نقاشی دیواری با فتوشاپ

  • 1389/11/24
  • مهرداد ارجمندی
  • 1

قدم اول :

در ابتدا باید یک عکس مناسب از یک دیوار که دوست دارید لوگوی شما روی آن ایجاد شود پیدا کنید ( من این عکس را با جستجو در گوگل پیدا کردم) اگر در همین ابتدا دیواری مناسب انتخاب کنید همه چیز به خوبی پیش می رود  سعی کنید دیوار شما صاف نباشد دقت در قدم اول به شما کمک بسیاری در دیگر مراحل خواهد کرد .

قدم دوم :

یک لایه ی جدید درست کنید و لوگوی مورد نظر خود را در آن قرار دهید . لوگوی شما هم باید به صورت تصویری باشد و نه متنی و جور دیگری چرا در مراحل بعدی می خواهیم perspective transfer  را اعمال کنیم که نیاز به لایه ای بر پایه ی پیکسل است

قدم3 :

از منوی ویرایش perspective transfer را انتخاب کنید تا بتوانید ابعاد لوگو را متناسب  با چشم انداز دیوار تغییر دهید . هنگامی که شما ناحیه ی انتخابی را perspective transfer  می کنید تبدیل شما به صورت جعبه ای در می آید  شما می توانید از خطوط این جعبه ی ایجاد شده برای چیدن آرم خود با دیوار و متاسب کردن آن استنفاده کنید .

قدم 4 :

همانطور که می بینید کمی لوگوی ما پهن شده است ولی مشکلی نیست . می توانید با استفاده از ابزار تبدیل (با فشردن کنترل +T ) آن را تنظیم کنید .  کمی آن را کوچکتر کنید و بدین ترتیب به خوبی با دیوار شما متناسب می شود . اگر لوگوی شما در این مرحله هنوز واقعی به نظر نمی رسد به مراحل قبلی باز گردید و آن ها را بار دیگر چک کنید چرا که در این کار واقعی بودن اهمیت فراوانی دارد .

قدم  پنجم :

بعد از این مراحل حالت ترکیب شوندگی لایه را بر روی “overlay” بگذارید .

نتیجه :

قدم ششم :

هنوز لوگوی ما لبه های تیزی دارد و به صورت بریدگی است تا حالت گرافیتی  . برای اینکه آن را واقعی تر کنید باید کمی لبه های آن را تار کنیم. برای اینکه فقط لبه های کار را تار کنیم و به لوگو کاری نداشته باشیم باید یک کپی از لایه ی لوگو تهیه کنید و آن را در زیر لایه ی اصلی قرار دهید .

قدم هفتم :

سپس لایه ی کپی شده را با “Gaussian Blur” با مقدار 5 پیکسل تار کنید . “Gaussian Blur” در منوی فیلتر ها قرار دارد.

قدم هشتم :

در آخر برای اینکه کار را باز هم واقعی تر کنیم با استفاده از ابزار پاک کن جاهایی از لوگو را که دیوار خراب شده است را پاک کنید. همانطور که مشاهده می کنید بعد از اینکه این کار را انجام دادید تصویر واقعی تر از آن چیزی که فکر می کردید به نظر می رسد .

کارهای اختیاری و اضافی :

اگر دوست دارید مرحله ی پنجم را بیشتر انجام دهید ولی با لبه های تار می توانید لایه ی تار شده را انتخاب کنید و همزمانی که کنترل را نگه داشته اید  بر روی برچسب یا تامبنیل لایه ی لولگو کلیک کنید ( کنترل کلیک کنید ) با این کار شما مرز بیرونی لایه ی اصلی را انتخاب کرده اید اگر این کار را انجام  دادید دکمه ی DELETE را فشار دهید تا قسمتهای انتخاب شده از لایه ی تار شده حذف شود .

برای اینکه آن را باز هم وقعی تر کنید می توانید یک نقاشی دیواری دیگر هم به آن اضافه کنید و طوری آن را قرار دهید تا قسمتی از لوگو را هم بپوشاند که این طوری خیلی به واقعی نشان دادن آن کمک می کند .

منبعdreamdealer

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *