اولین تبدیل USB 3.0 به HDMI توسط DisplayLink تولید شد

اولین تبدیل USB 3.0 به  HDMI توسط DisplayLink تولید شد
  • 1390/6/29
  • عليرضا شیری
  • 2

این تبدیل کوچک می تواند تصاویر را از طریق واسط USB 3.0 به نمایشگری با پورت اتصال کابل HDMI منتقل کند.

Winstars در روز سه شنبه در جمع مسئولین و توسعه دهندگان اینتل، محصول جدید خود را که به پورت USB 3.0 متصل می شود، معرفی کرد.

Dennis Crespo نایب رئیس کمپانی بخش فروش و توسعه ی تجاری DisplayLink، در این باره می گوید:

Winstars با استفاده از کارایی بالای پورت USB 3.0 تبدیلی پر سرعت طراحی کرده است. DisplayLink یک ابزار جانبی برای انتقال ویدئوهایی با رزولوشن بالا و صدایی با کیفیت با استفاده از پورت متداول USB 3.0 تولید کرده است. کاربران با استفاده از آن می توانند PC خود را به تلویزیون های HDTV متصل کرده و از سرگرمی ها لذت ببرند.

قطعه ی کلیدی تبدیل USB 3.0 به HDMI ، چیپ Winstar DL-3500 است. بنابر اظهارات کمپانی سازنده، این چیپ توانایی بالایی در ایجاد گرافیک مجازی دارد، با استفاده از آن می توان یک نمایشگر اضافه را در وضعیت Mirror یا Extended به کامپیوتر اضافه کرد. بیشترین رزولوشن پشتیبانی شده 2560 در 1600 پیکسل است. علاوه بر این آداپتور مذکور،  زمان تاخیر بسیار پایینی دارد، حرکت پنجره ها و نشانگر موس روان است و بازی ها و فیلم های تمام صفحه ای به صورت 3 بعدی نیز به طور کامل پشتیبانی شده است. همچنین توانایی تشخیص صدای 2.1 کاناله یا 5.1 کاناله به طور اتوماتیک وجود دارد.

اگر دسکتاپ شما یا لپ تاپ شما دارای پورت HDMI است، نیازی به این وسیله نخواهید داشت. برای کسانی که دوست دارند صفحه نمایش دستگاه خود را گسترش دهند و پورت USB 3.0 در اختیار ندارند نیز محصول مشابهی توسط Winstar عرضه شده است.

محصولات دیگری برای تبدیل USB به DVI و همچنین به YPBPR (یا component) تا رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (FULL HD) نیز عرضه شده است. Winstar تبدیل USB 3.0 به HDMI را برای پردازنده های نسل بعدی اینتل و سیستم های دارای پورت USB 3.0 عرضه خواهد کرد.

منبع:

tomshardware

electronista

maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام
    برای تب لت های اندوریدی هم وسیله مشابهی وجود داره؟ اگر کسی اطلاعی داره ممنونم میشم که خبر کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *