، می توانید با استفاده از مرورگرتان آن را ذخیره کنید و از آن استفاده کنید.

اما شاید برای شما خیلی خوشایند نباشد که مطالب و مقاله های مهم را در قالب فایل های html نگهداری کنید. در این صورت می توانید پس از ذخیره مطلب در کامپیوتر، با نرم افزار آن را به فایل های PDF تبدیل کنید تا بتوانید به صورتی دائمی از آن ها استفاده کنید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که اندکی از اینگونه نرم افزارها برای تبدیل فایل های وب به PDF، از زبان فارسی پشتیبانی می کنند. همچنین شما باید زمان بیشتری را برای اینکار صرف کنید؛ مثلا اول باید صفحه را در کامپیوتر ذخیره کنید، سپس نرم افزار کاربردی را از اینترنت دریافت کنید (و اگر آن را دارید اجرا کنید)، سپس باید فایل را در نرم افزار وارد کرده تا بتوانید مطلبتان را تبدیل کنید. مطمئن باشید که برای هر کاری راه ساده تری هم وجود دارد.

اگر می خواهید راهی ساده تر را برای تبدیل صفحات وب به PDF تجربه کنید، می توانید از فایرفاکس و افزونه هایش استفاده کنید. افزونه ای که قصد دارم در این زمینه به شما معرفی کنم، Web2PDF Converter نام دارد که توسط Tomas Rutkauskas برای مرورگر محبوب فایرفاکس ساخته شده و از نسخه 1.5 تا 3.6 فایرفاکس را پشتیبانی می کند.

با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی و فقط با چند کلیک، صفحات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین به فایل های PDF تبدیل کنید و از آن ها استفاده کنید. یکی از مزیت های این افزونه، سرعت بالای آن در انجام عملیات است. وقتی که بخواهید با این افزونه صفحه مورد نظرتان را به PDF تبدیل کنید، افزونه آدرس صفحه شما را در سایت منبع وارد می کند و پس از چند ثانیه می توانید فایل PDF خود را دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که زمان مصرف شده برای تبدیل به PDF به سرعت اینترنت شما و همچنین حجم صفحه انتخاب شده بستگی دارد.

برای نصب افزونه Web2PDF Converter می توانید از ایــن صــفــحــه استفاده کنید. حجم این افزونه حدود 11 کیلوبایت است. شما می توانید آن را به راحتی بر روی فایرفاکس تان نصب کنید. اگر روش نصب را نمی دانید، می توانید از مطلب های قبلی در زمینه معرفی افزونه ها کمک بگیرید.

پس از نصب و راه اندازی مجدد می توانید نام Web2PDF Converter را در لیست افزونه هایتان ببینید.

همچنین اگر بیشتر دقت کنید، آیکون جدیدی که مربوط به افزونه است در کنار بخش Search Box یا جعبه جستجو اضافه شده. شما می توانید به راحتی از این گزینه برای تبدیل صفحاتتان استفاده کنید.

برای مثال ما می خواهیم مقاله “آموزش چک کردن سازگاری نرم افزار یا سخت افزار شما با ویندوز ۷” را به صورت فایل PDF در کامپیوتر مان ذخیره کنیم. برای این کار فقط کافی است صفحه مطلب را باز کنیم و بر روی آیکون مربوط به افزونه کلیک کنیم.

بعد از این کار سایت سرویس دهنده باز می شود. اگر خوب دقت کنید می توانید ببینید که سایت در حال ساخت فایل PDF است.

پس از چند ثانیه با پیغام PDF successfully created مواجه می شوید که یعنی فایل PDF شما آماده دریافت می باشد. در پایین این قسمت می توانید در بخش address، آدرس صفحه انتخاب شده و در بخش size، حجم فایل PDF آماده دریافت را مشاهده کنید.

در زیر این قسمت 3 گزینه وجود دارد که می توانید از آن ها برای استفاده از فایل استفاده کنید. با کلیک بر روی Download PDF File می توانید فایل PDF را دانلود کنید. با کلیک بر روی View in Google Docs می توانید فایل را در حساب Google Docs تان مشاهده کنید. با کلیک بر روی Store and Share PDF Online می توانید فایل را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

پس از دانلود می توانید از فایلتان در یکی از نرم افزار مشاهده PDF استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 24 دیدگاه
  1. با سلام خیلی زحمت کشیدی ولی!!!!
    به جای این همه دنگ و فنگ میتونید از Print در منوی File استفاده کنید.
    شما Print رو زده و اگر Acrobat نصب داشته باشید به جای انتخاب Printer از Adob PDF را انتخاب و Print را میزنیم فایل خروجی را PDF دریافت میکنیم. هــــــمـــــیــــــــن

    1. سلام دوست عزیز
      این هم روش مناسبی هست؛ ولی دیگر با وجود نرم افزار کم حجم و خوبی مثل Foxit Reader، دیگه استفاده از Adobe Reader که حجم زیادی داره، کمتر شده. این روش برای همه کاربران مناسب هست.
      موفق باشید

    2. ضمنا نرم افزاري مثل adobe خيلي از قسمتهاي web page رو مثل قسمتهاي رنکي، قابها، رنگهاي زمينه و … را اصلا در فايل Pdf نمياره و فايل بيريخت بدون اونها زياد قشنگ نيست. با تشکر

    3. سلام
      اما واسه من اکروبات رو نمیاره با این که نصب هست

  2. 1-من آرشيو زيادي از صفحات ذخيره شده توسط اسکرب بوک فايرفاکس دارم.
    چون اسکرب بوک هر صفحه رو در يک پوشه به همراه تمام عکسهاو… ذخيره ميکنه براي هر صفحه حدود 30 تا 40 فايل ايجاد ميشه و در اسکن کامپيوتر و… دچار مشکل ميشم ميخواستم با يه برنامه تمام اون صفحات ذخيره شده رو بصورت تک فايل براي هر صفحه تبديل کنه يعني مانند فرمت mht
    2-من تازگی ها تیتر مطالب بعضی سایتها رو و در برخی سایتها کل مطالب رو حرف حرف می بینم(ن و ن و ا)
    مرورگرم فایرفاکسه
    چیکارکنم؟
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

  3. واقعا آفرین

    باید از شما ها یاد بگیریم.

    من وی بی رو دوست دارم ولی هنوز نرفتم دنبالش

  4. ایول مهدی جان بهت تبریک میگم برای این سایتت من هم دارم تازگی ها c++ می خونم.ضمنا مطلبت رو تو وبلاگم کپی کردم. دستت درد نکنه.

  5. سلام, آقا مهدی. ممنونم از شما.
    می خواستم ببینم برای گوگل کروم هم اینجور افزونه ای هستش؟
    یک سوال هم از VB داشتم:
    چطوری می تونم یک دکمه Save برای ذخیره متن (تکست باکس) درست کنم؟
    با تشکر

  6. سلام مهدي جان
    واقعا ممنون فقط مي خواستم بدونم اگر بخوايم فقط يه قسمت هايي از صفحات وب رو به پي دي اف تبديل كنيم (چون تبليغات هم تو سايت ها زياد هست ) بايد چه كار كنيم
    با تشكر از اين مقاله زيبات

  7. آقا من میخوام بدونم برنامه ی این کار چه جوری با سی شارپ نوشته میشه هرکی بلده یه کمکی بهم بکنه صواب داره به خدا میخوام یه صفحه وب بگیره حالا یا آدرس جاری یا هرچی بعد به پی دی اف تبدیل کنه بریزه مثلا تویه درایوی
    کمککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
    🙂
    آدرس میلم رو میزارم هرکی میتونه کمک کنه دریغ نکنه مرسی

  8. سلام ممنون میشم اگه کد مربوطه را با توضیح برام بفرستید یاایمیلم

    در چگونه فایلهای PDF را به صورت آفلاین توسط صفحات HTML باز کنم یا دانلود بشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *