هشدار مقامات آمریکایی درباره انواع جدید کرم استاکس نت

  • 1390/5/7
  • علیرضا
  • 5

کارشناسان امنیتی در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده ( DHS ) هشدار دادند که انوع جدید کرم استاکس نت میتوانند زیر ساخت های حساس ایالات متحده را تهدید کنند . در جلسه ای که بدین منظور تشکیل شده بود ، “روبرتا استمپفلی” و “شان مک گرک” از دفتر امنیت و ارتباطات سایبری سازمان DHS اعلام کردند که کدهای ( منظور کدهای برنامه نویسی است ) این کرم مدتی در دسترس عموم مردم قرار داشته است و افزایش اطلاعات درباره آن میتواند به طور بالقوه به هکرها امکان ساخت نمونه های دیگری از آن را بدهد . به همین دلیل سیستم های زیادی میتوانند مورد هدف قرار بگیرند .

با توجه به گفته های این دو کارشناس ، کرم استاکس نت برای اولین بار در ماه ژوئیه سال 2010 کشف شد . اعتقاد بیشتر افراد بر این بود که استاکس نت ، سیستم های مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز واقع در ایران را مورد هدف قرار داده است و تنها یک بار فعال خواهد شد و پس از شناسایی هدف وارد عمل میشود . اما پس از آن شرکت مک آفی در ماه آوریل سال 2011 اعلام کرد که کرم استاکس نت در بیش از 59 درصد سیستم های تامین کنندگان انرژی ، گاز و آب کشور آلمان پیدا شده اند . اما با توجه به اطلاعات دولت آلمان در آن زمان ، استاکس نت نتوانست آسیبی وارد کند .

مدت کوتاهی پس از کشف استاکس نت ، سازمان DHS شروع به تجزیه و تحلیل کد آن کرد . اما به گفته کارشناسان این کرم آنقدر پیچیده طراحی شده بود که آنها را مجبور کرد تا از اطلاعات دیگر دولت ها نیز استفاده کنند . طبق گزارش هایی که منتشر شد ، این کرم برای سیستم های کنترل صنعتی که از ترکیب نرم افزاری و سخت افزاری خاصی استفاده میکنند ، نوشته شده است .

در نهایت استمپفلی و مک گرک اعلام کردند که این نوع از بدافزارها میتوانند سیستم را به صورت اتوماتیک آلوده کرده و سپس به سرقت اطلاعات حساس ، دستکاری سیستم و سرپوش گذاشتن بر روی فعالیت های خود مشغول شوند .

منبع : H-Online

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. دو حالت به وجود میاد:
    1- امریکا اونقد احمق شده که ویروس خودش رو بندازه به جون نیرو گاه های خودش!!
    2-اسرائیل اونقد احمق شده که ویروس خوشد رو بندازه به جون نیروگاه های بزرگترین حامی خودش!!
    3-این ویروس،اصولا کار دولتی اسرائیل و امرکیا نبوده و توسط گروه های دیگه برنامه نویسی شده اند که اسمشون رو میذاریم تروریست!!
    من به سومی بیشتر اعتقاد دارم!! تروریست که نباید فقط مثل بنلادن ساختمون منفجر کنه که!!خراب کردن نیروگاه همون کارو میکنه!!حالا فقط اینا احتمالا یه مسلک دیگه دارن که فکر میکنن کشتن ادما نامردیه و ضرر رو مالی در نظر گرفتن!!
    همین!

  2. بابا اینا تمام سیاست است که بخوان1:من وتو را گول بزنند وخودشون را تبرئه کنند
    2:اسرائیلی ها پشت این فضیه هستند

  3. من كه كاري به اين كارا ندارم
    هركي اينو نوشته من ميخوام اون مخشو بوسسسسس كنم!!!1

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *