پنج برنامه کاربردی فوق العاده برای به اشتراک‌گذاری تصویر برای آیفون شما

  • 1389/12/1
  • ITTeach
  • 0

با افزودن دوربین به گوشی های تلفن همراه افراد شروع به عکس برداری از هر چیزی و در هر جایی در سفرهای روزانه خود کرده‌اند. با ظهور گوشی‌های هوشمند(smart phone) امکان اشتراک گذاری  نسبت به سرویس پیام چندرسانه‌ای(MMS) به سرعت، گستره و سهولت بیشتری دست یافت، و با ترکیب شدن تکنولوژی  گوشی هوشمند   و ماژول‌های  دوربین که از تکنولوژی و قابلیت کافی برخوردار بودند، عرصه اشتراک ‌گذاری تصاویر با جهش و پیشرفت عمده‌ای مواجه می‌شود.

آیفون نیز از هجوم عظیم برنامه‌های کاربردی  اشتراک ‌گذاری عکس در امان نماند– در حقیقت می توان گفت بستر اشتراک گذاری  عکس در شبکه‌های اجتماعی تا حدی حول ایده کمپانی اپل در خصوص یک گوشی کامل متمرکز شده استو هر روز برنامه‌های کاربردی و خدمات بیشتری در این خصوص عرضه می‌شوند. در این متن مروری بر خدمات و برنامه‌های کاربردی  مخصوص اشتراک گذاری  عکس موجود در آیفون خواهیم کردو بهترین‌های این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم.

اینستاگرام (instagram)

برنامه کاربردی اینستاگرام احتمالا بیشترین تعداد طرفدار و کاربر همیشگی  را در بین این نوع برنامه‌هادارد (با اینکه ما فقط چند بار این برنامه را معرفی کرده‌ایم ). جالب است بدانیم که این برنامه، تنها برنامه عرضه کننده خدمات اشتراک گذاری عکس آیفون است که در عمل حتی یک مولفه تحت وب رومیزی(desktop Web component) را نیز ندارد.. ولی آیا این همه طرفدار منطقی است؟ خب، اینستاگرام از بهترین برنامه‌های کاربردی اصلی ویرایش تصاویر آیفون  همانند برنامه هیپستاماتیک (Hipstamatic) استفاده می کند، و آن را با یک سیستم پیرو  مشابه با توییتر در می‌آمیزد. با این برنامه می‌توانید بهترین تصاویر “هنری” خود را، به کمک 14 فیلتر جلوه دهی تصاویر، برای دیگران بفرستید تا آنها ببینند، نظر بدهند، آن تصاویر را با دیگران به اشتراک بگذارند و یا علامت دوست داشتن (Like)بزنند. می‌توانید این تصاویر را به وسیله لینکی در وب سایت اینستاگرام به شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر نیز ارسال کنید.

این برنامه کاربردی و خدمات آن رایگان هستند، و اگر شما به عکاسی علاقه دارید، با انتخاب اینستاگرام می‌توانید آخرین فیلترها را درخواست کنید و با کسانی که آیفون دارند به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود اینستاگرام [iTunes] – رایگان

پیک پلیز (PicPlz )

برنامه پیک پلیز (PicPlz ) با وجود اسم بی‌معنایی که دارد، امکانی در اختیار شما قرار می دهد که اینستاگرام نمی‌تواند، و آن قابلیتاشتراک گذاری  عکس میان سیستم عامل‌های مختلف است که در اصطلاح به آن کراس پلت‌فورم(Cross-platform) می‌گویند . پیک پلیز علاوه بر پشتیبانی از آیفون و اندروید،یک مولفه کاربردی وب رومیزی نیز داردو عملکردی مشابه با  اینستاگرام دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس بگیرید، یکی از هفت فیلتر موجود در آن را به کار بسته و تصویر نهایی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. دوستانی که آیفون یا اندروید  ندارند نیز می‌توانند تصاویر شما را در پروفایل PicPlz.com شما ببینند، یا اینکه می‌توانید   تصاویر را به خارج از شبکه پیک پلیز و به شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک و توییتر ارسال کنید.

برنامه پیک‌پلیز رایگان است، اما اغلب فیلترهای تصاویر آن برتری خاصی نسبت به اینستاگرام یا دیگر برنامه‌های کاربردی  ویرایش تصاویر ندارد. در هر حال، اگر می‌خواهید تصاویرتان را با افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید ، یا می‌خواهید از امکان اشتراک گذاری  اجتماعی تصاویر در این برنامه استفاده کنید، پیک پلیز انتخاب فوق العاده ای است.

لینک دانلود برنامه پیک پلیز [iTunes]– رایگان

برست‌ان (Burstn)

برنامه برست‌ان ( Burstn) یکی از جدیدترین سرویس‌های اشتراک گذاری  تصاویر است. برست‌ان نیز سرویس اشتراک گذاری  عکس مختص آیفون می‌باشد، اما تعداد کل فیلترهای تصویر آن بسیار بالاتر از دیگر برنامه‌ها یعنی 26 عدد می‌باشد. برست‌ان حتی یک فیلتر جابجایی-نوسانی(tilt-shift) نیز دارد، که بسیار فراتر از فیلترهای صرفا رنگ آمیزی موجود در سایر برنامه‌های کاربردی می‌باشد.

عملکردهای دیگر این برنامه عمدتا همانند  سایر برنامه‌های کاربردی می‌باشد، همانندگرفتن یک تصویر، به کار بردن یک فیلتر در “اتاق تاریک” و آپلود و اشتراک گذاری آن تصویر. همانند برنامه‌های پیشین در این برنامه نیز می‌توانید   تصاویر خود را به شبکه‌های اجتماعی چون توییتر و فیس‌بوک ارسال کنید. هم چنین می‌توانید   تصاویر را به مجموعه تصاویر خود در سایت burstn.com ارسال کنید. هم چنین این امکان نیز برای شما وجود دارد که بتوانید افرادی که تصاویر خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید، تعیین کنید. این کار را می‌توانید  با ایجاد لیست دوستان، خانواده یا هر لیست دیگری بر اساس یک الگوی عکس به عکس انجام دهید که در صورتی که تصاویر خصوصی تر داشته باشید و بخواهید با عده معدودی به اشتراک بگذارید مناسب است.

برنامه برست‌ان نیز رایگان است و بیشترین تعداد فیلتر را دارد، با کیفیتی بین اینستاگرام و پیک‌پلیز؛ اما محبوبیت آن دو را ندارد.

لینک دانلود برنامه برست‌ان [iTunes] – رایگان

پث (Path)

برنامهPath در ابتدای ورودش طرفداران بسیار زیادی داشت   و تنها به تازگی بود که با خرید سهام آن به ارزش 100 میلیون دلار توسط کمپانی گوگل سرعت افزایش محبوبیت و نیز فعالیت آن کاهش یافت، اما با این حال این برنامه کاربردی ضد اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری  تصویر تعدادی ویژگی متمایز  دارد که ممکن است شما را به سوی خود جلب کند. برای افراد مبتدی، تنها کاربرد برنامه پث برای اشتراک گذاری  چیزهای متنوع با نزدیک‌ترین دوستان‌تان است. بر خلاف سایر برنامه‌هایی که تا حالا معرفی شده‌اند،در این برنامه شما حداکثر 50 دوست می‌توانید انتخاب کنید، و برای تعداد دوستان خیلی کمتر از این، سرعت کارکرد این برنامه خیلی زیاد خواهد شد. این برنامه کاربردی از شما می‌خواهد که چیزهای خصوصی تر و محرمانه‌تری را به اشتراک بگذارید با اطمینان از این که تنها نزدیک‌ترین دوستان شما آنها را خواهند دید.

خود این برنامه بسیار ساده است، یک عکس بگیرید، افراد، مکان ها و چیزها را در آن برچسب بزنید و مشخص کنید، و آن را در مجموعه خود آپلود کنید. سپس افراد  می توانند در خصوص “مواردی” که در پروفایل خود گذاشتیدنظر بدهند، در همین حال شما نیز می‌توانید   مجموعه تصاویر دیگران را در خبر رسانی یا نقشه محل ها ببینید.

در حال حاضر پث تنها در iOS در دسترس است، اما امکان وبی وجود دارد که می‌توانید   از دسکتاپ ببینید. مانند دیگر سرویس های اشتراک گذاری  تصویر رایگان است. هیچ ویژگی ویرایش تصویری ندارد، اما اگر به دنبال اشتراک گذاری  تصویر خصوصی‌تری هستید، شاید برنامه پث همان مورد ایده‌آل شماباشد.

لینک دانلود برنامه پث [iTunes]– رایگان

فلیکر (Flicker)

فلیکرFlickr، سایت اصلی و اولیه برای اشتراک گذاری  تصاویر؛ آیا می‌توان به طور قطعی گفت که ظهور این برنامه‌های جدید در اشتراک گذاری  تصویر باعث عقب افتادن این سایت نشده است؟! اگرچه اغلب برنامه‌های کاربردی هنگام ارسال تصاویر به شما امکان آپلود به سایت فلیکر را نیز می دهد، اما چرا این واسطه را از میان برنداریم و مستقیما در فلیکر آپلود نکنیم؟

برنامه کاربردی فلیکر آیفون دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این برنامه کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با اندازه اولیه یا کاهش یافته ، در حالی که امور روزمره خود را انجام می‌دهید، آپلود کنید. هم چنین می‌توانید   مجموعه تصاویر و یا فعالیت‌های خود و یا مجموعه دیگران را در  فلیکر مشاهده کنید. زمانی که شما برای بار نخست از این برنامه کاربردی استفاده می کنید، این برنامه نمونه‌هایی از تصاویر زیبا و محبوب ایجاد شده توسط کن برنز(Ken Burns) را به شما ارائه می دهد. با یک جستجوی دقیق‌تر می‌توانید   تصاویری از تمام آپلودها توسط سایر کاربران، لیست دوستان عضو فلیکر شما و نیز مجموعه تصاویر خود را کاووش کنید، امکانی که در دیگر برنامه‌ها وجود ندارد. اگر تصویری دیدید که آن را دوست داشتید می‌توانید   در مورد آن نظر بدهید یا علامت بزنید یا در دوربین خود ذخیره کنید یا آن را از همان برنامه ایمیل کنید.

بسیار خوب، فلیکر مانند دیگر برنامه‌های کاربردی  اشتراک گذاری  تصویر مختص تلفن همراه عمل نمی کند، اما این برنامه به شما امکان به اشتراک‌گذاری، مشاهده، نظر دادن و ذخیره تصاویر را از آیفون خود به شما می دهد، در حالی که ناشناخته باقی بمانید. بهتر بود که تعدادی فیلتر تصویر نیز در فلیکر لحاظ می‌شد، اما اگر کاربر فلیکر هستید بهتر است از امکانات آن لذت ببرید.

دانلود فلیکر[iTunes] – رایگان

السو-رنز The also-rans

این برنامه اشتراک گذاری  تصاویر که تا اندازه‌ای احمقانه نیز است! محدود به سرویس‌های اشتراک گذاری  تصاویر اختصاصی نیست. البته این نکته را باید یادآوری کنیم که دیگر نیازی به برنامه تصویری دیگری برای اشتراک گذاری  تصاویر آیفون خود ندارید؛ فیس بوک و توییتر سرویس‌های اشتراک گذاری  تصاویر شما را به بهترین شکل انجام می دهند و تنها کافی است شما عضو این شبکه‌ها باشید.

برنامه کاربردی فیس بوک خود در اشتراک گذاری  تصاویر بسیار خوب است. عکسی بگیرید، یا عکسی از کتابخانه خود بردارید، آپلود را بزنید، به آن عنوان بدهید و بلافاصله به سری فیس بوک و آلبوم عکس شما افزوده می شود. نتوانسته اید از فیلتر یا جلوه در آن استفاده کنید اما دوستان شما می توانند بدون نیاز به استفاده از سرویس خاص مشترک با شما تصاویر شما را ببینند، نظر بدهند و لایک بزنند.

آپلود کردن تصاویر در توییتر حتی از این هم آسان تر است. اغلب کاربران آیفون توییتر twitter iPhone clients تصویر برداری و آپلود آنها و ارسال به مجموعه توییتر را می دهند تا دیگران آنها را مشاهده کنند. برخلاف اغلب موارد دیگر، توییتر سرویس اشتراک گذاری  تصاویر بسیار ناپایایی دارد، و اگرچه شما می‌توانید   تصاویر و توییت های گذشته ی خود را بیابید، اما این سرویس بیشتر یک سرویس ارسال کن و فراموش کن می‌باشد.

بنابراین ما تا اینجا پنج سرویس اشتراک گذاری  تصاویر برای آیفون شما پیشنهاد دادیم، و دو گزینه دیگر نیز ارائه می دهیم. هر کدام را که انتخاب کنید یا نکنید، اشتراک گذاری  تصاویر امکان جدیدی است که طرفداران بسیاری دارد. مشخص نیست که آیا آغازگران جدید چون اینستگرام به اندازه فلیکر دوام و رونق داشته باشند یا نه. اما اگر شما با دوربین آیفون خود راحت هستید و با جلوه های آن سرگرم می شوید می‌توانید   با استفاده از گزینه های بالا لذت خود را از ان دو چندان کنید.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *