نیم نگاهی به Halo: Anniversary

نیم نگاهی به Halo: Anniversary
  • 1390/10/13
  • ميثاق جراحي
  • 0

نیم نگاهی به Halo: Anniversary

ده سال پیش ، وقتی بازی  Halo به تنهایی موفق به کسب اعتبار برای یک کنسول متفاوت یعنی ایکس باکس شد . تعریف جدیدی از حوزه بالقوه و جاه طلبی از FPS بازی های های کنسولی بوجود آمد ، بازی اصلی Bungie  تاسیس یک معیار برای کنترل ، به تصویر کشیدن یک  ساختمانی متفاوت از جهان فضایی  و گزینه های چند نفره می شد که عناصر بازی Halo  را تشکیل می دادند.

 نسخه سالگرد این بازی یک کار خوب  از میراث قدیمی سری بازی های Halo است، حتی اگر این پروژه به عنوان یک اثر کل ، احساس می شود، مانند آن را در دنیای میانی بین جدید و قدیم و مشخص شدن هویت داستانی بازی، مشخص خواهد کرد.

در حالی که طرفداران دیرینه مبارزه با تکامل به عنوان تولد  یک سری باز سازی شده این اثر را به خوبی می شناسند، ولی بازیکنان جدیدتر باید توجه داشته باشند که  نسخه ی سالگرد این بازی اول شخص به تنهایی حرفی برای گفتن ندارد و تازه شروعی برای بازی این سری اول شخص برای آینده گان است.

در این شماره شما با حقیقت های بازی Halo آشنا می شوید و شخصیت هایی مانند مستر چیف و سایر عناصری که در شماره های جدیدتر دیده بودید، معنای واقعی پیدا می کنند. پروژه ی Halo  سلاحی مرگبار برای به دست گرفتن کهکشان های دور است و کنترل آن توسط بیگانگان تهدیدی جدی برای زمین به حساب می آید.

 این بازی دارای  سطح مبارزات انتخاباتی است که باید آنها را به یاد داشته باشید ، و این می تواند خوب یا بد باشد. نبردها عصبانی و شدید هستند ، یک مبارزه  خاص برای بدست گرفتن منطقه و احساس متمایز و چالش برانگیزی که در بازی نهفته شده است، از ویژگی های این سری هستند.

 دامنه  ی دعواها ، با ده ها تن از دشمنان ، مقدار زیادی از آن فضا ، و انتخاب در مورد موضع شما نسبت به سایرین با روند خطی بازی همراه هستند. استفاده از سلاح  های مختلف  و سنتی بازی Halo و  لذت  پرتاب نارنجک پلاسما چسبنده ، قاطع و موثر تر از تپانچه است .

کسانی که به دنبال یک چالش جدید هستند می فهمند که  عناصری برای تغییر گیم پلی به بازی اضافه نشده است. با توجه به این امکانات پنهان کردن ، دو برابر شدن سلامت دشمن و یا غیرفعال کردن درجه ی سلامتی آنها، می تواند از جمله این تغییرات باشد.

ارمغان یک بازی دو نفره تعاونی در شبکه ی  ایکس باکس، توسط این بازی راه های مورد علاقه من برای کسب تجربه ی بیشتر در طول گیم پلی  است.

متاسفانه ، چون گیم پلی بدون تغییر رها شده ، بازیکنان نیز با برخی از ویژگی های بازی Halo  کمتر از روی علاقه یاد می کنند. قرار دادن پاسگاه فاجعه به طور منظم می تواند سرگرمی را بر هم زنند. سپرهای شارژ شدنی و پر شدن سیستم سلامت به طور منظم به شما برگ به شدت آسیب دیده قبل از یک جنگ بزرگ را خواهد داد. عدم وجود نشانگر هدف، اغلب شما از طریق دالان خالی به اندازه کافی بلند می کند وتستی برای  فشار صبر و شکیبایی شما در بازی است. ما بیشتر به پذیرش این نقص از یک دهه قبل بودیم ، اما زمان و پیشبرد طراحی حال، سرخوردگی را بیشتر قابل توجه کرده است.


من عاشق پیشرفتی هستم که در زمینه ی گرافیک بازی وجود دارد. از بافت های سطح و نور پردازی ها تا مناظر دور و  محیطی با طراحی هنرمندانه و  هنر ایجاد  شخصیت های خوب و بد، همه این اثر کلاسیک را به یک عنوان مدرن تبدیل ساخته اند

سنجش دید شما نسبت به یک اثر قدیمی و مقایسه با ساختار های جدید در این بازی وجود دارد و   به همین دلیل است که توانایی انتخاب و بازگشت به تصاویر و گرافیک  اصلی بازی که ما را به 10 سال پیش  می برد، بسیار سرگرم کننده است. من به طور منظم این عمل را در قسمت ها و بخش های مختلف بازی  امتحان می کنم تا با یک  تلنگر به عقب و جلو روم و تفاوت را  بین دو سبک ببینم. برای افرادی با صفحه نمایش سه بعدی، این اثر یک تجربه ی بسیار جالب خواهد بود.

 

قابلیت استفاده از فناوری کینکت در  بازی  سالگرد Halo، لذت بخش است ولی همیشگی نیست.  امکانات جدیدی از ویژگی های شگفت زده ی بازی تنها با کینکت قابل دست یابی هستند.

صاحبان Kinect  می توانند  فرمان صوتی بدهند به تجزیه و تحلیل یک سلاح در قسمت شبکه ای و مالتی بازی بپردازند ، دشمن ، و یا دیگر ویژگی های قابل توجه را وارد کتابخانه و پایگاه داده ی بازی جهت  اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های  بازی سالگرد Halo کنند. اگرچه امکانات  کوچک و محدود هستند اما لذت بخش اند ، به خصوص برای بازیکنان کلکسیون گرا است!

در سیستم مبارزات بازی Halo وسواس زیاد خلق شده است، چند نقشه ی کلاسیک برای  مبارزه های شبکه ای در هاله ای که سرتاسر آسمان را پوشانده  و رسیدن به یک سیستم چند نفر در طول بازی، به خوبی بازسازی شده اند. از سوی دیگر عناصری هم چون، حفظ تعادل سلاح ، سفارشی سازی شخصیت ، و حالت های مختلف بازی برای  سخت تر شدن همانند انتخاب کله اسکلت هایی که چالش بر انگیز هستند، سنتی دیرینه در سری Halo دارد.

 شما می توانید از نقشه های نسخه ی  Reach   در این شماره برای مبارزه های مالتی بهره ببرید و یا با استفاده از کد دانلود در شبکه ی لایو ایکس باکس، لیست نقشه های بازی را به روز کنید. . برای کسانی که فقط به بازی چند نفره علاقه مند هستند ، شایان ذکر است که بسته نقشه های ویژه ی سالگرد Halo، به قیمت 15 دلار در شبکه ی ایکس باکس لایو به فروش می رسد.

در حالت کلی، بازی سالگرد Halo را یک نشسته میانه در یک میدان بازسازی شده و سنت های وفادار و روحیه اختراع مجدد می دانیم. یک اثر کلاسیک که حامل تمام نکات ابهام بازی اول شخص و انحصاری Halo  است و ضعف هایی قدیمی که این روز ها در هیچ بازی نمی توان یافت، کمی با اعصاب بازیکنان بازی می کنند. نداشتن بسیاری از آرمان های حال حاضر یک بازی اول شخص و تلفیقی از یک باز سازی نسبتا موفق، بازی HaloCombat Evolved Anniversary را می سازد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *