نینجای شکست خورده..!

نینجای شکست خورده..!
  • 1391/1/21
  • ميثاق جراحي
  • 0

نگاهی بر بازی

Ninja gaiden 3

بازی Ninja Gaiden 3  را می توان جزو بازی های متوسط دانست که تقریبا چیز جدیدی ندارد. فقط نسبت به نسخه ی دومش کمی پسرفت داشته و تقریبا بعضی طرفداران را نا امید کرده است. در شماره ی سوم از بازی Ninja Gaiden، شما فقط آدم می کشید و  این روال همین طور ادامه دارد تا زمانی که پیش نمایشی دیده شود و یا غول آخر هایی ظاهر شوند که بازی را از یکنواختی در بیاورند.

هم چنین، بازی Ninja gaiden 3 فاقد یک داستان خوب و قابل قبول است. در این شماره یک گروه ناشناس که خود را “ارباب های علم شیمی” می دانند، به زمین حمله کرده و به دنبال اهداف خود یک جنگ جهانی را به راه انداختند. آنها سعی دارند با علم شیمی یک قدرت خدایی را خلق کنند و در واقع قدرت خدا را بر روی زمین منعکس سازند.

باز هم طبق معمول شما هستید که می توانید به عنوان یک شخصیت قدرتمند و خبره، دنیا را از این آشوب نجات دهید. داستان پیچ و خم هایی دارد که کمی آن را غیر قابل پیش بینی جلوه می دهد. اما باز هم حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت.

گرافیک بازی اولین عنصری است که بازی کن را بسیار نا امید می کند. گرافیک بازی همانند نسخه های اولیه ی سری Ninja Gaiden در کنسول Xbox  و Playstation 2 است. گرافیک بازی خوب نیست و چنگی به دل نمی زند. بافت ها ضعیف و خیلی ابتدایی طراحی شدند. به نظر من تیم سازنده ی سری بازی های Ninja Gaiden در ساخت شماره ی سوم و انتشار آن عجله کردند و بدون توجه به نسخه های قبلی این اثر، شماره ی سوم را منتشر کردند.

بازی خوب شروع نمی شود و بازیکن خیلی سریع خود را در میدان جنگ می بیند. شما خیلی سریع حرکت ها و تکنیک های مبارزه را یاد می گیرد و دیگر هیچ تکنیک جدیدی به بازی اضافه نمی شود و یا همانند بازی هایی در سبک Slash، به هیچ نکته ای که باعث شود بازیکن احساس پیشرفت کند، نمی رسید. فقط در مرحله ی دوم از بازی است که یک تیر کمان به شما داده می شود و این سلاح؛ تنها سلاح کارآمد در بازی است. به جز شمشیر هم سلاحی دیگر برای مبارزه پیدا نمی شود. بله شاید شمشیر هایی را در قسمت های مختلف از بازی با نام های متفاوت به دست آورید که شکل ظاهری آنها متفاوت از هم باشند، اما هیچ تفاوتی از نظر قدرت و تکنیکی برای مبارزه با سایر شمشیر های نینجا ندارند. در حالت کلی، دو نوع سیستم برای مبارزه ها تعیین شده است، یکی ضربه های عادی و دیگری ضربه های سنگین و ترکیب کردن این دو با تکنیک های جا خالی دادن  و پرش ها می توانند در میدان های نبرد کار آمد باشند.

اگر واقعا بخواهیم به دنبال نکته ای مثبت در این بازی باشیم، چیز قابل قبولی  پیدا نخواهیم کرد. فقط اینکه شما با خشونت تمام آدم می کشید و همین طور آدم ها و دشمنان مختلفی  از هر زاویه ای روبروی شما ظاهر خواهند شد.

 در بازی Ninja Gaiden 3، موقعیت ها و مکان ها تغییر می کنند اما هم چنان شما با جلو رفتن ها، خسته و خسته تر می شوید. دلیل این امر هم ازدیای بیش از حد دشمنان در زمان های بسیار نا مناسب است.

غول آخر ها اگر چه ظاهری ترسناک و فریبنده دارند، اما کشتن آنها ساده است. حداقل انتظار ما از شماره ی سوم بازی Ninja Gaiden، غول آخر های نفس گیری بود که بازیکن را برای مدتی در شوک قرار می داد و نفس بازیکن را در سینه حبس می کرد. بخش مبارزه با غول آخر ها نیز در این شماره ضعفی جدی و بزرگ است.

شخصیت اصلی همان نینجایی است که در شماره های پیشین وجود داشت و شکل ظاهری اش همانی بوده که در نسخه های قبلی دیده بودیم. در قابلیت های او چیز جدیدی نمی توانید پیدا کنید، به جز آن قسمتی که درجه ی سلامتی شما رو به اتمام است و یک نیروی مضاعف به شما کمک می کند که در شرایط بحرانی دشمنان را نابود کنید. در لحظه هایی که در حال مردن هستید، می توانید از اژدهای درونی نینجا کمک بگیرید و میدان نبرد را خالی از دشمن کنید.

نینجای با تجربه در این نسخه نیز می تواند پرش های بلند و زیبایی انجام دهد، هنوز شوریکن ها یا همان ستاره های نینجا وجود دارند و عملا بی استفاده هستند. قابلیت راه رفتن روی دیوار ها و از ارتفاعات بالا رفتن نیز در نسخه ی سوم به یک عنصر قابل قبول و تقریبا جدید تبدیل شده است. سرعت مبارزه ها بالاست و اگر اهل بازی های این سبکی باشید، می توانید حرکت های خوبی را با هم ترکیب  و یک کومبوی منحصر به فرد خلق کنید. در این نسخه حتی تعداد کومبو های شما هم درج نمی شوند و هیچ انگیزه ای به بازیکن برای یک مبارزه ی نفس گیرتر را نمی دهند. این بخش نیز  یک ضعف جزیی  و شاید کمرنگ از بین دیگر ضعف های بزرگ در این نسخه است

نتیجه گیری :

بازی Ninja gaiden 3 یک اثر متوسط رو به ضعیف است که توسط شرکت بازی سازی Tecmo برای کنسول های خانگی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 و Wii U منتشر شد. در این بازی هیچ گونه خلاقیت و عنصر جدیدی نمی توان یافت و بازی کردن این اثر تنها برای سرگرمی شما برای مدتی اندک خواهد بود. این بازی را فقط به کسانی پیشنهاد می کنم که به دنبال زد و خورد های متوالی و خشونت کامل هستند و Ninja Gaiden 3 را زمانی می توانید بازی کنید که هیچ بازی درست و حسابی در بازار پیدا نشود.

مشخصات عمومی بازی برگرفته از ویکی پدیا :

Developer Team Ninja
Publisher Tecmo Koei
Director Yosuke Hayashi
Writer Masato Kato[1]
Series Ninja Gaiden
Platform PlayStation 3
Wii U
Xbox 360
Release date PlayStation 3 & Xbox 360
NA March 20, 2012[2]
JP March 22, 2012
AU March 22, 2012
EU March 23, 2012
Wii U
TBA 2012[3]
Genre Action-adventure,hack and slash
Mode Single-playermultiplayer
Rating
Media/distribution Blu-ray Disc (PS3)
Nintendo optical disc (Wii U)
DVD-DL (360)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *