آنچه باید در شروع شغل کارمزدی مد نظرتان باشد

آنچه باید در شروع شغل کارمزدی مد نظرتان باشد
  • 1395/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه افراد زیادی به دنبال شغلی برای خود هستند؛ اما بعضی از این افراد نمی خواهند که به قرارداد کاری خاصی متعهد شوند و یا ساعت شغلیشان، و حتی مکان فعالیت شان را کارفرما تعیین کند.

امروزه یکی از مشاغلی که به طور بسیارگسترده رایج شده است، شغل فریلنسر است. این اسم که از ریشه لاتین گرفته شده، به معنای کارمزدی است. در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از مشاغل آمریکا به این شغل اختصاص دارد و طبق جدیدترین آمارها این درصد تا ۴ سال آینده، به ۴۰ درصد ارتقا می یابد.

considered-starting-job-freelancer

فریلنسر یا کارمزد، شخصی است که می تواند در منزل خود، به کارش مشغول باشد و کارفرمایی برای او زمان بندی نکند؛ او به صورت پروژه‌ی آزاد با کارفرمایی خاص کار می کند و به هیچ زمان بندی خاصی متعهد نمی شود؛ به صورت دوره ای به پروژه جدیدی روی می آورد، به همین خاطر از تنوع شغلی خوبی هم برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم به نحوه شروع این شغل اشاره ای بکنیم؛ با گویا آی تی همراه باشید.

  • قرارداد ها را به طور کامل بررسی کنید.

برای اینکه مطمئن شوید این قرارداد تنها به نفع کارفرما یا مشتری نیست، پس به همراه شخصی مطمئن قرارداد را با هم بررسی کنید؛ توجه داشته باشید که همیشه تعهد معنوی خود را به قانون رعایت کنید.

از شفافیت کاری که باید انجام دهید، مطلع شوید.

حرفه کارمزدها اغلب شامل برنامه نویسی وب، عکاسی، ترجمه و.. می شود؛ پس قبل از شروع، از کار اصلی خود و خدمات جانبی و مازادی که شاید مجبور به انجام دادن آن در حین انجام پروژه اصلی شوید، اطلاع دقیق پیدا کنید.

آمار دقیقی از دریافتی‌های خود داشته باشید.

هر کارمزد و یا حتی شرکت ها باید حساب دقیقی از دریافتی و پرداختی های خود داشته باشند.

بعلاوه اینکه اگر نکته جدیدی مازاد بر قرار داد اصلی، مطرح می شود در فاکتورهای خود ثبت کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید که اکثر مشتریان به وعده های خود، دیرپرداخت تر هستند.

از ارزش دقیق کار خود آگاه شوید.

شاید بهتر باشد که قبل از شروع کار، در رابطه با کار جدید و ارزش آن با دیگر فریلنسر ها مشورت کنید؛ تا کار شما از درجه اعتبار بالایی برخوردار باشد.

considered-starting-job-freelancer

از روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشید.

پروژه های کارمزدی همیشه می توانند خواهان زیادی داشته باشند؛ در این بین اگر شما از روابط عمومی خوبی هم برخوردار باشید و به خوبی در ذهن افراد ثبت شوید، احتمال اینکه آن شخص، پروژه های آزاد فریلنس خود را به شما محول کند، همیشه وجود دارد.

مطمئن شوید که مهارت هایتان در سطح پروژه است

قبل از بستن قرار داد، تمام جوانب پروژه جدیدتان را بسنجید؛ شاید در جایی از کار، شما توانایی انجام دادن آن را نداشته باشید، و فقط گرفتاریتان را بیشتر کند؛ پس بهتر است که در سطح مهارت هایتان، پروژه قبول کنید.

همیشه با کارفرمایان معتبر دیگر هم کار کنید.

این امکان وجود دارد که با یک کارفرما به هر دلیلی تا مدت محدودی، همکاری داشته باشید؛ پس تمام توجه خود را به یک کارفرما معطوف نکنید و مشتریان خوب دیگر را هم پیدا کنید.

و بالطبع باید شرایط کاری خود را هر بار با کارفرمای جدید هم مطرح کنید.

هر پیشنهادی را هم قبول نکنید شاید با زمان شما هم خوانی نداشته باشد و یا مشتری بودجه مناسبی در اختیار شما قرار ندهد.

رزومه خود را آپدیت کنید.

شما علاوه بر اینکه به انجام پروژه ای مشغول هستید، در فواصل زمانی منظم هم باید رزومه و سوابق خود را مرتب و بروز کنید.

بعلاوه اینکه در حین این فعالیت‌ها، باید به فکر کار و پروژه بعدی خود هم باشید.

انجام همه این کارها با هم سخت و زمان بر است، اما این‌ها، برای ارتقای اعتبار شما از اولویت های مهم محسوب می شود.

considered-starting-job-freelancer

تعارف را کنار بگذارید، از پرداختی ها بپرسید.

برای پیش بردن پروژه به بهترین وجه باید بتوانید بهترین حسابرسی  و برنامه ریزی را داشته باشید.

پس باید بتوانید به موقع صورت حساب ها را تنظیم کنید و به مشتری ارسال کنید؛ عدم تعارف و داشتن صداقت شما را در مدیریت بهتر پروژه یاری می کند.

البته فراموش نکنید که، روش پرداخت مشتری را هم سوال کنید. بدین ترتیب می توانید یک شغل کارمزدی با کمترین دغدغه را دنبال کنید. دیدگاه های خود را در این رابطه با ما در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *