با کدهای QR به شبکه های بی سیم متصل شده و به اشتراک بگذارید (اندروید)

با کدهای QR به شبکه های بی سیم متصل شده و به اشتراک بگذارید (اندروید)
  • 1390/8/30
  • مهران
  • 0

اتصال امن به شبکه های بی سیم (Wi-Fi) با تلفن همراه دردسر زاست، زیرا مستلزم تایپ کلمات عبور می باشد. مهم نیست که با صفحه کلید چقدر خوب کار می کنید، فرصت خوبی است که شما تنفر خود را از این بخش اعلام کنید. و خدای ناکرده، در صورتی که رمز عبورتان پیچیده باشد وضع بدتر هم خواهد شد! راه ساده تری برای به اشتراک گذاشتن کلمات عبور شبکه Wi-Fi و اجازه دادن به دیگران برای پیوستن به شبکه وجود دارد، و آن راهی نیست جز کدهای QR!

تا حالا شاید اسم نرم افزار آندروید Wi-Fi Joiner را که این امر را میسر می کند شنیده باشید. شما یک شبکه Wi-Fi از قبل پیکربندی شده را انتخاب نموده و یا SSID جدید را همراه با رمز عبور وارد می نمایید. سپس این APP کد QR را برای شما تولید می کند. شما می توانید کد QR را برای چاپ به کامپیوترتان ارسال کنید. کاربران دیگر می توانند کد QR را اسکن کرده به طور خودکار به شبکه متصل شوند.

مشکل Wi-Fi Joiner این است که دیگران نیز باید این برنامه را روی دستگاه های خود داشته باشند تا بتواند کار کند. ما به یک نرم افزار تولید کد QR که کدهای تولیدیش به راحتی توسط اسکنرهای معمولی کدهای QR قابل تشخیص باشد، نیازمندیم. خوشبختانه، یک APP اندرویدی به نام Barcode Scanner وجود دارد که می تواند طیف گسترده ای از کدهای QR را رمزگشایی نماید. Barcode Scanner نرم افزاری بسیار محبوب و رایگان است و بسیاری از تولید کنندگان تلفن از آن به عنوان اسکنر پیش فرض کدهای QR استفاده می کنند.

برای تولید کد QR برای شبکه Wi-Fi خود به سایت QrZilla رفته و روی تب Wi-Fi در سمت راست کلیک کنید. نام شبکه، رمز عبور و نوع رمزنگاری را وارد کنید و سپس با کلیک بر روی دکمه زیرین کد را دریافت کنید. شما همچنین می توانید کد QR را بر روی گوشی تان درست مثل Wi-Fi Joiner، با استفاده از برنامه های رایگان تولید کد QR دیگری، تولید نمایید.

کد QR را در یک ورقه بزرگ چاپ کرده و آن را روی یخچال یا دیوار بچسبانید. اجازه دهید دوستانتان کد را با اسکنر بارکد، که به احتمال زیاد بر روی گوشی خود داشته باشند اسکن نموده، و بدون زحمت تایپ کردن رمز عبور به شبکه متصل شوند!

منبع: instantfundas

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *