تسک منیجر Windows 8 دارای ظاهر بهتر برای کار با سیستم هایی با پردازنده ی چند هسته ای

تسک منیجر Windows 8 دارای ظاهر بهتر برای کار با سیستم هایی با پردازنده ی چند هسته ای
  • 1390/8/9
  • عليرضا شیری
  • 0

Ryan Haveson از کمپانی سازنده ی ویندوز امروز به وبلاگ ویندوز 8 سری زد و در مورد یکی از قابلیت های ویندوز 8 اطلاعاتی به ما داد که این قابلیت در ویندوز 8 نسخه ی Developer Preview وجود ندارد. مساله ظاهر UI (مخفف User Interface به معنی واسط کاربر است) تسک منیجر (Task Manager یا مدیر کارها) ویندوز 8 است که  برای کار با پردازنده های چند هسته ای بهینه شده و امکانات مفید و ساده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد، مخصوصا در مورد سرورها که تعداد زیادی هسته ای منطقی (Logical Core) دارند.

برخلاف چیزی که در ویندوزهای قبل مشاهده کرده اید این بار تسک منیجر اطلاعات را به صورت نمودارهایی نشان می دهد. درصد استفاده از پردازنده با اعداد و رنگ ها نشان داده شده است به این صورت که کارهای سنگین با درصد بالای استفاده از پردازنده با رنگ های تیره تر و کارهای سبک با رنگ های روشن تر نشان داده می شود. وقتی نشانگر موس را روی یکی از پردازنده ها نگه دارید، ID همان پردازنده ی منطقی نمایش داده می شود.

تمام این امکانات برای این است که به راحتی بتوان تشخیص داد که هر کدام از پردازنده های منطقی در حال انجام کدام پردازش است، مخصوصا در مورد سیستم هایی که مثل تصویر زیر دارای تعداد زیادی پردازنده ی منطقی هستند.

تسک منیجر جدید به کاربر اجازه می دهد که اجرای هر پردازش خاص را به عهده ی یک پردازنده ی منطقی گذارد. مثلا یک مرورگر یا یک نرم افزار مبدل ویدیو روی یک یا دو هسته ی پردازنده اجرا شود و باقی هسته ها رای دیگر کارها باقی بماند. البته این قابلیت در ویندوزهای قبلی هم وجود دارد ولی در ویندوز 8 دیالوگ باکس ها با اطلاعات جامع تری نمایش داده می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویندوز 8 و آخرین تغییرات آن به وبلاگ ویندوز 8 مراجعه فرمائید.

منابع:

techreport

anandtech

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *