چگونه منوی مرکز چندرسانه ای ویندوز را سفارشی کنیم؟

  • 1389/9/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 5


(ویژه ویندوز)

مدتهاست از ویندوز مدیا سنتر به عنوان ابزار اصلی برای تماشای برنامه های زنده تلویزیونی استفاده می شود، اما اواخر هفته گذشته  بود که تصمیم گرفتم بفهم چگونه می توان ترتیب آیتم های منو را به دلخواه تغییر داده و اصطلاحا سفارشی کرد. به عنوان مثال، از طریق مدیا سنتر واقعا به موسیقی گوش نمی کنم یا عکس ها را از اینجا مرور نمی کنم، بنابراین وجود این گزینه ها فقط باعث می شود حرکت به دیگر گزینه ها و زیر گزینه ها زمان بیشتری بگیرد و برای هر بار تماشای Live TV باید این کار را تکرار کنیم. همیشه پیش خود فکر می کردم  ای کاش در این زمینه برنامه ای برای تغییر ایتم های منوی مدیا سنتر ارائه شده بود، اما هفته گذشته که به طور جدی مشغول جستجو شدم فهمیدم تنها کسی نیستم که این آرزو را دارد. بنابراین به طور طبیعی شروع به جستجو در سایت The Green Button که در ارتباط با ویندوز مدیا سنتر است، کردم تا ببینم چه دستگیرم می گردد.

پس از جستجو در برخی از پست  های انجمن سایت به برنامه  کاربردی  رایگان Media Center Studio برخورد کردم. پس از نگاهی اجمالی به برخی از تصاویر برنامه، هیجان زده شدم، اما بررسی لیست ویژگی ها و امکانات برنامه مرا به این باور رساند که این دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستم :

  • امکان ویرایش منوی شروع- تنظیم مجدد یا غیر فعال کردن آیتم های اصلی منو .
  • امکان ایجاد نوار منوی سفارشی و به دلخواه کاربر ، و استفاده از آیتم های دلخواه در ان.
  • نظارت بر نرم افزارها و بازگشت سریع به مرکز چند رسانه ای با خروج از برنامه.
  • راه اندازی یک دکمه برای خروج از برنامه ها.
  • ایجاد آیتم های منو که شما را به همان صفحات در مدیا سنتر برده، و یا به صفحه آغازین می برد.
  • امکان اعمال تم های متنوع به مدیا سنتر.
  • ایجاد تم های جدید و یا ویرایش تم های موجود

فقط یک مشکل وجود دارد. من آن را دانلود و نصب کردم، سپس تغییراتی توسط ان در مدیا سنتر اعمال نموده و سپس آنها را ذخیره نمودم، اما به نظر نمی رسید در مدیا سنتر هیچ گونه تفاوتی نسبت به قبل پدیدار شده باشد. پس از کمی تحقیقات متوجه شدم که در اوایل سال جاری مایکروسافت یک بروز رسانی برای مدیا سنتر منتشر کرده که بسیاری از قابلیت هایی که Media Center Studio  ارائه می کرده را بی اثر می کند (البته برای کسانی که هنوز ویندوز مدیا سنتر را بروز رسانی نکرده اند جای نگرانی نیست)، اما هنوز نباید از برنامه کاملا نا امید شد. به تحقیقاتم ادامه دادم و چند پست دیگر انجمن را خواندم که منجر به یافتن یک راه حل ساده برای این مشکل شد. راه حل عبارت بود از پاک کردن یک فایل DLL و ایجاد یک جایگزین ساختگی به قرار زیر:

  • برنامه Media Center Studio را دانلود کرده و آن را نصب نمایید (اگر قبلا این کار را نکرده اید.)
  • به این آدرس بروید: C:ProgramDataMicrosofteHomePackagesMCEClientUXdSM
  • از فایل StartResources.dll یک پشتیبان بگیرید (با کپی و پیست کردن فایل در یک محل دیگر) ، و سپس یک فایل خالی با نامStartResources.dll  ایجاد کنید (ایجاد یک فایل متنی جدید و تغییر فرمت آن کافیست). مهم است که یک فایل ساختگی با همان نام فایل و همان فرمت درست کنید، در غیر این صورت دفعه بعدی که ویندوز به دنبال فایل  راهنمای به روز رسانی (guide updates) بگردد، مدیا سنتر آن را به عنوان یک فایل حذف شده خواهد شناخت و به طور خودکار دوباره فایل حذف شده را ایجاد می کند.

پس از انکه ترفندهای بالا را مو به مو اجرا کردم، نه تنها تغییرات اعمال شده را در مدیا سنتر رایانه ام مشاهده کردم، بلکه در برنامه گسترش دهنده مدیا سنتر یا Media Center Extender (ایکس باکس 360) نیز این تغییرات قابل مشاهده بود. عالی می شد اگر توسعه دهنده برنامه قادر به بروز رسانی آن به منظور اعمال تغییرات با وجود بروز رسانی های مایکروسافت بود تا دیگر نیازی به ترفند بالا نباشد، اما در حال حاضر من فقط دعا می کنم که حداقل در آینده نزدیک مایکروسافت هیچ به روز رسانی جدیدی که  این قابلیت های عالی را زمین گیر کند  برای مدیا سنتر منتشر نکند.

برای دانلود برنامه Media Center Studio ( مخصوص سیستم عامل ویندوز؛ برنامه رایگان) به اینجا مراجعه کنید.

منبع: CyberNetNews

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. بازتاب: Khabarbook - خبربوک: test
  2. سلام سايت بسيار جزابيه مجله اينترنتي گويا آي تي IT) فناوري اطلاعات خيلي عرصه و ميدان علمي شگفت انگيز و جاذبي هست مخصوصا در محدوده ي رسانه اينترنت و كامپيوتر در رابطه باسفارش منوي مركز جند رسانه يي ويندوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *