معرفی EyeEm – یکی دیگر از برنامه های سرگرم کننده و مفید برای دوربین آیفون

معرفی EyeEm – یکی دیگر از برنامه های سرگرم کننده و مفید برای دوربین آیفون
  • 1390/8/12
  • محمدرضا ارجمندی
  • 4


ممکن است شنیده باشید که دوربین اپل آی فون 4 محبوب ترین دوربین استفاده شده برای عکاسی توسط کاربران سایت به اشتراک گذاری بین المللی عکس های Flickr.com است. حتی من می توانم گواهی دهم که دوربین جمع و جور کانن پاور شات G9 من که دیگر دارد سه ساله  می شود، دیگر به ندرت رنگ روزهای آفتابی را می بیند، وقتی که دوربین ارزان قیمت آیفون خود را به طور روزمره مورد استفاده قرار می دهم.

قسمت عمده محبوبیت دوربین آی فون به دلیل قابل حمل بودن آن است، اما محبوبیت فراوان آی فون نزد مردم دنیا نیز سبب شده ده ها و بلکه صدها برنامه کاربردی توسط برنامه نویسان مستقل برای دوربین آیفون نوشته و عرضه شود که نه تنها کاربران را قادر به گرفتن عکس می سازد، بلکه پروسه به اشتراک گذاری سریع آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر و سایتهایی از قبیل فلیکر را از درون گوشی  را برای کاربر با بیشترین سهولت فراهم می کنند .

اگر شما نیز از جمله کاربران مشتاق آی فون و دوربین آن هستید، بدون شک نام برنامه محبوب Instagram را  شنیده و یا از آن تا حالا استفاده کرده اید برنامه ای که به نظر می رسد بسیار هوادار دارد. با نگاهی به بیش از 150 میلیون بار دانلود از این APP ، تعجب آور نیست که ببینیم برنامه های مشابه  زیادی برای دوربین آیفون در بازار اپلیکیشن های آفون ارائه شده است.

بنابراین، یکی از همین برنامه های مخصوص کار با دوربین، اپ جدیدی به نام EyeEm است که می تواند به خوبی کاربران زیادی را به خود جذب کرده و پیروان فراوانی برای خود دست و پا کند. قابلیت ها و ویژگی های EyeEm مشابه برنامه Instagram  است، اما در خود رویکردهای منحصر به فرد چندی نیز دارد. اجازه دهید آنها را بررسی کنیم.

هنگام گرفتن عکس

همانند اکثر برنامه های کاربردی آیفون، EyeEm ، برای استفاده سریع کاربر، پیکربندی شده است. پس از اولین بار گشایش برنامه، EyeEm از شما می خواهد  حساب به اشتراک گذاری عکس مورد علاقه خود را راه اندازی کنید، که دو گزینه استفاده از حساب کاربری خود  در فیس بوک یا استفاده از سرویس ویژه  EyeEm.  در اختیار شماست. رابط کاربری ساده طراحی شده ولی جذاب برنامه، به شما دو گزینه یکی دوربین ودیگری  آیکون My Vibes را نشان می دهد، جایی که شما برای شروع استفاده از برنامه باید گزینه مناسب را لمس کنید.

 

 با این حال EyeEm یک تجربه متفاوت برای عکس گرفتن را برای کاربر فراهم می کند. قبل از اینکه بخواهید یک عکس از سوژه ای بگیرید، شما می توانید یکی از ده فیلتر یکپارچه مخصوص عکس را برای اعمال روی عکس برگزینید ( فیلتر های نرمال، جادویی، وینتج، سیاه و سفید، توت فرنگی ، و غیره) که در بسیاری از برنامه های محبوب ویژه دوربین آیفون برای گرفتن عکس های هنری نیز به چشم می خورد.

 

 اگر چه فیلتر انتخاب شده شما پس از کلیک روی دکمه شاتر و گرفتن عکس روی آن اعمال می شود، شما می توانید آن را با یک فیلتر دیگر قبل از ذخیره شدن عکس جایگزین نمائید. این مسئله  موجب صرفه جویی در تعداد کلیک روی گزینه ها شده، و در ضمن شما یک پیش نمایش از عکس خود قبل از گرفته شدن نیز خواهید داشت. شما همچنین می توانید فقط در حالت نرمال عکسی بیاندازید و روی آن یک فیلتر دیگر بعد از گرفتن عکس و در فرصت مناسب اعمال کنید.

این نوع فیلتر های هنری عکس تا حدوی در حال تبدیل شدن به یک کلیشه تکراری در میان برنامه های مخصوص دوربین آیفون هستند، اما آنها قطعا زحمت شما را در اعمال اثرات مشابه در  برنامه هایی مانند فتوشاپ کم کرده و در وقت شما صرفه جویی می کنند.

 

بر خلاف دیگر برنامه های کاربردی دوربین ، EyeEm همچنین دارای یک فلش درون برنامه ای هست که می تواند با اعمال روی عکس آن را روشن کند، و دیگری گزینه دوربین جلو می باشد. با این حال ، هیچ لغزنده بزرگنمایی و یا تایمر برای تنظیم گرفتن عکس در برنامه لحاظ نشده است.

ذخیره عکس و برچسب زدن

پس از آنکه به کمک EyeEm عکس ها را گرفتید، آنها در رول دوربین بر روی آی فون شما ذخیره می گردند، که در این زمان می توان به بخش برچسب زدن APP ، همچنین بخش مدیریت عکس ، و ویژگی های به اشتراک گذاری عکس بروید و اعمال مورد نظر خود را انجام دهید.

 

 EyeEm  از ویژگی برچسب زدن محل جغرافیایی آی فون شما برای برچسب  زدن محلی که در آن عکس گرفته شده است استفاده می کند، به عنوان مثال در خانه ، در یک مکان در فضای باز ، و یا مثلا در یک رویداد خاص. البته که EyeEm نمی تواند محتوای عکس شما را بفهمد ، اما در عوض فرایند برچسب زدن آسانی را برای کاربر فراهم می کند که برای مدیریت و به اشتراک گذاری تصاویر شما می تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید یک یا چند تگ به عکس خود افزوده و همچنین تگ سفارشی اضافه کنید و آن را آن گونه که مایلید تغییر دهید.

 

 از نظر تگ های مکانی، EyeEm  همچنین به شما یک لیست از مکان ها، از جمله نام خیابان ها ، مدارس ، و کسب و کارهای محبوب در نزدیکی و اطراف محلی که در آن عکسی گرفته اید ارائه می کند. اگر تگ مناسب ظاهر نشد، دکمه Check in را چند بار فشار دهید تا گزینه های بیشتری از برچسب ها را مشاهده نمائید. همه این ها سب می شود مشکل کمتری نسبت به تایپ کردن تگ ها به صورت دستی و با ایده های خودتان  داشته باشید. بسته به این که چقدر به تگ کردن علاقه دارید، شما ممکن است از این ویژگی برنامه بسیار خوشتان بیاید یا بالعکس از آن اصلا استفاده ای نکنید.

به اشتراک گذاری عکس ها

شبیه به دیگر برنامه های مخصوص دوربین، EyeEm  نیز گزینه هایی برای به اشتراک گذاشتن عکس های خود در فیس بوک ، توییتر ، فلیکر ، چهار ضلعی، و Tumblr  فراهم می کند .شما همچنین می توانید عکس های خود را به صورت خصوصی با دوستان انتخاب شده خود به اشتراک بگذارید.

 

 همچنین ، همانطور که احتمالا انتظار داشتید، EyeEm  دارای سرویس استریم به اشتراک گذاری عکس است که در آن شما می توانید عکس های ارسال شده توسط کاربران دیگر  را مشاهده نمائید. تصاویر انتخابی می تواند به عنوان علاقه مندی های شما برچسب گذاری شده و از طریق پست الکترونیکی ، فیس بوک و توییتر به اشتراک گذاشته شوند.

 

همچنین یک گزینه “ویرایش عکس”  نیز وجود دارد ، اما عنوان  آن کمی گمراه کننده است ، برای آنکه تنها به شما اجازه می دهد تا عکس های انتخابی را از حساب EyeEm  خود حذف نکنید و نه چیز دیگر!

برای جمع بندی این بحث، EyeEm ، یک برنامه به خوبی طراحی شده و نسبتا سرراست برای استفاده بهتر از دوربین آیفون است که بسیار متفاوت از برنامه محبوب Instagram نیست، اما این پتانسیل را دارد که بتواند تعداد زیادی کاربر برای خود دست و پا کند، به خصوص آن که دانلود برنامه از  App Store یا فروشگاه برنامه های کاربری اپل هم رایگان است.

اجازه بدهید ما نیز از نظرات شما درباره EyeEm آگاهی یابیم. مثلا نظر شما در مورد اضافه کردن این برنامه به پوشه برنامه های ویژه دوربین موجود بر روی آی فون خود چیست؟

منبع: Makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. درود بر شما ؛ همیشه گفتم این ریز توضیح دادناتون باعث میشه که به سایتتون سر بزنم ، البته من گوشیم اندرویده و آیفون ندارم ولی باز استفاده کردیم ؛ ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *