کتابچه راهنمای آندروید

کتابچه راهنمای آندروید
  • 1390/8/23
  • ITTeach
  • 5

امروز با کتابی دیگر در خدمتتان هستیم. مباحث و آموزش‌های این کتاب در مورد آندروید است، سیستم عامل گوگلی آندروید که خیلی از دارندگان گوشی‌های هوشمند موبایل با این سیستم عامل آشنا هستند، البته این نکته را هم ذکر کنم که آندروید یکی از سیستم عامل‌های محبوب موبایل می‌باشد که دارای سرعت و قدرت پردازشی بالا، داشتن برنامه‌های جالب، بازی‌هایی با گرافیک بالا می‌باشد.

اما ما در این کتاب شما را با آندروید و تنظیمات آن آشنا خواهیم کرد و یکی از بهترین مترجمین تیم گویاآی‌تی آقای محمدرضا رشیدی این کار رو انجام دادن و طراحی جلد رو هم آقای محمدامین خدیور انجام داده اند که ازشون کمال تشکر رو دارم.

اما این کتاب دارای پنج بخش می‌باشد که هر بخش یک موضوع خاصی از سیستم عامل آندروید را دنبال می‌کند؛ در زیر خلاصه‌ای از مطالب درون کتاب را برایتان آورده‌ایم:

از بچگی تا پادشاهی!

آندروید را می توان به عنوان یکی از تاثیرگذارتین سیستم عامل های قرن حاضر دانست.پا به پای iOS،آندروید توانسته است راه را برای موبایل هایی هموار کند که حرف جدیدی برای گفتن دارند و مفهومی نو از فناوری را عرضه کرده اند.در حال حاضر،آندروید گوی سبقت را از حریفان ربوده و در صدر پرکاربرد ترین سیستم عامل ها قرار دارد.این در حالی است که فعلا خبری از افول این سیستم عامل قدرتمند نیست!

فکر می کنم داشتن یک موبایل با سیستم عامل اندروید شما را مجاب به خواندن این کتاب کرده باشد و باید به شما به خاطر این خرید ارزشمند تبریک بگویم.این کتاب شما را با آندروید آشنا می کند و با حقه ها و روش هایی که در ادامه ارائه خواهند شد،لذت استفاده از این آندروید را بیش از پیش برای شما آشکار می سازد.فقط اجازه دهید قبل از وارد شدن به این مباحث،نگاهی به تاریخچه آندروید و همچنین تفاوت میان ورژن های مختلف آن در بازار بیندازیم.شاید مبحث دوم به نظر خیلی مهم نرسد،اما چون اندروید هر چند وقت یکبار با یک ورژن جدیدتر بروزرسانی می شود،آشنا شدن با پروسه ورژن ها امری حیاتی است.

تاریخ مختصر آندروید

آندروید در همین چند سال اخیر نگاه کاربران را به خودش جلب کرد،اما اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم،برمیگردد به سال ۲۰۰۳ که شرکت آندروید تاسیس شد.جالب است بدانید که اوج جذابیت آن هنگامی بود که در سال ۲۰۰۵ توسط گوگل خریداری شد.

حتی بعد از خرید آندروید،اهمیت آن برای گوگل پنهان بود.شرکت آندروید در طول وجود خارجی اش،نم پس نداده بود و مانند یک پسر خوب و مودب و سربه زیر به کارش ادامه می داد.

گوگل ورژن  ۱٫۰ آندروید را در سال ۲۰۰۸ بر روی گوشی HTC Dream (G1) عرضه کرد که توام بود با یک وعده برای یک انقلاب در پلتفرم های منبع باز وسایل موبایل.بعضی ها معتقد اند این وعده توسط گوگل محقق نشده است،اما خوب قطعا طرز نگاه گوگل به پلتفرم های منبع باز با طرز تفکر اپل بسیار متفاوت است و همین نوید بخش خواهد بود.آندروید کار بزرگی انجام داد و آن،جلوزدن از رقبای قدرتمندی مانند نوکیا،بلک بری و اپل بود.

اگر عمیق تر به آندروید نگاه کنیم،متوجه یک کرنل لینوکس می شویم.کاربرانی که گوشی هایشان را هک می کنند خوشبختانه یا متاسفانه باید با دستور های prompt دست و پنجه نرم کنند.اگرچه هنوز لینوکس در ژرفای آن نفس می کشد،اما آندروید آن قدر ها هم شبیه لینوکس نیست،چون اصلا می خواهد گذشته  تاریکش را فراموش کند و یک رابط کاربری را ارائه کند که هر کسی از آن لذت ببرد.

براي دانلود کتابچه راهنمای آندروید به اين آدرس برويد

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. درود!

      باعث خوشحالیه !

      موفق باشید

  1. سلام .
    اینطور مطالب واقعا عالی هستن . مخصوصا که در قالب یک کتابچه منتشر میشن . حیف که یه گوشی یا تبلت آندرویدی ندارم و گرنه تا آخرشو میخوندم . 😀
    از آقایان رشیدی ، خدیور ، میری و کلیه کسانی که در تهیه این کتابچه راهنما نقش داشتن ، تشکر میکنم . انشالله اینطور حرکت ها ادامه داشته باشه .

    موفق و سربلند باشید ………

    1. درود!

      قربونت علیرضا جان؛ان شا الله آندرویدی میشی و کتابو تا آخر میخونی! 😀

      لطف داری!موفق باشی

  2. در قرعه‌کشی iPhone4 شرکت کنید!

    http://www.okazion.com/pre-launch/index.php?gift-code=f873183cbe87466b34884b2dfc206e5b

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *