بازار اپرا راه اندازی شد

  • 1389/12/18
  • ناصر حردانی
  • 0

Opera مارکت موبایل خودش رو راه اندازی کرد.
این مارکت که برای بسیاری از پلا فورمها از جمله اندروید در دسترس هست،دارای ۱۴۰،۰۰۰ برنامه مجانی و پولی میباشد.
اما نکته جالب اینجاست که آیفون فعلا در این فروشگاه نیست و فکر کنم هرگز هم اضافه نشه.
Opera Mobile Store

به نقل از وب‌سايت mashable، شركت اپرا، فروشگاه اپليكيشن جديدي را كه با تمامي سيستم‌هاي عامل مشهور و حتي برخي از سيستم‌هاي عامل نه چندان آشناي دنياي تلفن‌هاي همراه سازگار است، راه‌اندازي نموده و ادعا مي‌كند كه تقريباً با هر نوع تلفن همراه و با هر سيستم‌عاملي كه بخواهيد مي‌توانيد از اين فروشگاه استفاده كنيد.

در مجموعه‌ي اپليكيشن‌هاي فروشگاه اپرا ، نرم‌افزارهايي براي گوشي‌هاي آندروئيدي، بلك‌بري‌، پالم، سيمبيان، ويندوزي و سيستم‌هاي عامل مبتني بر جاوا قابل دريافت است. ولي متأسفانه در اين ليست، تلفن‌هاي همراهي كه از سيستم‌عامل iOS و لينوكس استفاده مي‌كنند در نظر گرفته نشده‌اند و اپرا نيز در مورد اين‌كه آيا در آينده، اين دو سيستم‌عامل را تحت پشتيباني قرار خواهد داد يا نه صحبتي به ميان نياورده است.

اپليكيشن‌هاي موجود در اين فروشگاه به خوبي دسته‌بندي شده‌اند و حتي امكان مشاهده‌ي دسته‌بندي بهترين‌‌ها و خاص‌ترين‌ها هم وجود دارد. بخش اعظم اپليكيشن‌هاي ارائه شده رايگان هستند. نايب رئيس شركت اپرا، آقاي mahi di silva، در مصاحبه با نشريه اينترنتي رجيستر، گفت: “در گذشته ما بر روي طراحي و توسعه‌ي بهترين و محبوب‌ترين مرورگر وب كار مي‌كرديم اما امروز تمركز ما بر روي خدمات قرار دارد. ما در حال طراحي سرويس‌هاي كاربردي براي كاربران هستيم، اما در عين حال، بر روي فروشگاهي مستقل براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نيز كار مي‌كنيم تا علاوه بر امكان ارتباط با 100 ميليون كاربر مرورگر اپرا، راهي جديد براي دسترسي به كاربران ديگر سيستم‌هاي عامل را نيز برايشان فراهم كنيم.”

علاوه بر اين، شركت اپرا، يك پرتال توسعه نرم‌افزاري را براي برنامه‌نويساني كه قصد ارائه‌ي نرم‌افزار تحت سيستم‌عامل‌هاي مختلف  دارند، به راه انداخته است. توسعه نرم‌افزارهايي كه مطابق با چند نوع سيستم عامل[1] هستند، يكي از پيش‌بيني‌هاي mashable در مورد اتفاقات دنياي نرم‌افزار در سال 2011 بود[2]. تماشاي تلاش فروشگاه‌هاي نرم‌افزاري و شركت‌هاي تكنولوژيكي مختلف در ايجاد مكاني مشترك براي توسعه‌دهندگان وب با نگرش‌ها، ابزارهاي مختلف برنامه‌نويسي و تحت سيستم‌هاي عامل و پلتفرم‌هاي گوناگون، بسيار جالب است.

در تصاوير زير، چگونگي نمايش صفحات مختلف اين فروشگاه تحت سيستم‌عامل آندروئيد را مي‌بينيد:

ارسالي توسط : محسن پاك‌نيّت

 

منبع:phandroid

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *